Gå til innhold

Spørsmål om bensintrykk ved bruk av tilleggssprut


V940R6

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg driver på med en Eclipse 2,0 turbo (ukjent årsmodell, da jeg ikke har sjekket). På denne er det montert et Venom 400 tillegssprut. Er det noen her som har erfaring med dette? Det jeg i utgangspunktet er på jakt etter er hvor høyt bensintrykk det bør være, da jeg skal montere justerbar BTR på denne. De som produserer Venom påstår den gir 25% effektøkning, men jeg tror det kun skjer om btr-trykket er riktig.

 

Noen ideer/forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste må vel være å montere bredbandslambda,så ser du ved hvilket bensintrykk den får riktig blanding..

 

Greit å stille trykket så høyt at du er sikker på at den får nok bensin og så justere deg nedover!

 

Ellers så kan man regne seg fram til hvor mye mer effekt man har utifra det økte ladetrykket og således hvor mye mer bensin man trenger..

0,1bar = ca. 10hk.

20% mer trykk = 10% mer bensin

Men her må du regne med dysestørrelse på tillegssprut..

Og burde ikke være nødvendig å øke trykket hvis tillegsprutet har stor nok dyse/dyser

 

Men hvis du kun skal bruke btr på tillegssprutet så vet du jo hvor mye dysa/dysene flower ved et gitt trykk (som regel 3 bar)

 

Forholdet på btr er jo vesentlig også..

 

Men dette blir mere ca. og litt bingo og en bredbandslambda er et mer brukbart verktøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Det enkleste må vel være å montere bredbandslambda,så ser du ved hvilket bensintrykk den får riktig blanding..

 

Greit å stille trykket så høyt at du er sikker på at den får nok bensin og så justere deg nedover!

 

Ellers så kan man regne seg fram til hvor mye mer effekt man har utifra det økte ladetrykket og således hvor mye mer bensin man trenger..

0,1bar = ca. 10hk.

20% mer trykk = 10% mer bensin

Men her må du regne med dysestørrelse på tillegssprut..

Og burde ikke være nødvendig å øke trykket hvis tillegsprutet har stor nok dyse/dyser

 

Men hvis du kun skal bruke btr på tillegssprutet så vet du jo hvor mye dysa/dysene flower ved et gitt trykk (som regel 3 bar)

 

Forholdet på btr er jo vesentlig også..

 

Men dette blir mere ca. og litt bingo og en bredbandslambda er et mer brukbart verktøy!

 

Lure på det samme, ved økt turbotrykk.

 

Den økninga i trykket, er med samme dysestørrelse? Om jeg skifter f.eks fra org.450cc dyser til 650cc dyser, er det kun å lese av afr med wideband sensor og måler som er å stole på? :)

 

Hvilken verdi bør en kjøre på ved maks pådrag mot cruicing?

 

Har kun APEXi SAFC II, som gjer at ej kan justere verdien fra MAF sensoren med 200rpm intervall..

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår