Gå til innhold

Referat fra kveldens styremøte i Flåklypa Racing Team

Ranger emnet

Reodor F

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk Hallstein. Med en slik flott kantante bidrar du i stor grad til at vi oppnår vår målsetning om FWD-drifting til neste år :)

Du veit, samstundes som oss i heimbygda gler oss til at du og resten av FRT skal gjere bygda vår viden kjent for FWD-drifting. Eg for min del har eit håp om at dette skal gjere det enklare for meg å få mi samling av lyriske dikt og kantanter utgjeven.

Du skapar tru i heimbygda.

No må eg nett dikte litt, me får heller skrivast attende...

med venleg helsing

Hallstein B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov med turbo i VOC om bilen orginalt kom med dette?

Jeg har jo en B23ET bunn stående.

Er ikke lov med turbo i VOC nei.

Da må du opp i nasjonale klasser.

Skal du henge med der må du nok også legge i en del dollares.

Men man må jo ikke være i toppen for å ha det moro.

Her er ett eksempel på en kar som kan bygge bil og har fått en meget potent nasjonal bil.

Prisen på denne har jeg hørt er ca en halv mill.

Om dette er feil får noen korrigere meg.

Men en gjennomført rå suge volvo er det ihvertfall.

Bjerkesprinten271007002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld var tiden inne for et nytt styremøte i FRT. Siden møtet i sin helhet foregikk på gokartbanen hos HHK vanskeliggjorde det referatskrivingen. Dessuten ble det ikke sagt stort da all kommunikasjon grunnet motorstøy og ulidelig musikkavspilling måtte foregå med håndsignaler. Og det eneste håndsignalet jeg kom på i farten var tommelen opp, så da sier det seg selv styrebehandling av de store og kompliserte sakene måtte utebli.

Til sist - og det er et stort tankekors - meldte 3 av styrets medlemmer frafall grunnet svært trivielle årsaker. Mortiz (solan) ønsket ikke å bli forstyrret i sitt "nå skal jeg drikke meg ihjel før julaften" prosjekt, MK1RACER (Ollvar O Kleppvold) ble kuppet av sin bedre halvdel og måtte hengi seg til familien lang pokkerivold opp i Hedmarken og ealoken (Ludvig) ble bondefanget av sin arbeidsgiver og måtte trekke i sitt stinkende arbeidstøy.

Da gjensto kun Turboed1 (Mysil Bergsprekken), Volvo 928 (Medel Svensson) og selveste Reodor F himself, og selv ikke med min dobbeltstemme i styret følte vi oss i stand til å fatte alvorlige styrevedtak som vil få konsekvenser for et samlet bil-Norge.

Vi gjorde tilogmed forsøk på å toppe laget med Ha|||on (Heinrich von Schnellfahrer) men det førte ikke frem.

Velvel, sånt kan skje i store multinasjonale selskaper, så også Scuderia Flåklypa.

Noe fikk vi likevel utrettet:

• Vi fikk fastslått at Reodor F fortsatt har kjøreferdigheter i verdensklasse (hvertfall så lenge resten av verdenseliten ikke blir invitetert)
  • Vi fikk fastslått at julebord på lørdag ikke er gyldig grunn for fravær fra styremøte på søndag da Medel Svensson praktisk talt kom rett fra et heller heidundrandes julebord i tjukkeste Buskerud uten å ta skade av det
  • Vi fikk fastslått at empiri (eller muligens omvendt empiri) er en undervurdert metode for godkjenning av ombygde kjøretøyer
  • Og vi fikk foretatt en åstedsbefaring av denne helvetes rundkjøringa i enden av Rælingstunnelen

Så ingen skal komme her og si at styret i FRT ligger på latsiden selv om arbeidsforholdene er svært vanskelige...

På vegne av styret i FRT ønsker jeg alle sammen en god natt.

Reodor F

Styreformann FRT

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde tilogmed forsøk på å toppe laget med Ha|||on (Heinrich von Schnellfahrer) men det førte ikke frem.
Jeg kan vel muligens håpe på at Heinrich vil dukke opp ved en senere anledning,siden jeg grunnet mine synske evner kjørte så over evne (jeg visste jo at det ville gå bra) at jeg ble flagget av og tilsnakket for to-hjuls-kjøring. Ser ikke problemet,jeg hadde jo både MC-hjelm og RR-spec hansker for nettopp tohjuls-kjøring,så man må jo satse...er det ikke det som er racing..??? Men jeg aner også vagt at jeg vil kunne lære av unge Heinrich,i de rundt 3 sekundene jeg vil se ham før han er ute av syne foran meg.

[*]Vi fikk fastslått at julebord på lørdag ikke er gyldig grunn for fravær fra styremøte på søndag da Medel Svensson praktisk talt kom rett fra et heller heidundrandes julebord i tjukkeste Buskerud uten å ta skade av det
Medel Svensson møtte ikke bare opp,han kjørte aktivt...uten å fordele sitt mageinnhold utover store deler av banen. Om det var helt øverst i ganen noen ganger,får stå til hans mulighet å bekrefte/avkrefte. Vi fikk også nevnt for ham hans nye kall i livet,nemlig å være en del av ingeniørmessig alibi for NFOK,som vil bli FRT's underorganisasjon i FRT's iherdige forsøk på å innføre svenske SFRO's godkjennings-metoder på norsk jord.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager jo egentlig på det sterkeste at min bedre halvdel og resten av delene, opp i mot 50 stk holdt meg på pine benken ved en noe tidlig julemiddag.

Maten var fortreffelig den. Men det gikk nå en liten tanke til resten av FRT's styre og dems opplegg på denne søndagen.

Misunnelsen ved å få rast ifra seg i små knallerter er stor...

Ollvar O Kleppevold kommer sterkere tilbake ved neste styre "møte".

Han Kleppevold var jo selvfølgelig langt nede i glasset dagen før. Men formen tilsa jo at noen runder ikke hadde gjordt den store skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også nevnt for ham hans nye kall i livet,nemlig å være en del av ingeniørmessig alibi for NFOK,som vil bli FRT's underorganisasjon i FRT's iherdige forsøk på å innføre svenske SFRO's godkjennings-metoder på norsk jord.

Jada, det er ingen tvil om at FRT går svangre med tanker om å etablere en ordning for godkjenning av ombygde kjøretøyer i Norge tilsvarende SFRO i Sverige. Sveriges Fordonsbyggares Riksorganisation har gode ordninger som muliggjør godkjenning av ombygde biler og motorsykler såfremt ombyggingen er skikkelig utført.

Ta en titt på http://www.sfro.com

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT!

Er det flere som har sett den slående likheten mellom den ene halvdelen av tv2's lørdagssatsing Senkveld(unge Numme) og den nevnte Mysild Bergsprekken? Slående spør du meg..

Det har du jammen rett i Skompa. Vår Mysil derimot har ingen fellestrekk med Numme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Neppe. Jeg lever ihvertfall i beste velgående... Eller,beste og beste. Lever,ihvertfall. Med 9 oppegående fingre. Tenkte jeg skulle slepe Reodor og folket innom her en dag så vi kan diskutere fremgangsmåten i div. saker FRT har på agendaen. Sånn innimellom matbitene,jeg er jo ca 0.45 kg på etterskudd på matkontoen hos Reodor...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden det har vært noe referat her! Flåklypa Racing Team er vel ikke oppløst håper jeg?:hello:

Neida, fortvil ikke. Ikke ulikt milorg gjemmer vi oss under hver vår stubbe i tider hvor våre tjenester ikke er etterspurte.

I helgen som ligger bak oss minglet jeg med min venn og stortingsrepresentant Ib Thomsen angående fremgangsmåte for fremtidig lobbyering med Stortingets transportkomite angående både ditt og datt :)

For få minutter siden hadde jeg visuell kontakt med kollega Ollvar O Kleppvold, og han så ut til å ha det bra til tross for det råtne været. Han kunne imidlertid berette om mye slett kjøring langs Romerikets paradestripe Rolf Olsens vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...