Xtreme220 Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 finnes jo flere kit på markedet, slik som http://www.mye85kit.com/ og http://www.change2e85.com/ Noen som har prøvd dette? Siter ------------------------ Én gang 4wd, alltid 4wd! ------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Halvgammel tråd, menmen. Jeg har bygget om bilen med et piggybacksystem. Funker som gull. Les i signaturen min. Vil også anbefale deg å sjekke ut forumet på etanol.nu hvis du vil lære mer. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madbutcher Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 fant denne..Blekinges montageproffs å lurer på om det kunne være noe:) 8 kr liter'n er jo ikke dumt:) Siter 1991 mod Jeep xj 4,0l HO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Det så jo utrolig enkelt ut å bygge om da! Men hvordan gjør man det med gammel bensin i tanken da? Kjører tomt først? Eller kan det blandes ut? Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Det er normalt veldig lett å bygge om (hvis man bare ser bort fra at jeg brukte ukesvis på å komme til dysekontaktene mine;)) Flextek funker det, men begynner å bli litt avleggs. Da er det bedre å legge noen hundrelapper ekstra i en AutoFFV. Med autoFFV kan man kjøre med alle blandingsforhold, flextek funker best med enten ren bensin eller ren E85. Er man på budsjett og har litt peiling på elektro kan man gå for flexitune (Flexitune - Flexible fuel converter) Den finnes som 4-kanalsmodell (til sekvensiell innsprøytning, SEK795) og enkanals (til monopoint eller batchinnsprøytning, SEK 495). Man må ikke kjøre tanken tom. Litt bensin i etanolen eller etanol i bensinen er knapt merkbart. Det er ved store innblandinger det gjør noen forskjell. 8kr litern er en sannhet med modifikasjoner. Det koster 8.59 i nærheten av Oslo og 8.63 i fjerne strøk. I tillegg bruker man i området 25-30% mer drivstoff. Antar man 30%, tilsvarer det en bensinpris på 11.20. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Men ytelsen merker du forbedring på, eller? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Men ytelsen merker du forbedring på, eller? :) Siden jeg har har NA bil begrenser det seg jo selv ved at det bare er tenninga som kan endres. Bilen har merkbart bedre bunndrag på E85, men kan ikke påstå at jeg merker den store forskjellen oppover i registeret. Ellers er det roligere motorgange innbiller jeg meg. Det blir jo selvsagt noe helt annet hvis man har overlading eller evt. planer av toppen for høyere komp for å utnytte seg bedre av det høyere oktantallet. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg