Gå til innhold

Lov med bur i gatebilen?

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Jeg og guffen fra forumet var på biltilsynet i osko for ca. en måned siden og spurte om dette. de sa at det ikke skal sperre utganger, dvs at man ikke kan ha bjelke foran døra. kjenner mange som har det godkjent forresten. ved siden av det sa han at du skulle bruke sunn fornuft når det ble montert..han på biltilsynet het alf eller noe sånt...jeg skal forresten ha bur i 242 og guffen skal ha i amazon.....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ikke godkjent bur i cherry gtt min...heller ikke 4 punkt sele med omp stol....

nå værende bil: =)

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

Tidligere biler:

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by shaniboy

fikk ikke godkjent bur i cherry gtt min...heller ikke 4 punkt sele med omp stol....

Når var dette? Det skjedde vist noen lovendringer på dette for et år eller to siden.

Hadde de noe spesifike grunner til å ikke godkjenne det?

Whoops, there goes another gearbox...

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere av bilene i Gatebilserien som har fullt bur i vognkortet, så det burde gå greit det. Og det stemmer vel ikke helt at bur ødeleggher for deformasjonsprosessen i nyere biler, de er jo bygget etter prinsippet at passasjercellen skal være så hard som mulig mens front og hekk skal knuse. Sålenge buret ikke strekker seg fremfor torpedoveggen burde det ikke påvirke deformasjonen der fremme så mye.

En vanlig bil uten bur er ikke på noen måte rustet til å håndtere et racing krasj i høy hastighet - se f.eks noen av bilene folk med skikkelig bur og en godkjent stol med firepunkt klatrer ut av i bakkeløp og bilcross... :eek:

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by shaniboy

Viste du ikke bilen på Billingstad?? De godkjenner ingen ting :rolleyes:

Må vise den i Oslo, der skal jeg på mandag og vise bilen med ny motor og nytt understell + 3" eksos og OMP stoler.. Får se hvordan det går! :)

Har halvbur i garasjen, men venter med å sveise det inn etter at bilen har blitt vist, kan jo ikke godkjenne for mange ting på en gang.. Er farlig det ;) ;) :)

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja viste den på billingstad...dreit meg ut der ja..det var for ca 2-3 måned siden ... mente jeg trengte rally lisens for å ha bur og være veldig sterk funksjonshemmed for å ha 4 punkt sele... haha---- idioter..

nå værende bil: =)

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

Tidligere biler:

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider