stighenning Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Du MÅ forholde deg til det som er skrevet på papir! Hva du "sa" til forsikringsmannen/takstmann vil bare kunne bli en "påstand mot påstand" og vil tvilsomt kunne få medhold. / Stig Henning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stighenning Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Jeg tror det finnes egne forsikringer for veteranbiler. Veteran =~ finnes ikke lenger... Det er vanskelig å "finne" noe veiledende priser på slikt. / Stig Henning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Ta en telefon og ring gjensidige, slik at du får spurt om relevansen i deres spørsmål. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Er det INGEN som har lest linken til buskman?! I tillegg til det han siterte står det også å lese flg: "Det sikrede har krav på er som hovedregel gjenanskaffelsesverdien på skadetidspunktet uansett kjøpesum, jfr. vilkårenes pkt. 2.2.2." Til Sower og andre som lurer på veteranbildekning har jeg følgende erfaring: Jeg ga 12.000kr for bilen. Da jeg tegnet forsikring og hentet inn priser ble jeg spurt hvilken verdi bilen hadde. (Jeg ville ha full kasko.) Jeg sa som det var at det visste jeg ikke helt. Da spurte de kjapt hva jeg hadde gitt for den. Det skulle jeg aldri sagt fant jeg ut. For da jeg krasjet bilen, bare tre måneder etter jeg hadde sveiset rust, overhalt bremser etc og fått bilen PKK-godkjent fikk jeg bare igjen 12.000kr uansett søren hva takstmannen hadde å si. Skulle jeg kunne gjøre krav på mer måtte jeg ha fått dette dokumentert og rapportert inn i forkant. Takstmannen var forresten litt både og. Han var ansatt av selskapet og ville såklart få ned taksten. Egentlig ville han ikke gi meg 12K heller siden bilen var ikke så fin da. Mao fin som i restaurert eller oppusset. På den meget positive siden hadde han jobbet hos Volvo i tredve år og var en smule Volvofanatiker, så i og med at jeg insisterte på at bilen skulle rettes opp og fikses på verksted ga han meg både oppgjør OG bil! O_o ?! Har du skyld får du normalt ikke beholde bilen. Han skulle legge inn en klausul om at bilen måtte forevises en trafikkstasjon for kontroll, men dette står det ingenting om i systemet. Moralen med veteranbil blir å oppgi en HØY verdi og så får det heller stå sin prøve om det skjer noe. Willander: Du skal stå på kravene dine og forlange at DE går og kjøper deg en tilsvarende bil til deg med tilsvarende lav kilometerstand. Du har ingenting å frykte. Lykke til! :thumb Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg