Gå til innhold

Bil Norge våkne opp!!

Ranger emnet

DriftKing

Anbefalte innlegg

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ordet "Moder Jord" høres så sykt kristent ut :P
...nå har det seg sånn at planeten Tellus gir totalt faen i om vi er her eller ikke...og hvilken temp etc. den har på overflaten. Den ga f i dinosaurene,den gir f i oss. Vi "redder" ikke planeten. Den bryr seg ikke. Den vil endre seg enten vi vil det eller ikke,så spørsmålet er egentlig bare om vi er blitt så spesialiserte som art at vi dør ut,eller om vi kan tilpasse oss,sånn som alle andre arter må. Den greia med "Herren skapte heie sulamitten og den vil aldri endre seg hvis ikke vi fucker den opp for det sier Bibelen" er ren,skjær ønsketenkning... Wake up and smell...reality.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne ikkje vert meir enig med deg "turboed1". Jorden er i forandring og har alltid vert det.. ingen som helst grunn til at den skulle stabilisere seg når det passer oss best...

Eg har aldri nokon gong tenkt til å løfte ein finger for miljøet, ettersom den menneskeskapte CO2-en bare utgjer ein tiny little bit av utsleppene.

Billigere biler og mindre fokus på miljø:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorden er i forandring og har alltid vert det.. ingen som helst grunn til at den skulle stabilisere seg når det passer oss best...
For mennesker som er "hellbent" på at en høyere makt har satt menneskene over alle andre arter,så er det nok en betryggelse å kunne innbille seg at "HAN rydder opp,derfor blir alt bra til slutt"... Er redd de får seg et sjokk en dag.

Ikke rart at avgiftene blir høye.. Gud er allmektig,ser alt,fikser alt...han kan bare ikke håndtere penger. Er sikkert derfor gutta på TV'en sier gang på gang "the Lord needs money to save you"...han er nok blakk,stakkar. Og disiplene hans følger ham i tykt og tynt,og derfor tømmer de lommene våre også,for å "redde Hans verk".

(Nomex? Check.)

Eg har aldri nokon gong tenkt til å løfte ein finger for miljøet, ettersom den menneskeskapte CO2-en bare utgjer ein tiny little bit av utsleppene.
Den dagen utslippskravene og -avgiftene skjærer ALLE over en kam,og en fabrikk i Kina/Melbourne/Ontario/Alabama/Düsseldorf/Caracas må betale like mye i miljøavgift per kg CO som de slipper ut som jeg gjør på bilen min...da er alt fair,og da skal jeg gladlig betale min del. At flåing av meg fordi jeg har en bil skal rette opp 100 millioner tonn CO sluppet ut av Staten i Nordsjøen og i de kommende gasskraftverkene er bare det. Flåing av allerede flådde mennesker. Hvis det skal bli fair så får staten betale for sine utslipp også,eller utslipp som er satt i regi av dem.

Det er lov å drømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mere enig!

frustrert over staten har jeg vært helt siden jeg forstod hva den holdt på med...

biler eller ikke biler angående CO2 så står naturen for 99% av den selv det lille vi slepper ut er ikke nokk til at det har noen praktisk betydning.

SERIØSE klimaforskere har påvist at allt går i sykluser.

Det har vært påvist at det har vært CO2 topper som har vært 3x!!! høyre en dagens utvikling kommer til å skape totalt..og ettet hver slik CO2/varme topp har det altid kommet en O2/kulde topp altså en istid hvor isen absorberer nesten all CO2 en og bringer den tilbake til bakken til slutt.

SÅ MAO alle slike "ooh! let's save the world" avgifter er BORTKASTET og unødvendig.

jeg er iaffal med om det blir en demonstrasjon ;)

noen må bare slå huene sammen og starte en felles infogruppe som kan formidle når og hvordan til bilfoket!

BTW...EU kommer ikke til å hjelpe en dritt! tror faktisk det på sikt kommer til å bli værre!

Æ SPYR!

MVH

passe frustrert bilist!

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kristen.

Jeg bare bryr meg om planeten vår.

Avgifter er ganske meningsløs ja, men stem FrP da.. De er for å fjerne MANGE av avgiftene.

Men det er ingen vits i å ødelegge Planeten vår enda mer, fordi hadde ikke mennesker kommet på tanken med biler og fly osv, så hadde jorden vært i en mye bedre stand. Det kan ingen benekte.

Og ja, kuer slipper ut en del Co2 de og..

¤~DeviGirl~¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøver ikke fjerne avgiftene... men fordel de til alle,og ikke la bilistene betale for hele røkla. Hva hjelper avgifter for 0.2% av utslippene? Ta summen som betales i avgift nå,og fordel den summen årlig til både bilister og industri. Så betaler de som forurenser...for biler og fly er en dråpe i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biler eller ikke biler angående CO2 så står naturen for 99% av den selv det lille vi slepper ut er ikke nokk til at det har noen praktisk betydning.

Det er vel noe feil, og poenget er at vi mennesker fortsatt står for utslipp selv om vi ikke kjører bil. Du skjønner, det vil alltid slippes ut CO2 fra trær, men trærne i regnskogen tar tilbake denne CO2en. Når et tre hugges slippes CO2 ut, og når mange trær hugges slippes mer CO2 ut. Men da er det ikke noen trær til å ta opp CO2en lengre. Ville bare påpeke dette, ettersom mange visst tror at regnskogen for eksempel kun slipper ut CO2 og er mer skadelig enn biler.

SERIØSE klimaforskere har påvist at allt går i sykluser.

Det har vært påvist at det har vært CO2 topper som har vært 3x!!! høyre en dagens utvikling kommer til å skape totalt..og ettet hver slik CO2/varme topp har det altid kommet en O2/kulde topp altså en istid hvor isen absorberer nesten all CO en og bringer den tilbake til bakken til slutt.

Ja. Og så? Bodde det mennesker på jorden da? Du skjønner, hvis det som skjer nå er menneskeskap og at det går så langt at kuldetoppen du snakker om kommer, dør vi. Da blir ikke jorden et evig paradis i nøytral balanse..

SÅ MAO alle slike "ooh! let's save the world" avgifter er BORTKASTET og unødvendig.

Jeg er helt enig i at avgiftene vi må betale er totalt borte - dette er et middel de faktisk kan bruke oljepenger på, forske på global oppvarming.

noen må bare slå huene sammen og starte en felles infogruppe som kan formidle når og hvordan til bilfoket!

Nei, det vi trenger er en gruppe som faktisk kan formidle fakta, forklare årsaker og konsekvenser av ting som enkelte faktisk vil høre på.

Æ SPYR!

Du er ikke den eneste.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noe feil, og poenget er at vi mennesker fortsatt står for utslipp selv om vi ikke kjører bil. Du skjønner, det vil alltid slippes ut CO2 fra trær, men trærne i regnskogen tar tilbake denne CO2en. Når et tre hugges slippes CO2 ut, og når mange trær hugges slippes mer CO2 ut. Men da er det ikke noen trær til å ta opp CO2en lengre. Ville bare påpeke dette, ettersom mange visst tror at regnskogen for eksempel kun slipper ut CO2 og er mer skadelig enn biler.

Ja. Og så? Bodde det mennesker på jorden da? Du skjønner, hvis det som skjer nå er menneskeskap og at det går så langt at kuldetoppen du snakker om kommer, dør vi. Da blir ikke jorden et evig paradis i nøytral balanse..

Jeg er helt enig i at avgiftene vi må betale er totalt borte - dette er et middel de faktisk kan bruke oljepenger på, forske på global oppvarming.

Nei, det vi trenger er en gruppe som faktisk kan formidle fakta, forklare årsaker og konsekvenser av ting som enkelte faktisk vil høre på.

Du er ikke den eneste.

Eirik

Nå var jo faktisk forrige istid etterfølgen av en slik varmetopp...og mennesket overlevde jo den...

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo faktisk forrige istid etterfølgen av en slik varmetopp...og mennesket overlevde jo den...

Jepp. Det som har vært nærmest å knekke oss hittil er supervulkaner... menneskeheten var nede i rundt 10 000 individer worldwide etter at Toba smalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen forerenser ja, men det er en del overdrevet at miljøet og klimaet blir dårligere.

Hvorfor var det ikke så mye snakk om detta på 1990 tallet osv? Nesten like mye forurensing da også.

Det som er greia er at Norge skal vise at de er best. Skal vi gjøre noe med klimaet osv, må andre land som usa, japan, kina, england osv ta mer ansvar, ikke bare Norge. Men man må få med de mest forurensende landene, så blir miljø og klima sikkert bedere...

Men over til noe annet som denne tråden ble startet for. Politikere må endre avgiftene, så man betaler avgift etter hvor mye CO2 en bil slipper ut. Ikke etter hvor mye hester, kubik, vekt en bil har.

Samma om en bil har 300hk og slipper ut 180g CO2 på mila.

Eller en bil med 150hk slipper ut det samma 180g g på mila.

Avgifter bør heller gå ut på hvor mye utslipp en bil har. Desto mer utslipp desto dyrere.

Dette mener jeg ville gitt en bedere ordning.

:eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider