NISMO racing Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Hvordan fjerner man best malingsflekker fra bilen? har prøvd rød og white sprit og lett rubbing uten resultat. Malingen har sittet på siden sommeren... Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Om du har litt aceton på en klut og gnikker forsiktig, kan det hende det går. Pass på å tørke av med en våt klut etterpå så ikke acetonen blir sittendes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meguiar`s Fan Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 UFF UFF. Hvorfor annbefale å gjøre slikt ? Tørker ut lakken og gjør mer ugang enn nytte. Kjøp deg ett Claykit. Vær tålmodig og du vil kunne fjerne malingen din. Vask bilen godt først. http://www.meguiars.com/?auto-detailing-clay/Smooth-Surface-Clay-Kit Det er en ryddig bruksanvisning på esken. Den der får du kjøpt på BilXtra. Håvard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Nå må folk lære etterhvert at aceton + bil-lakk aldri hører sammen :eek: fikk fortynner på en bil engang, skulle gni vekk og voila der gnei jeg lakken utover. Så kan umulig være bra, vill også gått for clay kit ja. Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Funket for meg:D? Men jeg har Volvo da:) Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Jamen da gjør det ikke noe :D bare og gnikke på. hehehe neida ;) Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NISMO racing Skrevet November 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Takk for svar og forslag. Kjøpte en sånn eske med spray og clay igår og gikk igang. Men det funka ikke. Trolig fordi malinga har sittet på altfor lenge..Så jeg henta flaska med aceton, og da hjalp det. Men gikk over med polish og voks med en gang, da lakken ble skjoldete. Fikk iallfall fjernet det meste av flekker. Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian87 Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Du må kun bruke kitt-klump (som det heter på norsk). Du må spraye godt med vann/såpevann alt etter hva som kreves til den kitt-klumpen du bruker, og så må du gni og gni til malingsflekken er borte. Det er slitsomt, men ødelegger ikke lakken. På jobb bruker vi 3M sin kitt-klump og den er meget god! Siter 2011 Lancer Sportback 1986 BMW 325 Coupe http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speilblank Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Hvis du kjøpte det settet med claybar og QD,så er ikke den klompen sterk nok til og fjerne malingsflekker fra bilen,du må nok oppgradere deg til den som heter C-2000 (blå),og husk og sette av masse tid for det tar lang tid. Har fjernet maling fra en bil som var oversprayet og brukte 8-10 timer på og fjerne alt. En gylden regel når man skal kjøpe meguiars claybar er: HVIT-ca 8-10 overføringer før "skiten" er fjernet BLÅ-4-6 overføringer før "skiten" er fjernet RØD-2-4 overføringer før "skiten" er fjernet Siter Man kan lære mye av en paranoid person,bare ved og følge etter han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Og med den blå/røde trenger lakken en runde med korrigering etterpå, de lager noe mere merker i lakken din en den mildeste, hvit/grå. Personlig går jeg altid over bilen etter claying med en lett korrigerings polish samt sealer da det kan komme noen små merker på lakken din og du fjerner mye/alt av beskyttelsen om du har polert bilen på forhånd.. (sef er dette med merker etter clay også avhengig av lakken på bilen da, dvs bløt el hard lakk) uansett, Clay ikke når det er kaldt...og legg noe voks/sealer på lakken etter claying så den er beskyttet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speilblank Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Har hørt at den røde setter noe skjolder i lakken etter bruk men har ikke merket noe av den blå,og jeg har vel brukt 1 kg i år Siter Man kan lære mye av en paranoid person,bare ved og følge etter han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Fått merker etter den gule, men tror det var en som hadde gått ut på dato..sort BMW og EVOn har blit merket etter claying, men det er enkelt å fjerne det igjen, men det er def lurest å poleret etter clay uansett... 1 kg? da har du clayet litt;) regner med du jobber inne bilpleie da? er litt "megs" i avataren din....he he kult bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speilblank Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Hehe jobber ikke med bilpleie men driver litt på si,og en del av bilene som kommer er så møkkete at de burde hvert avskiltet.Har brukt 4 timer på en bil:scared en gang før jeg turte og sette maskina på (vask og clay) Siter Man kan lære mye av en paranoid person,bare ved og følge etter han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Ja enig der, hadde vært noe det, kommet ut til bilen sin og så hadde de klippet skiltene pga møkkete bil..med lappen: "vask bilen så får skiltene igjen" på ruta... Går fort noen timer om det skal vaskes skikkelig, har akkurat vasket felgene og lagt på lakkrens på de i dag, og det tok 2 timer, nå skal jeg legge på voks på de etterpå og da er det fort 1 time til, men blanke skal vinterfelgene bli, selv om de ikke skal på bilen engang.... Trenger PS3 snart jeg så jeg har noe fornuftig å gjøre om dagen...he he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speilblank Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 hehe,har lagt vekk sommerfelgene for dennegang for en uke siden etter en grundig vask og et lag med #16 på,ble så blank og fin at det bare gleder meg til våren Siter Man kan lære mye av en paranoid person,bare ved og følge etter han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg