Gå til innhold

Trimming av Sierra 4x4!! Trenger Gode Råd og Erfaringer!

devil201

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Sierra 4x4 2.0i Doch Hvor ca 120 hk ikke holder så sugent mye , har montert K'n Filter og får deilig lyd.Men Turbo og Dumpventil er en ting jeg har ønsket lenge helt siden første gang jeg hørte lyden fra dumpen plystre..

Hva må til for at Doch motor'n skal tåle ett helt greit Turbotrykk uten å ødelegge toppen og motoren og hva slags forandringer må jeg regne med å bytte for å kjøre safe med rundt 0.6 - 0.9 i ladetrykk ?? Har hørt at man burde sette doble pakninger på toppen , og bytte råder ihvertfall.

Er det noen andre som har gode erfaringer eller råd og kanskje noen sider hvor jeg kan se priser på dem forskjellige tingene som dere kommer med ..

Alle gode råd tas til takke ..

Mvh Devil201

Sierra Power

It's Not The Ride, It's The Rider.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få DOHC motoren til å holde, så kommer det til å koste MYE... Hvis det ikke er noe problem, og du SKAL turbokonvertere den motoren, isteden for å kjøpe en cosworth motor (som sikkert blir billigere) så er det bare å begynne å handle...

Du trenger:

Nye råder, nye stempler (lavkomp), ny topp pakkning, nytt grenrør, turbo, dumpventil, ny eksos, nye dyser, intercooler, tenningsforskyver, underspyling til stemplene, nye skiver og nye bremser... også må du omprogrammere ecu`n din...

Hvis du da i tillegg renser kjølesystemet ditt godt, og bytter kjøleveske en gang i blant, og passer på at du ikke kjører motoren for varm, så burde du kunne kjøre med borti 1 bar trykk, uten at ting ryker

Lenke til kommentar
Del på andre sider