Gå til innhold

Erstatningsansvar?

Ranger emnet

Vegel

Anbefalte innlegg

Nå var det mer motsatt i dette tilfellet da, var rimelig sikker på att det var min skyld:D Hehe.

Men Det ble skrevet skademelding osv. Men mente det var slik att man får ett erstaningskrav fra forsikringselskapet på la oss si 10000kr (bare for å ta ett eksempel) også får man da valget mellom å betale disse 10000kr selv, eller å ta det på forsikringa, dvs betale 3000kr i egenandel samt å miste bonus. Noen som vet hvordan dette fungerer?

x '86 Honda Accord 2.0EX

- '97 Opel Vectra 2.0DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mente det var slik att man får ett erstaningskrav fra forsikringselskapet på la oss si 10000kr (bare for å ta ett eksempel) også får man da valget mellom å betale disse 10000kr selv, eller å ta det på forsikringa, dvs betale 3000kr i egenandel samt å miste bonus. Noen som vet hvordan dette fungerer?

Ja, det stemmer. Selskapet der bilen med skyld har ansvarsforsikring vil først utbetale erstatningen til motparten. Deretter får bileier brev med valgmulighetene som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det lureste å gjøre når man er uheldig å kjøre på en gammel sliten bil, er å tilby sjåfør/eier etpar tusenlapper i kompensasjon. Hva vil man helst ha? ny støtfanger på en gammel bil, eller etpar tusenlapper å kjøpe brus for? jeg ville utvilsomt valgt det siste hvis jeg hadde hatt en gammel løen bil:) Cash is king. Folk som kjører gamle slitne biler er som regel ikke de smarteste med mest penger, så etpar store løser nok stort sett problemene:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste å gjøre når man er uheldig å kjøre på en gammel sliten bil, er å tilby sjåfør/eier etpar tusenlapper i kompensasjon. Hva vil man helst ha? ny støtfanger på en gammel bil, eller etpar tusenlapper å kjøpe brus for?

Er jo lov å prøve seg. Men du trenger slettes ikke å reparer bilen. Holder å få takst på skaden. Og så kan man vurdere om man vil ha cash, eller få bilen fikset.

Folk som kjører gamle slitne biler er som regel ikke de smarteste med mest penger, så etpar store løser nok stort sett problemene:)

Dette tar jeg som en personlig fornærmelse...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider