Gå til innhold

Er audi A8 en bra bil?

Ranger emnet

high octane

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenker på å skaffe meg ny bil.

Mye rare biler på markedet, men koka tilslutt ned til to kandidater.

Audi A8 fra 96 og oppover, og subaru impreza GT.

Det jeg lurer på, er info om "fattigmotorene"(2,8 og 2,5TDI) i A8, og drivverket i preza`n.

Har forøvrig ingen spesielle krav til bilene...bruksområdene sier seg selv.

Kjøper jeg preza, skal den skambrukes...kjøper jeg A8 skal jeg bare kjøre litt aktiv.

HAr kjørt A8, og det er en svingsluker på nesten 2 tonn =)

Kom med noen innspill da folkens, skal skje handel før jul=)

Har til nød 200.000 å svi av på bil..helst mindre.

BTW:jeg er bare 19 år og blir nødt til å forsikre driten på meg sjøl =S

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første..HVA GJØR DU PÅ KJELSÅS??my area..hmm..for det andre..har råna rundt i 2000 model a8 vg 2,5tdi i det siste med 150 (?) hester quattro..går faktisk meget bra..sitter pent i svingene og henger med...veier faktisk ikke mer enn 1725kg med fører og full tank..alu-karosseri:) hadde klart gått for a8..selv om impreza er morsommere og raskere...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring med audi:

-se etter rust/oksidasjon i dører, hjulbuer

-se etter olje lekasje, simring i bakkant motor er vanlig at den lekker...

-girkassene på vag bilene pleier ikke å tåle noe videre med juling.. så finn en bil som er pent kjørt.. girkassene er dyre å så å si umulig å få tak i brukt.. det er faktisk ventelister på girkasser til vag på huggerne...

-elektronikk feil hender det også at forekommer.. at varsellampe for airbag lyser er veldig vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første..HVA GJØR DU PÅ KJELSÅS??my area..hmm..for det andre..har råna rundt i 2000 model a8 vg 2,5tdi i det siste med 150 (?) hester quattro..går faktisk meget bra..sitter pent i svingene og henger med...veier faktisk ikke mer enn 1725kg med fører og full tank..alu-karosseri:) hadde klart gått for a8..selv om impreza er morsommere og raskere...

Jeg bor der...

har bare kjørt a8 med 8`er jeg da men.

2,5 v6`n er ikke helt bra har jeg hørt...snakka med audiforhandler i går.

Skal ikke se bort i fra ar det blir A8 nei..skal bruke helga på å leite.

Tror det beste motoralternativet er 2,8 bensin med quattro.

A8 er grisegromme biler med senking, toning og felger da =)

Men...forsikring på svineriet da!!!=S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassehavari på Impreza GT er vel bare noe man må regne med...kollevold selger nye STi-kasser til 50.000 da.

Virker som det kommer til å bli flere uforutsette utgifter på en preza egentlig...audi er vel kjent som solide biler.

Bortsett fra at forstillinga på noen utgaver mellom 96 og 2000 ikke er helt bra.

Men det gir jeg fullstendig faan i =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driverket på prezaen er fyrstikker og donald kjeks ( ref: Sugekopp / RDL )

Ville klart gått for A8, sinnsykt fine biler. men styr unna 2.5 TDI. den er ikke noe å samle på...

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei.

Dette kan aldri sies for ofte, så jeg gjentar en gang til:

Hold deg laaangt unna 2,5tdi V6.

Det er da vell ikke V6'n som sitter i A8'n som han har råd til!!?

Det er da rekke 5'n? og den er det da ikke noe serlig problem med...

Ellers så er A8 en veldig god bil å kjøre :)

Men de har vel det samme forstillingsproblemet som alle de andre A4, A6, A8, Paselatene... men det må da gå an å bytte et stag i året! :)

Løp og kjøp ;)

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis det ikke blir A8 så kan du jo kjøpe S6'n min. Siden du har kjørt A8 med v8'er så vet du jo hvordan motoren går og er.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11340861&sid=xz16abcPHPOd501263

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns A8 er dvask i svinga, kjører heller aktivt med volvoen blir alt for lite fartsfølelse og lite gøy. Da hadde jeg heller kjøpt S6`en til King Kong(Erik j)

Men A8 går bra, spesielt med 4,2l som vi har stående her, men bortsett fra på motorveien så klarer ikke jeg helt å ha det gøy, heller presaen da, iallefall hvis du må ta til takke med mindre gamp

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo to vidt forskjellige biler og som du sier, vil de bli brukt forskjellig og alt etter hva du kjøper.

Er vel ikke noe nytt at driverket i preza kan havarere om man trimmer hensynsløst og mishandler bilen... Må ta forbehold om slikt når man bruker det;)

A8 er stor cruiseslede, men skal du ha det aktive utav denne bilen er nok 2.8 litern litt for seig. 2.5tdi har mere potensiale mtp å chippe, men blir aldri noe racer heller med diesel.

Rust er vel ikke største faren med disse da de har aluminium kaross, og uten quattro veier de ikke mye over 1500kg.

S6 2.2 20vt er heller å foretrekke om du skal ha slede som er god og cruise i, men også går godt og kan brukes temmelig aktivt. Men forsikringen på deg selv blir nok heller et problem da...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider