Gå til innhold

VR6 som dauer!

Ranger emnet


CoilOver

Anbefalte innlegg

00553 - MAF Sensor

00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)

00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded (kanskje lmm)

01247 - Activated Charcoal Filter EVAP System Solenoid Valve (N80)

 

Har en vr6'er som er vanskelig å starte når motoren er varm. Har til og med opplevd at motoren har dauet i det jeg har kommet i sakte fart (med clutchen inne og foten på bremsa) mot et kryss, at den har dauet akkurat i det bilen står stille.

 

Bilens tomgangsregulator har blitt justert, men fremdeles har jeg problemer med at motoren slår seg av når den er varm (når jeg prøver å starte bilen, så går turtallet opp og ned uten å stabilisere seg. Og dessverre når den går ned, så når den grensa hvor motoren dauer).

 

Bilen starter 100% fint når motoren er kald, og turtallet er normalt.

 

Har prøvd å rense lmm'en, men det resulterte dessverre i at jeg knakk sensoren (ny bestilt, og derav feilkodene fra vag-com, men feilene med bilen er uansett som før).

 

Har byttet temperatursensoren for kjølevann i termostathuset, og lufttemperaturmåleren som sitter i innsuget eller manifolden (husker ikke).

 

Har søkt etter falsk luft med startgass i slangen som går fra manifolden til bremsekraftforsterkeren, uten resultater.

 

Har forsøkt med originalluftinntakboksen, men da synes jeg tomgangen ble verre enn med det åpnet filteret.

 

I og med at motoren starter fint når den er kald, og kan kjøres med uten problemer, så går jeg vel ut i fra at motorstyreenheten kan lukkes ut av saken?

 

Har nye tennplugger, tennpluggledninger, nytt batteri....

 

Hvor mye kan lamba sensoren spille inn på ujevn tomgang når motoren er varm, kontra at den oppfører seg fint når den er kald?

 

Er det noen vr6 eksperter her som har forslag til feilsøking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være at bilen din får for mye luft, hvis du har power filter på.. hatt samme problemt selv.. da blir det ikke riktig blanding å motoren stopper, jeg satt på den orginale filteret mitt igjen og byttet olje å bensin filter i samme slengen. har ikke hatt noen problemer etter det, men du kan kjøpe deg et kaldluftsrør som går fra innsuget og sette powerfilteret på der..

 

Mvh

- André

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo litt spesielt, men du kan jo teste å nappe ut lamdasonden helt. Jeg kjører uten og da går den i nødmodus. Min er noe værsjuk og jukser som en idiot når det regner (Biltema lamda). Så jeg har bare tatt den ut.

Tviler på at det har noe å si men kan alltid prøves.

Ellers så høres det ut som tomgangsregulatoren din er litt ute på tur. Har du en ekstra du kan teste?

Evt, stikk til bjarnes og se om de har en. Tviler på at min er lik til VR6en sin. Ellers kunne du alltids ha testa den :)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
00553 - MAF Sensor

00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)

00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded (kanskje lmm)

01247 - Activated Charcoal Filter EVAP System Solenoid Valve (N80)

 

Har en vr6'er som er vanskelig å starte når motoren er varm. Har til og med opplevd at motoren har dauet i det jeg har kommet i sakte fart (med clutchen inne og foten på bremsa) mot et kryss, at den har dauet akkurat i det bilen står stille.

 

Bilens tomgangsregulator har blitt justert, men fremdeles har jeg problemer med at motoren slår seg av når den er varm (når jeg prøver å starte bilen, så går turtallet opp og ned uten å stabilisere seg. Og dessverre når den går ned, så når den grensa hvor motoren dauer).

 

Bilen starter 100% fint når motoren er kald, og turtallet er normalt.

 

Har prøvd å rense lmm'en, men det resulterte dessverre i at jeg knakk sensoren (ny bestilt, og derav feilkodene fra vag-com, men feilene med bilen er uansett som før).

 

Har byttet temperatursensoren for kjølevann i termostathuset, og lufttemperaturmåleren som sitter i innsuget eller manifolden (husker ikke).

 

Har søkt etter falsk luft med startgass i slangen som går fra manifolden til bremsekraftforsterkeren, uten resultater.

 

Har forsøkt med originalluftinntakboksen, men da synes jeg tomgangen ble verre enn med det åpnet filteret.

 

I og med at motoren starter fint når den er kald, og kan kjøres med uten problemer, så går jeg vel ut i fra at motorstyreenheten kan lukkes ut av saken?

 

Har nye tennplugger, tennpluggledninger, nytt batteri....

 

Hvor mye kan lamba sensoren spille inn på ujevn tomgang når motoren er varm, kontra at den oppfører seg fint når den er kald?

 

Er det noen vr6 eksperter her som har forslag til feilsøking?

 

Fant du ut hva som feilte bilen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår