Gå til innhold

Hjelp meg, bilen ruinerer meg!!!

Ranger emnet

Tvåførr

Anbefalte innlegg

Hallo,kan noen hjelpe meg?

Eg har satt gobilen på hylla og det var tid for å finne seg en billig vinterbil. Forje helg kom eg over en nissan sunny 1,4 med automatgir, en 92 modell, grunnen til at eg så på den bilen var at den bare hadde gåt 66000, og da eg ringte var alle serviser fulgt og den hadde stått i garasje i alle år, så eg reiste til byn med 15000 i lomma. Bilen så bra ut og eg kjøpte den. Da var det tid for bensinmåling, den gamle volvoen som fortiden er under oppbygging av ny motor, brukte ca 0,9-1,2 på mila ved vanlig kjøring på landevei, men en 2,3 forgassermotor. Det er mye penger i bensin nå du er lærling og kjører langt til jobb hver dag, samtidigt som du sparer til, motor understell osv. så eg var ute etter en billi bil.

Eg fylte full tank, og begynte å kjøre, ganske tidligt merket eg atmåleren sank raskt, dette var formedabel fin kjøring, helt rolig, det virket som om motoren gikk fint og den slet ikke, fylte full tank lørdags ettermiddag og torsdag kveld var den skålatom. Da eg reinet ut bensinforbruket fikk eg sjokk! 0,9 på mila med fin kjøring, en sunny på 1,4liters motor på 75hk?????

Greit nok at den bruker litt mer med automat men dette var drøyt!

Noen som vet hva eg kan jøre? Stemmer dette? Bruker en så liten bil så mye bensin?

Bilen har jo stått i noen år, er det noe som kan ha skjedd, gått seg tett som gjørat den bruker mere bensin`?

Eg skal skifte luftfilter, olje og filter, osv. Kan dyserens hjlpe? Eller eksos føleren at den får feil blandingsforhold??

EG er helt blank....

MVH Vidar Åsgard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ivertfall bytta alt som er billig å bytte på denne bilen. Fra plugger til rotor, samt alle filter og kjørt div rens på bilen. Motorrens, dyserens ol. Pass på at du kjører med bra lufttrykk på dekka og ikke putt altfor mye drit inn i bilen. Sjekk om hjulene ruller lett.

Vil nok tro du går ned 0,1-0,2 liter på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor og alt ser veldig bra ut. Men den ar bare gått 7000 siden 2002, men nå har eg kjøpt plugger luft bensin og olje filter, og ny olje, og motorrens som du heller i tanken.Men lurer på om den lekker bensin, må se nermere på det, stinker bensin, skikkelig kraftig dunst når du har kjørt en tur, også stopper og går ut av bilen.

Så eg skal se på det, kanskje eg får tid i mårra. Vi får se, men takker for gode råd...

Er ikke stor hjul, org 13" eller noe, henger ikke på håndbrekket, og det er fint trykk i dekkene, har ikke skjekka hjullager, men bilen sliter ikke når eg kjøer, går lett og fint..

Vi får se, takker for svar, bare tilog komme med mer, er det ingen her som har en sån bil, eller kjenner noen? Hadde jo vert greit å konstantert at sånn er det bare, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg merka når jeg hadde bil med automat(galanten),er at hvis du ikke er vant med automat, så kjører man ofte på en måte som gjør at bilen bruker mer. Tenk på gassbruk f.eks, gir du litt for mye gass girer ofte bilen ned et eller to gir unødvendig.riktig bruk av gasspedal er viktig for at bilen skal bruke minst mulig...

Når jeg fikk galanten brukte den sikkert 1,5l/mil,men etter jeg ble vant med det, fikk jeg det ned i 0,9-1,0...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider