Gå til innhold

sierra 2.0 DOCH


SaYoN

Anbefalte innlegg

Jeg har "forelsket" meg i sierra sedan modeller : CLX og de med DOCH motorer.

Jeg har søkt en del på forumet her og funnet masse der folk sier at DOCH motorene ikke er noe særlig der topp-pakningen ryker og det koster skjorta å fikse. jeg har ikke noe erfaring med å skru på bil selv, eller interesse ved å trimme en slik motor. Hvis man ikke trimmer den og ikke herjer med motoren , er den da en grei og pålitelig motor ?

 

Har funnet en CLX 1990 modell som har gått 200 000km.

Vet ikke hvordan den er kjørt tidligere men har veldig lyst på den. Er 200 000km langt for en slik bil ?

 

Er det noen her som har sierra sedan modeller med DOCH motorer, som kunne delt sine erfaringer og hva de syntes om bilene før jeg kjøper en.

 

mye problemer og reparasjoner som er dyre , og som gjentar seg ? feks topp pakningen som jeg har hørt en del om ?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør motoren varm, og skru av lokket på kjølevæsketanken. Da skal du høre litt suselyd. Er det skikkelig trykk der finner du en annen bil Hvis toppakningen ikke er gåen så sørger du for å skifte frostvæske og sjekka at kjølevifta starter.

Har herja mye med DOHC uten problemer

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at toppakning er en svakhet i dem, har selv hatt doch i flere biler og har aldri tatt noen toppakning og de har blitt brukt hardt,har skiftet toppakning på en for en kompis og at det er noe dyrere en feks ohc er ikke tilfelle. i hværste fall 500 kr dyrere i ny kjedestrammer.fordeler lokk er jævli dyrt til de men selges billig på biltema.er litt magert med trimm til de da men kommer jo ann på hva du skal gjøre.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør motoren varm, og skru av lokket på kjølevæsketanken. Da skal du høre litt suselyd. Er det skikkelig trykk der finner du en annen bil

 

 

 

hva mener du?

hva er galt da?

jeg har ganske mye tryk når jeg skrur av lokket på min 2,0i cl 89 mod

 

også lurte jeg på om man skal sjekke kjøleveske nivået på kald eller varm motor?

Ford Siera 2.0i cl 89 - Vrak - Solgt

Volvo 744 GL 86 B230A - Dele bil

Volvo 744 GLE 85 B230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bla bla bla ......DOCH motorer.

bla bla bla bla .... DOCH motorene

 

bla bla bla... DOCH motorer

 

bla bla bla ....... doch i flere biler ........ feks ohc ......

 

DOCH eller?

 

 

 

Har herja mye med DOHC uten problemer

 

Flink gutt!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør motoren varm, og skru av lokket på kjølevæsketanken. Da skal du høre litt suselyd. Er det skikkelig trykk der finner du en annen bil

 

 

 

hva mener du?

hva er galt da?

jeg har ganske mye tryk når jeg skrur av lokket på min 2,0i cl 89 mod

 

også lurte jeg på om man skal sjekke kjøleveske nivået på kald eller varm motor?

Ford Siera 2.0i cl 89 - Vrak - Solgt

Volvo 744 GL 86 B230A - Dele bil

Volvo 744 GLE 85 B230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår