Gå til innhold

Montering av speedometerring på truetrack sperre

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

Hadde vell vært jævlig fint å bare kunne snitte den opp å punkte den på vist det funker? Er ikke helt uten grunn at diffen har så tjukt gods som den har... Å vist det å kappe ringen å punkte er en like bra løsning, uten at det får noen innvirkning på speedo'n så må jo det være 20 reiser bedre, lettere og billigere? Vist noen er uenige med det jeg sa nå så er jeg spent på en god forklaring. Å vist den eneste forklaringa er at det ser så hjemmelaga ut så får det heller gå, tross alt få personer som har røntgensyn å ser igjennom dif.lokket;P

 

Værste som er er å være redd for nye løsninger.. Hadde enn skulle tenkt sånn hele tia så hadde enn kjørt rundt med hest å kjerre enda.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jeg går for den letteste løsninga, bare å punkte fast ringen slik den er på de første bildene mine. Ang neddreiing så er det sikkert en grei løsning det oxo, men jeg tenker nå litt som rema 1000 reklamen "det enkle er ofte det beste"

 

Det enkle er det enkleste, er vel mer rett å si.

Jeg vil aldri påstå at "jallamekk" er det beste, men jeg skal heller innrømme jeg gjør det selv av og til, som MIDLETIDIG løsning :P Men det er bare når jeg ikke har noe alternativer.. feks. bil skal på EU og du får ikke tak i nye deler i tide.

 

Jeg ville dreid diffen, som min egen truetrac er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan IKKE ha det slik lars_b!

 

Du må skaffe deg en speedometer ring til 1031 med diffsperre. Så er det snakk om noen få mm som må dreies ned.

 

Jeg gjorde ikke dette på min, da Volvo var så treig med levering av ringen og jeg ikke hadde tid til å vente. Så jeg satte i sperra uten ring.

 

OG, en ting som skjedde da var at faktisk sperra hadde gnissa borti den giveren som skal lese på speedometer ringen. Så om du monterer den ringen din på som du gjør her så kommer du til å slå av hele driten og du får et helvete inni der. Med mindre du shimser ut giveren en hel del millimeter.

 

 

Nå du skal dreie ned for å få ringen på så må du være veldig nøyen med å dekke til ALLE hull! Bruk en form for kjitt til å dekke til med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan IKKE ha det slik lars_b!

 

Du må skaffe deg en speedometer ring til 1031 med diffsperre. Så er det snakk om noen få mm som må dreies ned.

 

Jeg gjorde ikke dette på min, da Volvo var så treig med levering av ringen og jeg ikke hadde tid til å vente. Så jeg satte i sperra uten ring.

 

OG, en ting som skjedde da var at faktisk sperra hadde gnissa borti den giveren som skal lese på speedometer ringen. Så om du monterer den ringen din på som du gjør her så kommer du til å slå av hele driten og du får et helvete inni der. Med mindre du shimser ut giveren en hel del millimeter.

 

 

Nå du skal dreie ned for å få ringen på så må du være veldig nøyen med å dekke til ALLE hull! Bruk en form for kjitt til å dekke til med.

 

At giveren subba borti sperre uten ringen er jo din feil da :)

det skjedde med en kompis som ikke brukte pakning på lokket, kun pasta.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSC00722.JPG

speedo ringen min ser slik ut.. for meg er det vel lettest å dreie truetrack'en, og presse på ringen?

Det enkleste er gjerne å bruke giver på hjul fremme, om du ikke har en "abs/antispinn" giver til diffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. må man bytte hele fjørbeinet til et med ABS, eller kan man bruke et uten, og bare flytte over deler av det?

 

Du kan vel bygge om ved å bruke hjullager med den abs-ringen og så bare monterer du en giver, såvidt jeg vet(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår