Gå til innhold

945 med LS1 V8?

Ranger emnet


Aeomholt

Anbefalte innlegg

LS1 har vel alt for mye hester til at den kan bli godkjent i en 940. Minste antall hester i en LS1 er vel 305hk og 454nm.

 

Jøss, trodde man fikk litt "lav effekt" versjoner jeg!

 

er ikke så oppdatert på det området der akkurat

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LS1 har vel alt for mye hester til at den kan bli godkjent i en 940. Minste antall hester i en LS1 er vel 305hk og 454nm.

 

Er klar over at den vil overskride hk/dreiemoment anbefalt av volvo, men godkjenner de ingenting over volvo sine anbefalinger?

 

Er det bremser det står på så er jo ikke det umulig å oppgradere.

 

sakset fra Wikipedia:

 

It is an all-aluminum 5.7 L (346 in³) pushrod engine and was rated between 305 - 350 hp (227 to 261 kW) and 335-365 ft/lbf (454-494 Nm) of torque.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finns LS1 i pickuper åsså, 4,8 å 5,3. Disse har jernblokk å mindre effekt.

 

Ser 5,3 refereres til som LS4 :)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/GM_LS_engine#LS4'>http://en.wikipedia.org/wiki/GM_LS_engine#LS4

 

Står endel her å Reodor

 

http://en.wikipedia.org/wiki/GM_LS_engine

 

Men spm er vel fortsatt om det hadde vært mulig i en 940 :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har mailadr til en teknisk avdeling hos volvo?

 

Ser at volvo godkjenner 238 HK DIN (175kW) / 310 Nm

 

Den "slappeste" LS1 har 305 HK (DIN?) / 454 Nm dvs en differanse på 67 HK / 144 Nm.

 

Hvis noen har godkjent liknende effekter så ønsker jeg info om hva som er byttet av fjører, bremser, stabstag etc for å få dette godkjent hos biltilsynet ( evt. etter anbefalinger fra Volvo)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som en utfordring mtp godkjenning fra BT.

BT er i all hovedsak ute etter effekt, jeg fikk igjennom 387nm på kjærra mi i januar i år. BT-mannen som godkjente min brydde seg mest om effekt.

 

Tror jeg ville snakket litt med Volvo først, for å se hva du eventuelt må gjøre for at drivverk, opplagring, karrosseri etz.

Send også Mail til BT om det.

du må regne med at du ikke kan basere deg på papirene fra volvo, og må gå for en sånn "full ombyggings-godkjenning", som feks disse hot-rod gutta må innom for å få bilene sine på vegen. Der er det MYYYE man må ta hensyn til!

 

Undersøk litt i Amcar miljøet...de kan utrolig mye om det meste.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår