Gå til innhold

saab 9000 turboen på ft maskin

Ranger emnet

ole180

Anbefalte innlegg

seff er det ingenting å skryte av, men bare den er noe bedre enn volvo sine originale ET og FT turboer så er eg gla,

er ein garrett turbo, modell vett eg ikkje, står a/r 42, turboen hetter tb0356, har prøvd å søkt litt, men fant fint lite.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ganske lik turboene til Volvo tenker jeg..

Så burde fungere greit på Volvo de. Men syns å huske at de har standard t3 flens.. altså ikke pyramidetetning..

9000 er jo 2-liter og de lader opp ganske kjapt godt hjulpet av APC boksen sef.. så er vel rimelig liten A/R på eksos tenker jeg.

Men får greit med effekt utav de ved chipping osv.. 220+ syns jeg og huske.

AERO turboen er vel mye større både pga. 2,3l og 230hk. org.

Så de er vel ganske greie å bruke skulle man ramle borti en til gi bort pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde vel fungere omtrent likt de turboene..

Men du sjekket sef. etter at turbinhuset ikke var sprukket rundt wg-hullet som klaffventilen står imot og at den ellers var i orden.. :)

Men uansett ingen vits i å bytte hvis den du har fra før er i orden :)

Og skal man først bytte så er det vel like greit å putte i en større eller bedre en mer moderne snurre..

f.eks. 940 man. med pyramidetetning og mitsub. 16,18,19t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kommer nok til å spare meg opp noen kroner og kjøpe meg ein større turbo som eg vett går bedre enn den originale;)

menmen, då vett eg vertfall ka eg kje ska anbefala t kompisar;)

sjekket turboen ja, var heilt grei den, funket når den blei tatt av saaben også.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider