petterQ Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Idag skulle jeg skifte hjul på bilen, de 2 fremste hjula gikk som en drøm - men da jeg skulle skru av første bolt på bakhjulet gikk det skeis. Hjulkrysset ble deformert i sporet og bolten er avrundet slik at jeg ikke får dratt til. Noen som vet om et verksted fikser dette lett eller om dette kan bli en dyr affære? Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Det finnes sikkert en rekke gode metoder å løse det på, men det første som slo meg inn var sveise på en ny bolt på den runde, og skru den ut med den Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
åssicossie Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Dette er nok det som utvilsomt funker best ja. Sveise hjulkrusset eller en annen form for stang du kan skru ut bolten med. hvis du ikke har tilgang på sveiseapparat, så ville jeg spruta inn en mengde med wd40, og prøvd å få tak med griptang. eventuelt få lagd spor i bolten med vinkelsliper og deretter prøvd med en mæssiv flattrekker ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Har samme problemet som deg, men jeg har bolter som sitter jævlig dypt inne i felgen så vinkelsliper var umulig. Dreiv å borra ut men det tar så sinnsvakt lang tid. Glad for råd jeg også Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterQ Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Takker for tips.. Bolthodet sitter litt dypt inni felgen til å frese noe spor tror jeg. Har lite erfaring med sveis og verktøy generelt så jeg får vel ta den til verksted og høre :) jepp jepp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdathor Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Har samme problemet som deg, men jeg har bolter som sitter jævlig dypt inne i felgen så vinkelsliper var umulig. Dreiv å borra ut men det tar så sinnsvakt lang tid. Glad for råd jeg også vid du ikke gidder å borre så ta du slegga å knuser felgen.. så skjærer du av boltene å senter på felgen med 9tom vinkelsliper.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Er det 19mm hode slår du innpå en 18mm pipe, helst 12 kantet, 16mm pipe moser du på en 17mm. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Stikk innom ett dekkverksted, de har som regel verktøy for å ta sånne bolter. Og låsbolter som går til hell... Iallefall har den lokale helten her oppe det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg