logisken Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Hei! Er det noen som har vært borti programering/kalibrering av gasspjeldpot. meteret og evt. tomgangsventil på denne motoren? Jager på tomgang, kun ved start av varm motor og det lukter kraftig uforbrent bensin. pågår i rykk og napp kjøring i ca 15 min. Etter 15 min. kjøring, er alt OK Ingen feilkoder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
logisken Skrevet November 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Noen som har de rette ohmske verdiene på TPS føleren til denne motoren og evt. Lmm (Bosch), tomgang, delgass og fullgass? Måler TPS på 0 gass ca. 860ohm og fullgass ca 2690ohm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 hadde samme problemet som deg, hvor problemene kom å gikk, leste meg frem til at bilen skulle stå uten strøm i min, 3 timer til et døgn, røska av plussen å rengjorde alle kontaktene i samme slengen, dagen etterpå var det som en ny bil, vet ikke om det var begge dele som gjorde susen eller om det var no i det å resette hjernen, du får prøve selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
logisken Skrevet November 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Har nå prøvd ditt forslag, koblet fra batteri over natten. Det første som slo meg var at turtallet sank med 200rpm ved kjøring, lå i 80km/h i 5 giret på 1800rpm...merkelig! Men hittil har ikke motorjagingen kommet så jeg regner med at dette var løsningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 høres ut som at det fiksa seg da:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg