Gå til innhold

Hjelp meg, bilen ruinerer meg!!!

Ranger emnet

Tvåførr

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

jeg hadde en slik en Sunny 88 med 1.3 automat.

mer solid bil har jeg aldri vært borti.

fikk mektig med juling på sin tid.

byttet dempere bak og registerreim.

Denne ble solgt i denne uka for 5k til stavanger.

Kjempegod og rimelig bil å kjøre,

På normalkjøring vel og merke.

Men ved hardkjøring og tyning av turtall så ble bilen gikk vel 1.0 på den Mot 0.5 til vanlig.

Ved større motor hadde vel ikke dette vært tilfellet?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en slik en Sunny 88 med 1.3 automat.

mer solid bil har jeg aldri vært borti.

fikk mektig med juling på sin tid.

byttet dempere bak og registerreim.

Denne ble solgt i denne uka for 5k til stavanger.

Kjempegod og rimelig bil å kjøre,

På normalkjøring vel og merke.

Men ved hardkjøring og tyning av turtall så ble bilen gikk vel 1.0 på den Mot 0.5 til vanlig.

Ved større motor hadde vel ikke dette vært tilfellet?

Med større motor hadde den gått over 1.0 på normalkjøring og 2.0 ved hardkjøring.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil tørre å påstå at hadde de stått en 1,6 på 90 100 hk i samme bil så hadde bilen gått billigere på normal kjøring. En 1,3 motor må hele tiden i store oppover bakker tynes på trurtall, eller daukjørest på lavt turtall med gassen i bonn, du merker at bilen sliter, å da bruker bilen mere bensin, en "større moror" 1,6 ville bilen gått lettere pga bedre moment i motoren, og dermed kunne du lagt på et annet mer vennlig turtall i samme fart.

Dette er da min teori, er ikke sikker på om den stemmer, men da er eg villig til å lære det som er rett, og det eg mente med større motor tidligere var selfølgeligt motor volum og hester, ikke bare mere hester.

Bare en teori som sagt, men vist det ikke stemmer så må noen si va som er rett...

Bilen var på sist måling nede i 0,78, så det går rette veien.

MVH Vidar Åsgard

Lenke til kommentar
Del på andre sider