Gå til innhold

Referat fra kveldens styremøte i Flåklypa Racing Team

Ranger emnet

Reodor F

Anbefalte innlegg

Se der ja, en ekte Rudolf B har trådt fram. Du er selvsagt velkommen :)

En måte å få undertrykk i veivhuset på er forøvrig å føre veivhusventilasjonen inn et stykke nedpå downpipen og utnytte den høye gasshastigheten som råder der. Dog ikke noe for katalysatorbiler. Mulig dette kunne gå an å benytte i dirty trick-sammenheng :D

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vyrde forsamling, da foreslår jeg hermed nye avatarer i FRT.

Reodor

felgen.gif

Ludvig

ludvig3.gif

Solan

solanu.gif

Ben Redic Fy Fazan

fyfasan.gif

Rudolf Blodstrupmoen

blodstrupmoen.gif

Ollvar O. Kleppvold

kleppvold.gif

Emanuel Desperados

desperado.gif

Mysil Bergsprekken

bergsprekken.gif

Gudleik Knotten (fotgjenger)

knotten.gif

Hallstein Bronskimlet

bronskimlet.gif

Enkefru Stengelføhn-Glad

stengelfohn-glad.gif

Soline

soline.gif

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, en ekte Rudolf B har trådt fram. Du er selvsagt velkommen :)

En måte å få undertrykk i veivhuset på er forøvrig å føre veivhusventilasjonen inn et stykke nedpå downpipen og utnytte den høye gasshastigheten som råder der. Dog ikke noe for katalysatorbiler. Mulig dette kunne gå an å benytte i dirty trick-sammenheng :D

Takker :)

tanken har streifet mitt ondskapsfulle sinn :)

Tror nok jeg må ha en stor pumpe med dyse a'la De Laval nozzle inspirert av klystermetoden i tillegg ,med strypning til veivhuset og åpent filter med kalkulert tversnitt på åndetank ,for riktig å sette ting i sving! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :D

Mens praten først er inne på veivhusventilasjon og dirty tricks: På 70-tallet hadde det Bayerske Formula 1-teamet BMW Parmalat stor suksess på raserbanene nedover i Europa. Alle trodde suksessen skyldtes det voldsomme skyvet fra 1.5-literen på 1000+ pferdestärke, men sannheten er at teamet brukte det voldsomme ladetrykket til mer enn å lage whiplash... En knapp i cockpiten kjørte overtrykket i plenumet rett i veivhuset, som medførte at simringen i framkant av veiva skøyt som en champagnekork. En jevn strøm med olje rett i idealsporet gjorde så resten av jobben med konkurrentene, som ble tatt på senga med svært avtagende feste før de rakk å si "luftwaffel"...

NB: Dette er statshemmeligheter på linje med... tja, andre tyske statshemmeligheter, så dere kan nok glemme å få det verifisert fra offisielt hold...

Gruss Gott,

Heinrich

Det blir forresten en tur til HHK for å tørrtrene litt ikveld med Team Heckshläude / Bru Triks & Fiks, så hvis noen av dere andre skulle være der; huk gjerne tak i den mest barnslige guttegjengen og si hei. :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mein Got! Wunderbar.. :)

da blir strypningen til veivhus erztattet mit ein el. styrt kugelventil Moahahaaaa :)

Vi skrenser bare forbi deg når du har tømt veivhuset veit du. Medmindre du har totakter...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir forresten en tur til HHK for å tørrtrene litt ikveld med Team Heckshläude / Bru Triks & Fiks, så hvis noen av dere andre skulle være der; huk gjerne tak i den mest barnslige guttegjengen og si hei. :)

Hvordan opplevde du de små forandringene i banetraseen? Jeg skal i ilden igjen 13 november og har ikke kjørt der etter endringene.

Det er vel forresten på tide å få et styrevedtak på at du ikke har anledning til å delta i bedriftsserien hos HHK. Det er ikke bra for oss andre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrense? trodde 850 var grevling jeg ;)

Ventilen blir jo sef. åpnet i siste sving rett før målstreken..

Kun for showeffektens skyld

hihi..

Etter at du har tilgriset idealsporet med 10W-60 så skrenser selv grevlinger vet du. Dessuten vil vi om ikke lenge få et styrevedtak på dette med FWD-drifting, noe som muliggjør skrensing også for oss med drift der framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Så sant så sant

Har revurdert bruk av 10/60w da løpene ikke er av de lengste og har ingen planer om deltagelse i Le-mans

Og til "daglig bruk" blir det hvertfall normal viskositet!

Tror kanskje 10/60w blir for tjukk for den optimale skrenseffekten jeg er ute etter..

Tror en tank med grønnsåpe eller fiskeslo vil gjøre en bedre og rimeligere jobb.

og ikke minst miljøaspektet er noe som snake oil er offisielt veldig opptatt av i disse klimakatastrofetider :)

mvh

Rudolf B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at du har tilgriset idealsporet med 10W-60 så skrenser selv grevlinger vet du. Dessuten vil vi om ikke lenge få et styrevedtak på dette med FWD-drifting, noe som muliggjør skrensing også for oss med drift der framme.

Nå må du huske at Ludvig har annskaffet seg en slik gammel datsun som forøvrig skal tilsies og sladde meget godt på grus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan opplevde du de små forandringene i banetraseen? Jeg skal i ilden igjen 13 november og har ikke kjørt der etter endringene.

Det er vel forresten på tide å få et styrevedtak på at du ikke har anledning til å delta i bedriftsserien hos HHK. Det er ikke bra for oss andre :D

Jeg ble frakjørt med over to tideler av "Rubino Gasolini" (som forøvrig er over middels interessert i røde sportsbiler), så det gikk ikke så bra. (Men for å være en god sportsmann må jeg snike meg til å nevne at denne Gasolini er 20kg lettere og har kjørt formelbil denne sesongen, hihi). Vi kjenner hverandre ganske godt, så det er rågøy å følge, teste spor og forsøke å lære, og det blir jo nødvendigvis også endel "flytting" av hverandre for å lage plass (og det synes jeg er halve moroa med hyrkart). :)

Men til det du spurte om: Jeg syntes den nye traséen var morsommere enn den gamle, mest fordi den føles raskere nå. Det virker som at det ikke er noe gitt spor i den nye S-en, men jeg TROR det er lurt å gå trangt der (kan jo bli annerledes med mer feste). Men en annen ting: Jeg sliter med å lære hvor det er feste i banen, særlig når oljedekket er slitt. Enig? Noen tips?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble frakjørt med over to tideler av "Rubino Gasolini" (som forøvrig er over middels interessert i røde sportsbiler), så det gikk ikke så bra. (Men for å være en god sportsmann må jeg snike meg til å nevne at denne Gasolini er 20kg lettere og har kjørt formelbil denne sesongen, hihi). Vi kjenner hverandre ganske godt, så det er rågøy å følge, teste spor og forsøke å lære, og det blir jo nødvendigvis også endel "flytting" av hverandre for å lage plass (og det synes jeg er halve moroa med hyrkart). :)

Men til det du spurte om: Jeg syntes den nye traséen var morsommere enn den gamle, mest fordi den føles raskere nå. Det virker som at det ikke er noe gitt spor i den nye S-en, men jeg TROR det er lurt å gå trangt der (kan jo bli annerledes med mer feste). Men en annen ting: Jeg sliter med å lære hvor det er feste i banen, særlig når oljedekket er slitt. Enig? Noen tips?

Jeg har i tankene de ørsmå sikkerhetsmessige endringene som ble foretatt for etpar uker siden altså, men etter det jeg kunne se av e-posten fra HHK så ser banen like artig ut som før. Rask og fin. Jeg er jo langt fra noen verdensmester, men jeg har i det minste begynt å kjøre ganske jevnt. Festet varierer ganske betydelig, men jeg får prøve banen før jeg utaler meg om S-en. Skal bli spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider