Gå til innhold

Overhaling av 904 Chrysler-automat

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jepp

 

Har ett lite dilemma her. Har forhørt meg på "Bergen Automatservice" som ifølge de er byens eneste autoriserte serviceverksted for automater.

 

Tingen er det at automaten min trenger en overhalling. Den skifter ikke til 2 gir før 50km/t og 3 ved ca 110km/t. Dette gjør att bensinforbruket ligger på ca 2.3L milen.....

 

Eneste mulighet de kunne tilby meg var å overhalle kassen og forsterke den (bygge den om til en 727). Kassen blir da god for ca 450 hk (noe jeg absolutt ikke trenger da bilen min har litt under 200hk). Denne servicen koster da 30000kr.......

 

Hva skal jeg gjøre??? Har dere noen tips til hva jeg som ikke har byttet automat før kan gjøre, og om det eventuellt finnest noen billigere versted rundt Bergen..........

 

Uansett hva som skjer så skal ikke denne V8èren a veien.

 

Ikke min automat under.....bare illustrasjon så folk kan få medfølelse...

Tf904b.jpg

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei disse "autorisertverstedfaenskap" prisene går ikke.....

 

Har akkurat gått meg til innkjøp av ett par dvder om "how to do it yourselfe", en servicbok til kassen og ett servicekit med plater, pakninger og alt som er......

 

Tilsammen kr 1400 ink frakt.......

 

Om dette går som det skal har jeg spart 28600kr.......

 

la oss håpe så.....

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhalingssett til en Chrysler 904 koster 790 kr hos Amerikanske bildeler. Jeg fikk overhalt min TH-350 for 5000 kr hos en kar i Trondheim. Dette inkluderte ny konverter. Så jeg mener det bør være mulig å få denne jobben gjort for under 10.000 kr. Å ikke gi deg et annet tilbud enn 30.000 kr høres merkelig ut.

 

For eksempel: http://www.mamut.net/MaticCustom/subdet24.htm

 

Går ikke klart frem om prisene der for overhaling eller "nye" kasser.

 

Edit: Da så det ut som det ordnet seg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ikke innlegget ditt der holden hehe. jeg har bestilt alt gjennom ebay, får det på ekspress så er vell her neste uke.

 

Sant det, sa at jeg bare ville ha en overhalling, men de ville ikke bare overhalle den, de ville forsterke den også, ka faen e vitsen på en original utrimmet motor, sikkert bare for at de ikke skal få noen problemer med garantien da kassen etterpå tåler motorer som er over dobbelt så stor......

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe har nok blitt misforstått av enten deg eller verkstedet du snakket med.

Tf-904 kan ikke bygges om til Tf-727. De er to forskjellige gearkasser.

 

At girkassen din skifter ved for høyt turtall tyder på at modulatorstaget fra forgasseren til girkassen er stilt litt feil.

 

Les om innstillingen av dette i boken du har kjøpt, og still det inn. Dette blir ofte feil etter bytte av forgasser.

 

Forøvrig kan det nevnes at det er nok ikke noen ting som har ødelagt flere torquefliter enn feiljustert, eller enda verre, manglende modulatorstag.

Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier akkurat det han sa til meg, "vi bygger den om til en 727", ....antar att all innmaten må byttes... hvordan forskjell det er på skallet vet jeg ikke, men 727`en har vell annderledes form på oljepannen.

 

Og ja jeg har byttet forgasser og skal ta en titt nærmere på koblingen mellom forgasser og girkasse, men tingen er det at denne var slik før jeg skifter gasser og.... da var det original forgasser og alt....

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du turteller i bilen, og vet ca på hvilket turtall kassen girer opp ved fullt pådrag? Eller høres det urimelig høyt ut, eller normalt ut? Vet du hvilken utveksling du har? Avhengig av utveksling kan kassa være helt i orden hvis den girer ved de hastighetene, men det kan selvsagt være problemer som ikke kommer frem i hva du skriver her.

 

Mange av bilene rundt den tiden der, uten overgir i kassa, fikk utrolig tunge utvekslinger for å kompensere for bensinforbruk på landevei. Typisk for f.eks Chevy Malibu og Caprice er 2.41 og 2.56 i utvekslinger, og da fullgassgirer kassa inn i andregir omtrent ved motorveihastighet, selv om alt er originalt i drivverket. Jeg bytta utveksling på broren min sin 77 Caprice, fra 2,56:1 til 3.42:1, og det ble en helt annen bil ved akselerasjon fra stillestående. Den bruker girene mer, og forbedringa av totalutvekslinga gjorde at forbruk ved småkjøring gikk ned fra ca 2L/mila til ca 1.7L/mila (2 tonn bil). Turtallet på motorvei gikk opp tilsvarende, ca 3000rpm ved ærlige 100km/t. Bilen har nå en overdrivekasse, og er sånn den skulle vært original :) Bare en tanke fra min side.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut problemet

 

Det var overføringsstangen som var koblet feil ved forgasseren.

Når jeg kjøpte bilen var det en original 2 porter forgasser. Denne hadde tidligere eier overhalt. Vedkommende har da montert koblingen feil og kjørt med den slik siden.....

 

Når jeg for 2 måneder siden monterte ny 4 porter, festet jeg overføringsarmen på samme måte som før.

 

Men nå har jeg flyttet på noen bolter slik at den får fri vandring. Girene skifter fint og den ligger og cruser i 3 gir i 50km/t. Tror aldri den har gått så bra før, (hvertfall ikke på lenge).

 

Der sparte jeg 30000kr (Automatservice AS Bergen, svindyrt)

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier akkurat det han sa til meg, "vi bygger den om til en 727", ....antar att all innmaten må byttes... hvordan forskjell det er på skallet vet jeg ikke, men 727`en har vell annderledes form på oljepannen.

 

Og ja jeg har byttet forgasser og skal ta en titt nærmere på koblingen mellom forgasser og girkasse, men tingen er det at denne var slik før jeg skifter gasser og.... da var det original forgasser og alt....

 

Jeg ville aldri levert noe til et firma som sier at de skal bygge om en 904 til 727. Det må være noe av det dummeste jeg noen gang har hørt. 727 er en helt annen girkasse.

Prisen på 30K er også drøy, selv om de mente at de skulle sette inn en nyoverhalt 727 istede for 904.

Hvis de hadde vært seriøse så burde de ha stilt diagnosen som

Torquefilte stilte med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til han jeg kun var ute etter en overhalling. Jeg har ikke behov for noe sterkere kasse, pga motoren er utrimmet og bare skal brukes til crusing. Han sa de hadde standard prosedyre å "forsterke" girkassen når de først var i gang... Ifølge han ville kassen da være god for ca 450 hk. Som derigjen er helt meningsløst for min del.

 

Her er internettsiden deres : http://www.automatgear.no/

 

Er utolig lettet over att det bare var overføringen som måtte justeres, er stor byrde som er løftet av skuldrene......

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er likt på 727 og 904 er ventilhuset så de skulle hatt litt av en jobb med å bygge den om. Enig i at det er det dummeste jeg har hørt. Du kunne uansett kjøpt 3 overhalte kasser fra USA til samme prisen.

Bra du fant ut av det. Disse kassene er igrunnen enkle og pålitelige, stort sett lite tull med dem synes jeg. Tar gjerne kvelden ved trimming og hardkjøring men helt grei til vanlig cruising. Mindre vekt og mindre effektap enn i en 727 også.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Jeg sa til han jeg kun var ute etter en overhalling. Jeg har ikke behov for noe sterkere kasse, pga motoren er utrimmet og bare skal brukes til crusing. Han sa de hadde standard prosedyre å "forsterke" girkassen når de først var i gang... Ifølge han ville kassen da være god for ca 450 hk. Som derigjen er helt meningsløst for min del.

 

Her er internettsiden deres : http://www.automatgear.no/'>http://www.automatgear.no/

 

Er utolig lettet over att det bare var overføringen som måtte justeres, er stor byrde som er løftet av skuldrene......

 

hei jeg må bare få sagt dette. ble tipset om denne tråden her. jeg heter daniel å har med den dagelige driften av automatservice as det er jeg som overhaler alle automatgear kassene å tar alle telefoner.måtte bare sjekke denne tråden ut. å her må det være noe som er riv ruskende galt.for det første så er det ikke mulig å bygge om en 904 til en 727.å 30000? våres heavy duty 904 koster 15000 inkl mva.inkl 2 års garanti går opp til 400hk dette må du rettes opp i for det er ikke mitt firma som har sagt dette.da må du ha ringt til en annen i bergen.dette vil ikke jeg ha som et rykte på mitt firma. hvis noen lurer på noe med automatgear agående overhaling\prepparering av automat er det bare å ringe meg på jobb eller sende mail http://www.automatgear.no

 

mvh daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår