Aeomholt Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Er det noen som vet om noen har fått godkjent en LS1 V8'er i en 945, eller om det i det hele tatt er mulig? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Det er nok mulig :) Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Det er nok mulig :) LS1 har vel alt for mye hester til at den kan bli godkjent i en 940. Minste antall hester i en LS1 er vel 305hk og 454nm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 LS1 har vel alt for mye hester til at den kan bli godkjent i en 940. Minste antall hester i en LS1 er vel 305hk og 454nm. Jøss, trodde man fikk litt "lav effekt" versjoner jeg! er ikke så oppdatert på det området der akkurat Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 LS1 har vel alt for mye hester til at den kan bli godkjent i en 940. Minste antall hester i en LS1 er vel 305hk og 454nm. Er klar over at den vil overskride hk/dreiemoment anbefalt av volvo, men godkjenner de ingenting over volvo sine anbefalinger? Er det bremser det står på så er jo ikke det umulig å oppgradere. sakset fra Wikipedia: It is an all-aluminum 5.7 L (346 in³) pushrod engine and was rated between 305 - 350 hp (227 to 261 kW) and 335-365 ft/lbf (454-494 Nm) of torque. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Det finns LS1 i pickuper åsså, 4,8 å 5,3. Disse har jernblokk å mindre effekt. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Det finns LS1 i pickuper åsså, 4,8 å 5,3. Disse har jernblokk å mindre effekt. Visste om 5,3, men 4.8 var nytt for meg :) er det 6-literen som er i alu og 300hk? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Det meste vi noen sinne ønsker å vite om LS1 burde stå i denne tråden: http://www.bilforumet.no/amcar/125923-ls1-traden.html Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Det finns LS1 i pickuper åsså, 4,8 å 5,3. Disse har jernblokk å mindre effekt. Ser 5,3 refereres til som LS4 :) http://en.wikipedia.org/wiki/GM_LS_engine#LS4'>http://en.wikipedia.org/wiki/GM_LS_engine#LS4 Står endel her å Reodor http://en.wikipedia.org/wiki/GM_LS_engine Men spm er vel fortsatt om det hadde vært mulig i en 940 :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Noen som har mailadr til en teknisk avdeling hos volvo? Ser at volvo godkjenner 238 HK DIN (175kW) / 310 Nm Den "slappeste" LS1 har 305 HK (DIN?) / 454 Nm dvs en differanse på 67 HK / 144 Nm. Hvis noen har godkjent liknende effekter så ønsker jeg info om hva som er byttet av fjører, bremser, stabstag etc for å få dette godkjent hos biltilsynet ( evt. etter anbefalinger fra Volvo) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 høres ut som en utfordring mtp godkjenning fra BT. BT er i all hovedsak ute etter effekt, jeg fikk igjennom 387nm på kjærra mi i januar i år. BT-mannen som godkjente min brydde seg mest om effekt. Tror jeg ville snakket litt med Volvo først, for å se hva du eventuelt må gjøre for at drivverk, opplagring, karrosseri etz. Send også Mail til BT om det. du må regne med at du ikke kan basere deg på papirene fra volvo, og må gå for en sånn "full ombyggings-godkjenning", som feks disse hot-rod gutta må innom for å få bilene sine på vegen. Der er det MYYYE man må ta hensyn til! Undersøk litt i Amcar miljøet...de kan utrolig mye om det meste. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.