Gå til innhold

Min a4 1.8t

Ranger emnet


Meling-

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har demontert en del inni bilen nå. ser ut som vannet kommer inn med føtene hos fører. har tetta rundt panser wiren med silikon, men det var et lite hull bak alle koblingene til venstre for pedalene der det var renne striper. ser ut som det har kommet vann inn der. noen som har noe tips om hva jeg kan sjekke da?

 

tenkte jeg skulle skifte speedometer skiver og, noen som har gjort dette før ? litt usikker på hva som må demonteres.

 

holder på å montere turbotrykk måleren slik som deg XONIX, syns det var veldig bra plassering. men det tar ikke skada av at så mye varm luft kommer på baksida av den ?

- Audi A4 Avant 1.8T 96 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da har jeg hatt en god økt ute i dag. har sjekka litt diverse plasser for lekk. er ikke rundt boksen til hjernen eller rundt der med panser wiren.

 

har og skifta til hvite speedometer skiver. gikk lett som en lek det der. men lyset ble for svakt nå. så må finne på noe der.

 

ellers så har jeg begynt på turbotrykk måleren. men det jeg kom til å tenke på. er det ikke fare for at slangen kan smelte nedi motor rommet der? og er det noen som kan vise et bilde av hvor jeg bør koble meg innpå ?

 

bilder kommer i morgen. får bilder av den nye grillen og da :D

- Audi A4 Avant 1.8T 96 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/2000924-post37.html

 

Der står det godt forklart! :)

Det er en tynn slange som sitter "nede" på blokka, altså når du står foran bilen, så er den til høyre, nærmest deg. ca 40cm innover, sitter slangen til bensintrykkregulatoren. den skal du IKKE koble deg inn på! Lykke til :)

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har lest den ett par ganger. får satse på jeg finner den da. men tror at vannproblemet er noe i sammenheng med takluka. dreneringskanalen som går inn i a stolpen. for er ett hull i sia der med alle koblingene. ved kickpanelet i førersiden. der har det komt vann inn ser jeg. ikke rust hull eller noe. men det er er hull med noe plast "propp" i. noen som vet hva jeg kan gjøre for å stoppe det ?

- Audi A4 Avant 1.8T 96 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vert en tur ute i garasjen nå. Sliter fortsatt med det vann helvete. Her er ett par bilder

 

CIMG0639.jpg

her lå strøkabelen, kan det ha noe å si ? blir jo bløtt på motsatt side uansett ? har tatt den ut nå

 

bilen nå: :(

CIMG0633.jpg

 

glimter di nye speedo skivene mine:

CIMG0635.jpg

 

her er det vått:

CIMG0634.jpg

 

dere ser det lille hullet midt på bilde ca? ser ut som det har runnet vann der:

CIMG0636.jpg

 

noen som kommer på noe som helst som kan gjøre at bilen min tar inn vann ?

- Audi A4 Avant 1.8T 96 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vert en tur ute i garasjen nå. Sliter fortsatt med det vann helvete. Her er ett par bilder

 

CIMG0639.jpg

her lå strøkabelen, kan det ha noe å si ? blir jo bløtt på motsatt side uansett ? har tatt den ut nå

 

bilen nå: :(

CIMG0633.jpg

 

glimter di nye speedo skivene mine:

CIMG0635.jpg

 

her er det vått:

CIMG0634.jpg

 

dere ser det lille hullet midt på bilde ca? ser ut som det har runnet vann der:

CIMG0636.jpg

 

noen som kommer på noe som helst som kan gjøre at bilen min tar inn vann ?

 

JA!

Der kommer det inn vann.

jeg hadde akkurat samme problem.

Sannsynligvis er ikke gjennomføringen til panservaiern tett. Følg panser vaiern i motorrommet til torpedoveggen, så ser du gummigjennomføringa. Over der samler ALT vannet seg uansett, og renner rett inn i kupeen. møkk! holdt på i evigheter med å få det tørt. Plukka ut ALT innvending. tror du finner noen bilder i tråden min..

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har sjekka det. drog den litt ut og fylde under med silikon. har testa nå. å den tar hvertfall ikke inn vann der. men jeg vil bare få vekk alle muligheter. drit og få den tørr og sette den i samenn for så å må til å demontere igjen:P

 

ja har sett bildene i tråden din

- Audi A4 Avant 1.8T 96 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår