Gå til innhold

Lås på bensinlokket? (Haster)

Ranger emnet

Jon-d

Anbefalte innlegg

Ok, du glemte å si om du har sentrallås eller ikke, og om det isåfall er denne som har streika, eller om det er nøkkelen/låsen som er slitt.

Om nøkkelen/låsen er slitt så er det vel bare å borre opp tanklokket og kjøpe nytt om du er stressa. Om du har bedre tid, kan du stikke å få bestilt nøkkel eller lokk (låsenhet)

Om du derimot har sentrallås som har streika der bak, så er det vel enkelt og greit bare sentrallåsmotoren til tanklokket som ikke vil gå. Åpne bagasjerommet, og brett til side den kledningen som er i området der hvor tanklokket burde være på innsiden (om du skjønner). Finn motoren, skru den av, åpne tanklokket.

Håper jeg tradd blink. Var lite informasjon her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du glemte å si om du har sentrallås eller ikke, og om det isåfall er denne som har streika, eller om det er nøkkelen/låsen som er slitt.

Om nøkkelen/låsen er slitt så er det vel bare å borre opp tanklokket og kjøpe nytt om du er stressa. Om du har bedre tid, kan du stikke å få bestilt nøkkel eller lokk (låsenhet)

Om du derimot har sentrallås som har streika der bak, så er det vel enkelt og greit bare sentrallåsmotoren til tanklokket som ikke vil gå. Åpne bagasjerommet, og brett til side den kledningen som er i området der hvor tanklokket burde være på innsiden (om du skjønner). Finn motoren, skru den av, åpne tanklokket.

Håper jeg tradd blink. Var lite informasjon her ;)

Flotte greier! Har sentrallås, og trykker'n virker egentlig som den skal den (som regel)... Jeg var egentlig ikke klar over at den bolten låste bensinlokket hver gang man låste bilen. Det som sikkert har skjedd er vel at jeg har låst bilen "manuelt" en gang av en eller annen grunn... Får håpe mekanismen funker etter at jeg dytta inn den bolten med en skrutrekker :well: Evt hgar bare motoren til den låsen tatt kvelden. Samma kan det være... Har nettopp solgt bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider