Gå til innhold

Fryktelig lat 250D


boof

Anbefalte innlegg

Som tittelen tilsier, har jeg en 250D, som er mer enn lat nok..

en 200 d klarer å dra fra den liksom.

Er det noen der ute som har erfaring med sånt? Kan og nevne at den er ekstra lat når den er kald, må liksom inn met clutchen for å hente mer turtall i flere omganger, hvis dere skjønner hva jeg mener?

 

Jeg har hørt snakk om at det kan være at Reg.kjeden har strekt seg såpass, at tenninga er feil, men jeg vil liksom aller helst slippe å dra på mercedes, da de skal ha en haug med penger i timen..

-Christian-

 

-95 Volvo 855 "Svartingen"

-05 VW Passat TDI "Konebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har just byttet begge dieselfiltrene, men det kan jo være det med pumpa da, men bilen har bare såvidt påassert 370000km.

 

men hvis det er pumpa, må jeg ha ei ny, eller må jeg skru den ut å bytte pakninger etc?

-Christian-

 

-95 Volvo 855 "Svartingen"

-05 VW Passat TDI "Konebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei dieselpumpe på slike mercedeser er mekaniske og er den slitt er det stor sannsynlighet at du må bytte ho. Det er få pakninger i ei slik pumpe. Er pakningane gåen så er det snakk om diesellekkasje.

Å bytte ei slik pumpe er ikke det billigste akkurat.

Bedre å rett å slett å bytte motoren til en som er gått mindre.

En slik motor tror jeg du får billig.

 

Tror du får byttepumper på bildelsforhandlere, bilxtra, mekonomen, etc...

Du kan nå ringe å høre...

Men først må du jo vite om det er pumpa som er gåen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ja...huff, syns jeg ser tusenlappene fly av sted:(

men jeg har selfølgelig tenkt på det å bytte motor, å da regne jeg med at det blir 300D, evt 300DT, men de er det så mye stress å få godkjent, vis man i det hele tatt får godkjent det..

jeg får se hva det blir til...

men denne bilen er snakk om en bruksbil som skal vare 2-4 år til, så da er spørsmålet hvor mye man skal legge i det.. men skal forhøre meg litt rundt, om motor-bytte, evt å stille litt på den som er der i dag, for har egentlig dårlig erfaring med å sette inn en annen motor, da de gangene jeg har fått gjort det, har det som regel blitt ett eller anna kluss i ettertid...

-Christian-

 

-95 Volvo 855 "Svartingen"

-05 VW Passat TDI "Konebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår