Gå til innhold

Opel Vectra B 2.0 (96)

Ranger emnet

kapoff241

Anbefalte innlegg

Hei !

denne bilen blir bare dyrere å dyrere.. lurte på om noen av dere som har peil kan hjelpe meg litt... :D

Den dør når den står i DRIVE, og i PARK.. Turtallet er ujenvtn og plutselig så bare dør det helt. Står bilen helt stille i REVERSE så er det ingen problem. Mine.... "venner".. på snapdrive har renset spjeldhus og tomgangsregulator uten at det hjalp. Noen som kjenner til detta ?

Vifta har slutta å gå... nå er oktober snart slutt, så det begynner å bli temmelig kjølig, selv med sete varmen på :) .. Er det noen som kan gi meg et tips på om denne viftemotoren er en grei sak å bytte selv ? .. Mine.... venner... på snapdrive har konstantert at viftemotoren er død,, rele å sånnt er ok.

Den bruker grådig mye olje... lekker ikke ser det ut som.. men den produserer godt med røyk.. Noe kjente problemer ?

Dette var masse... jeg er utrolig taknemmelig for alle tilbakemeldinger!!! Å nå skal ikke jeg tråkke på noen tær her inne..for her er det sikkert masse opel fans... Men herregud som jeg savner Volvo 740'n min :)

:volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jaja.. har ikke nokka problema me min vectra da:P dog manuell. Vifta mi døde faktisk for et år sia, så den måtte jeg bytte. Det er sikkert børstene på din også som er dårlig og da funker det å spraye crc på den (holder kanskje en uke :P )

Ellers er det bare å kjøpe ny vifte og bytte den. Er null stress. Vet ikke hva en vifte koster da siden jeg fikk min gratis hos en kompis.

Viften ligger bak friskluftsfilteret (logisk) så det er en enkel sak å skifte.

Tror jeg måtte av med viskerne og litt for å få av alle deksla som skjulte viften.

Lykke til :P

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider