Gå til innhold

Etterlysning: Veier med lange rettstrekker

Ranger emnet

buskman

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et mulig oppdrag fra Luftfartstilsynet. Det gjelder å kartlegge veistrekninger som kan brukes som nødlandingsplasser for fly. Veien må tilfredsstille følgende krav.:

• Lange rettstrekker (minimum 2-3 km)
  • Lite politi
  • God oversikt (elg o.l.)
  • Jevnt veidekke
  • God bredde på veien
  • Lite trafikk

Hva finnes i Norges land? Ikke alle krav er absolutte, husk at et småfly klarer seg med vesentlig kortere landingsbane enn et større fly.

Hittil på lista har jeg Renor-slettene i Aurskog/Høland og Haslemosletta i Våler i Hedmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- E6 Saltdal i Nordland: aldri sett Politi her, men ifølge andre er dem titt og ofte her, så avvent landing her..

Flatt og bredt som F..., super kvalitet på veien også..

- E6 Saltfjellet: Mange lange rettstrekker, men unngå å lande her tidlig på våren, telehiv område..

Har selv landet Nazi fwd-maskin her flere ganger..

Har aldri sett Politi her heller.

Lite skog og relativt oversiktlig med tanke på dyreliv.

Skulle noen ha andre erfaringer med disse områdene så vennligst rett på meg:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et mulig oppdrag fra Luftfartstilsynet. Det gjelder å kartlegge veistrekninger som kan brukes som nødlandingsplasser for fly. Veien må tilfredsstille følgende krav.:

• Lange rettstrekker (minimum 2-3 km)
  • Lite politi
  • God oversikt (elg o.l.)
  • Jevnt veidekke
  • God bredde på veien
  • Lite trafikk

Hva finnes i Norges land? Ikke alle krav er absolutte, husk at et småfly klarer seg med vesentlig kortere landingsbane enn et større fly.

Hittil på lista har jeg Renor-slettene i Aurskog/Høland og Haslemosletta i Våler i Hedmark.

Ja det er jo utrooolig viktig at det ikke er purk i nærheten om du skulle finne på å måtte nødlande på en vegstrekning. TENK om de skulle finne på å ha fartsmåling akkurat da. Jeg kan forresten stryke Sjumilsflåa aka Haslemostrekka fra lista di da det er ekstremt stor elgfare i sørfylket. Måtte gud forby at du krasjer rett i ei elgku med småflyet ditt!

PS! Du glemte å si at du kun ser etter landingsstriper sør for Trondhjem!

PPS! Antall nick per bruker:

Det er kun lov å registrere ett nick per person.

Brudd på dette vil medføre utestengelse fra 6-12mnd.

Kilde: http://www.bilforumet.no/faq.php

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenger denne tråden i samme slenge jeg Skody.

Nå har bruker benyttet seg av sitt ANDRE alias, og opprettet en blåkopi av forrige tråd som ble stengt grunnet følgende:

"Årsak: oppfordring/planlegging om å bryte norsk lov strider mot reglene på forumet"

GTFO!

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår