Gå til innhold

Bil Norge våkne opp!!

Ranger emnet

DriftKing

Anbefalte innlegg

Hei..

Er ikke alle folk fra unge til gamle, leie av at vi i lille Norge skal betale så mye for å bruke bil og ha bil?

Ikke bare det, avgifter er jo altfor høye.

Nå må vi folket demonstrere mot politikere osv!!

Vi burde jo få kunne kjøpe drømmebilen, tryggere nyere biler, mindre forurensende biler. Men i stede må vi kjøpe gamle, forurensende og usikre biler.

Ungdomer, familier osv må kunne kjøpe en bil som er sikker, lite forurensende osv. Mange unge og familier kjøper gamle, slitte, forurensende og usikkre biler. Hva er grunnen til dette? Jo politikene skal tjene penger som bare det, på avgifter, moms osv osv osv. Vi må gjøre noe med det folket I lille Norge! :jackinbox:

Lets make riots:fire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi burde jo få kunne kjøpe drømmebilen

Ja, hvorfor kan vi ikke bare få Ferrarier og andre drømmebiler gratis, slik som de gjør i alle andre land? angry2

Derimot, det med sikre og lite forurensende biler er jo et poeng :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen av og til virker det som dei legger skatt og avgifter på alt som alt som kjem og går...

hørte min bestefar sa her om dagen at vegavgiften vart lagt til som ein midlertidlig avgift på tidlig 1900 talet ein gang da berre dei rikaste av dei rikaste hadde bil... alle var visst enige at denne skulle avviklast da bilen vart meir vanlig i norge...

men det skal ikkje eg gå 100% god før da...

men ser jo korleis denne stiger og stiger for ankvart år :op:

1998 Mercedes C230 Kompresssor

1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Bauge var i det minste engasjert! :D

Men jo, jeg har i årevis vært forbanna på bilpolitikken i norge. Slik som moren min for eks. har aldri hatt råd til annet enn gamle biler og har de siste 6-7 årene kjørt en '85 nissan sunny, noe som hadde vært fatalt om hun hadde kommet ut for den minste lille ting! :S

Regjeringen(e) gjør ikke annet enn å klage på veiene, men selv om veiene er crappy i store deler av landet, så er nok bil-standarden en stor del av samme sak - antall skader i trafikken.

Men det er ikke så farlig med trafikkofre, så lenge staten får kronasjene sine! angry2

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amcar har i alle år prøvd å få politikere til å endre sitt bil hat, men så lenge mange unge ikke stemmer og alle eldre stemmer arbeiderpartiet så får vi rød grønn regjering. Så lenge folk godtar all miljø avgiftene så lever den store miljøpolitikken godt. Hurra for Norge sorgen for deg som liker bil!angry2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amcar har i alle år prøvd å få politikere til å endre sitt bil hat, men så lenge mange unge ikke stemmer og alle eldre stemmer arbeiderpartiet så får vi rød grønn regjering. Så lenge folk godtar all miljø avgiftene så lever den store miljøpolitikken godt. Hurra for Norge sorgen for deg som liker bil!angry2
Nå er det ikke så veldig mange årene siden vi hadde en blå regjering da.. Eneste som kom ut av det var dyrere strøm. Bilavgiftene gikk i allefall ikke NED

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke verre enn å flytte. Sverige er et bittelite stykke unna, og det er reneste drømmelandet om man skal tro mange bilinteresserte. Lavere bilpriser og penere jenter. For ikke å snakke om prisen på en eiendom hvor man faktisk har plass til å ha både bil, verksted, lagringplass ++.

Og gjett hvem som planlegger å bosette seg i drømmelandet hvor de faktisk har veier som er kjørbare, bilavgifter som kan minne om å være fornuftige, og fine boligpriser. Vell jeg stikker så snart jeg har muligheten:morph:

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte min bestefar sa her om dagen at vegavgiften vart lagt til som ein midlertidlig avgift på tidlig 1900 talet ein gang da berre dei rikaste av dei rikaste hadde bil... alle var visst enige at denne skulle avviklast da bilen vart meir vanlig i norge...

Det stemmer, helt opp på 70-tallet het det Luksus Avgift.

Til det ble omdøpt til årsavgift og omgjordt til en fiskalavgift.

Noe som betyr at det ikke er øremerket til trafikk, men like gjerne kan gå til koranskoler i Pakistan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke klag.! Enig i at det er dyrt å ha bil i Norge, men vi taper ikke noe på det....

Her er det bil de håver inn på, mens f. eks. i Statene er det helsetjenester og mye annet man håver inn på. Der blir det fort en årsavgift hvis du skjærer deg i hånden og nå gå på pencilin i 3 dager.....

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige er jo et land med mye bedere veier og billigere biler osv. Om Norge blir med i Eu, da vil det vel bli billigere og kjøpe bil osv.

Eu er også strenge på sikkerhet når det gjelder bil og det er jo posetivt. Samtidig vil de hjelpe til med utvikling og forskning av mindre forurensende biler.

Men en ting jeg syns er rart her i Norge, er at man må betale avgift etter hvor mye hester, slagvolum osv bilen har. De burde heller ta avgift for hvor mye utslipp en bil har.

Norge er et bra land å leve i...Men bilpolitikken er helt ræva for å si det sånn.

Norge må følge Sverige litt der mener jeg da.:bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider