Gå til innhold

Xenon-kit til Mondeoen..

Lunaz

Anbefalte innlegg

Skal montere meg et Xenon-kit til fjernlysa (H7 vel?) men ser at det er mange der ute som selger disse. Har leita opp et par annonser som selger 6000K:

Fra Finn.no

Fra Dioder.no

Er det noe forskjell på disse 2 kittene (bortsett fra pris)?

Er det rimeligere å kjøpe fra statene pga dollarkursen (5.37)? Har noen eventuellt en link?

Dette er noe jeg har 0 peiling på så håper noen av dere kan en del om dette :)

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bare peis på kjøp det billigste settet, æ vet ikke så mye om de forskjellige settene. Men æ kjøpte et sånn billigsett å det fungerte kjempegodt. Å om æ kan komme med et tips så kjøre vel du som oss fleste andre ca 90-95% av tida med nærlys, å 5-10% med fjærnlys. Så hvorfor i all verden skal du montere i fjærnlysan? Æ monterte mine i nærlysan å det har MASSE å si, men du må være nøye med lysjustering da for det er ganske sjenerende for møtende trafikk å få så skarpe lys i mot seg...

Jeg har ladda på med Bosch 1000-metra med xenon også så jeg har høylys dag uansett hvor mørkt vår herre prøver å gjøre det ute :D Det er jo absolutt å anbefale om du treng gode langlys da...

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg syntes nærlysa mine er gode nok og sammenlignet med en kompis som har xenon nærlys syntes jeg ikke det er store forskjellen. Det er når jeg kjører på svingete landevei med fjernlys jeg syntes det blir for dårlig. Ser ikke langt nok frem og det den lyser opp er for svakt. Problemer med at jeg blender folk med nærlysa gjør og til at jeg ikke velger det.

Har ikke lyst til å sette på ekstralys.

Fått tilbud på 1250kr for et 50W KIT 6000K, tenker jeg går for det.

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte litt mer på det du sa Thomas og monterte et nærlys sett. Og himmel for en forskjell! Tror hukommelsen min var litt dårlig, ellers så hadde kompisen min dårlig xenon..

Når jeg stiller opp nærlysa med bryteren, lyser de bedre enn fjernlysa mine.

Så nå blir det xenon der også!! (+ muligens tåkelysa..)

Hadde også vært artig å sett forskjellen på 35w kittet og 50w som jeg fikk tak i nå. Hva bruker originalt å stå i de bilene som kommer med det?

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit litt med at sikringen gikk i begynnelsen og satte inn en 10a istedet for 7,5a. Kan dette være farlig? Sikringen har etter bytte ikke gått..

Fikk tak i H1 til fjernlyset i dag morges så blir spennende å se hvor bra de er :)

..og viss noen har tips på hvem de småjævelene :fucku: som tømte en bøtte maling over bilen min forleden kveld (i Tønsberg) er, vanker det stor takk!

paint.jpg

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte litt mer på det du sa Thomas og monterte et nærlys sett. Og himmel for en forskjell! Tror hukommelsen min var litt dårlig, ellers så hadde kompisen min dårlig xenon..

Hadde også vært artig å sett forskjellen på 35w kittet og 50w som jeg fikk tak i nå. Hva bruker originalt å stå i de bilene som kommer med det?

Hehe, æ sa jo det blei sinnsykt bra :) Men får ikke du trøbbel med plass til alle boksene som hører til xenon om du skal ha i nær og fjærnlysan?

Kansje det er bare jeg som har det generelt trangt under panseret? Men grøftelysan skal vel gå greit, for da er det bare å ha boksene bak dem inni støtfangeren....

Når det gjelder sikringa di så hadde jeg samme problem, å løste det på samme måten. Men det var kun ene sida som blei mørk, trur kansje det var på førersida? så æ har 7,5 på ene å 10 på andre...

Blinker det mye i lysan dine til dem er blidd varm?

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ingen problemer med å plassere de. På den ene siden fikk jeg lagt de under batteriet. Andre siden ned i mellom påfyllet av spylerveske og selve lykta.

Etter sikringa gikk bytta jeg over til andre siden, men da gikk sikringen der. Hadde nok klart meg med en av hver, men tok 2 på 10a for å være sikker..

De blinker litt i oppstarten, men det skal visst være normalt. Tar ca 2 sek før de er 100%.

Vet du om man kan justere nærlys og fjernlys hver for seg? Fjernlyset mitt på den ene siden peker for mye nedover i forhold til den andre siden. Når jeg bruker torx og justerer på de skruene på toppen justerer jeg jo begge samtidig enten opp/ned eller høyre/venstre.

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ingen problemer med å plassere de. På den ene siden fikk jeg lagt de under batteriet. Andre siden ned i mellom påfyllet av spylerveske og selve lykta.

Etter sikringa gikk bytta jeg over til andre siden, men da gikk sikringen der. Hadde nok klart meg med en av hver, men tok 2 på 10a for å være sikker..

De blinker litt i oppstarten, men det skal visst være normalt. Tar ca 2 sek før de er 100%.

Vet du om man kan justere nærlys og fjernlys hver for seg? Fjernlyset mitt på den ene siden peker for mye nedover i forhold til den andre siden. Når jeg bruker torx og justerer på de skruene på toppen justerer jeg jo begge samtidig enten opp/ned eller høyre/venstre.

:coplight

hmm, nei vet ikke om justering av nær/fjærnlys individuelt?

Æ har også noe lys i "hytt å vær"... Men nærlysan er bra, å æ bruke 1000-metran til langlys, så er ikke så nøye hvor de orginale lyser. Ser dem ikke likavell :P

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt problemer i går kveld da jeg skulle monter fjernlysa (H1), Xenon lyktene passet ikke i hullet i lykta, de var noen mm for tykke. Gjør det noe å file hullet litt større med en fil og blåse reint for støv etterpå? Ser at de er noe slags sølvfolie/lakk der jeg må file de 2 mm..

bulb.jpg

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

I tåkelysa sier du? Tror ikke det er lov når jeg tenker meg om.. men sålenge du ikke blir stoppa så er det bare å kjøre :)

Skattepengan får bein å gå på no som æ har fådd tak i turbomanifold!!!

Ford Mondeo, 1996, 2.0 Zetec

Lenke til kommentar
Del på andre sider