Gå til innhold

Min Volvo 960 16V Turbo

Ranger emnet


fsl

Anbefalte innlegg

Fin bil. grattis. Har vært med på å trimme litt 204ft før og ville bare gi deg følgende erfaringer:

 

Bytt til glt kammer. det gir det mye bedre bånndrag og raskere spool up på turbo. På 16v toppen din så er det hydr.ventiljustering så det er veldig enkelt å bytte. Bare skru ut de gamle og inn med nye. Bruk riktig moment.

 

Hvis du håper på 270 hk så går nok det fint, men ikke med org. turbon. den klarer maks 250.

 

Vær obs på at rådene som sitter i 204ft er de samme rådene som i 230Et, Disse rådene er ikke like sterke som 230ft råder og bør byttes før 300hk grensa blir nådd. Dette kommer selsagt ann på hvordan du kjører da:drive2

 

Den utenpåliggende oljepumpa er heller ikke til å skryte av.

 

B204ft har ikke samme råder som ET!

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal ha bandasje over hele grenrøret da :)

Også har jeg ombestemt meg litt med turbovalg, tror heller det blir Turbonetics T3/T04E 60trim kompressor, .63 a/r steg3 eksos med kulelager. :)

 

Skal også prøve med E85 på 780cc dyser og 85-90mm LMM (3.5") :)

CDI tenning m/ MSD Blaster2 coil :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er oljepumpedrevet som skaper problemer ikke selve pumpa , den er god som gull.

Er i ferd med å få produsert billet hjul til disse pumpene nå.

Vi er i gang med et 245 prosjekt hvor vi bygger 2,5 liter av B234 motoren. sjekk vår nettside under prosjekter

Legger ut der når vi starter med motorprosjektering

mvh

Torgeir

Wetterhus Racing //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er oljepumpedrevet som skaper problemer ikke selve pumpa , den er god som gull.

Er i ferd med å få produsert billet hjul til disse pumpene nå.

Vi er i gang med et 245 prosjekt hvor vi bygger 2,5 liter av B234 motoren. sjekk vår nettside under prosjekter

Legger ut der når vi starter med motorprosjektering

mvh

Torgeir

Wetterhus Racing //

 

Ok, hva blir prisen på disse da? Du har ikke noen GLT-kammer til salgs?

 

Her er 2 bilder av turboen

 

img3697largedg6.jpg

 

img3702largeqz6.jpg

 

Og et av wastegaten, Tial 38 mm

img3705ll5.jpg

 

Sillikonslanger og t-bolt klemmer

img3703mf2.jpg

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det 1/4 NPT på pluggen til olje til turboen?

Noen som vet diameter på oljereturrøret? (skal kjøpe AN weld-on kobling til den) og samme med dim på vannrør til turbo? (har lavtmontert turbo og alt er et helvete å komme til på den nå hehe)

ellers står det ganske stille, venter på neste lønning for å få bestilt resten. Mangler oljekjøler, oljeslanger turbo, noen pakninger, h-profil råder, dyser og sist men ikke minst girkasse.

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jørn :) Hvem er Torgeir?

Har funnet ut da. Er 14x1.5 på blokka og 1/4" NPT på turboen. Men lurer på om det er innebygd restriktor på min eller om jeg må ha plugg med det. Regner med det går fint med en 90-graders 1/4" NPR til AN -4?

Holder det med 3" downpipe eller skal jeg bare ha den i 4"?

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår