boof Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Som tittelen tilsier, har jeg en 250D, som er mer enn lat nok.. en 200 d klarer å dra fra den liksom. Er det noen der ute som har erfaring med sånt? Kan og nevne at den er ekstra lat når den er kald, må liksom inn met clutchen for å hente mer turtall i flere omganger, hvis dere skjønner hva jeg mener? Jeg har hørt snakk om at det kan være at Reg.kjeden har strekt seg såpass, at tenninga er feil, men jeg vil liksom aller helst slippe å dra på mercedes, da de skal ha en haug med penger i timen.. Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bandit_R Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Du kan begynne me å sjekke diesel filteret. Har erfart tidligere at diesel filter har blitt dårlig og dermed har bilen også mistet "futten". Ellers kan også diesel pumpa di begynne å bli såpass slitt at den ikke leverer nok trykk til dysene slik at sylindrene ikke får rikelig med guffe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boof Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 jeg har just byttet begge dieselfiltrene, men det kan jo være det med pumpa da, men bilen har bare såvidt påassert 370000km. men hvis det er pumpa, må jeg ha ei ny, eller må jeg skru den ut å bytte pakninger etc? Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bandit_R Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Ei dieselpumpe på slike mercedeser er mekaniske og er den slitt er det stor sannsynlighet at du må bytte ho. Det er få pakninger i ei slik pumpe. Er pakningane gåen så er det snakk om diesellekkasje. Å bytte ei slik pumpe er ikke det billigste akkurat. Bedre å rett å slett å bytte motoren til en som er gått mindre. En slik motor tror jeg du får billig. Tror du får byttepumper på bildelsforhandlere, bilxtra, mekonomen, etc... Du kan nå ringe å høre... Men først må du jo vite om det er pumpa som er gåen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boof Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 å ja...huff, syns jeg ser tusenlappene fly av sted:( men jeg har selfølgelig tenkt på det å bytte motor, å da regne jeg med at det blir 300D, evt 300DT, men de er det så mye stress å få godkjent, vis man i det hele tatt får godkjent det.. jeg får se hva det blir til... men denne bilen er snakk om en bruksbil som skal vare 2-4 år til, så da er spørsmålet hvor mye man skal legge i det.. men skal forhøre meg litt rundt, om motor-bytte, evt å stille litt på den som er der i dag, for har egentlig dårlig erfaring med å sette inn en annen motor, da de gangene jeg har fått gjort det, har det som regel blitt ett eller anna kluss i ettertid... Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bandit_R Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Det du kan gjøre er å kjøre til et lite bilverksted, ikke noe stort fancy B.O.S. lignende, men et lite verksted som ligger litt for seg selv og spør dem om det er mulig å justere opp trykket på pumpa di. Tror det skal vere mulig...Da får du litt mer guffe, og kanskje bilen blir bedre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boof Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 ja, det var ikke dumt nei:) Det skal jeg jaggu gjøre så fort jeg finner tid til det. Er sikkert en brøkdel av prisen man betaler på mercedes å:) Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bandit_R Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Ja helt sikkert. Tenk først billigst før man vurderer dyrt. HeHe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boof Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 hehe. det kan være lurt ja:) Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eks0s Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 ja, hvordan gikk det? Siter Mercedes w124 250d 89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg