raggar-racing Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Hei Lurer på om noen av dere som kjörer med kappa fjörer eller har en kompis eller noe som har kappa fjörer på 240`n sin har festa di? Tenkte på å kanskje lage noe av band-jern eller noe som holder de på plass så jeg ikke risikerer at de spretter ut! Svar motas med takk, bilder er også önskelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 jeg har kappa mine org. fjører 3,5 ring foran, og 3 ringer bak, så dem her helt løse med oppjekket bil, men var å hoppa på en fartsdump i helga der jeg fløy LENGE, å dem datt ikke ut da, så jeg gir fan i å feste dem! for datt dem ikke ut da, kommer dem ikke til å ramle ut.... Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Nei... hörer mange sier at det går helt fint men jeg vil väre 100% sikker :P Har du kappa fjära rett av eller har du "skråskjärt" den nederst eller böyd den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 rett av, men skal varme enden for å få den lavere tror jeg... Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Varming er vell ikke så lurt med tanke på det stålet såm blir brukt i fjärer, men har tenkt på det samme, men vil i så fall prate med en sme eller en som har skikkelig rede på metall så om det går og normalisere fjärene etter den er varmet opp/böyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 kunne ikke brydd meg mindre om hvordan fjæra blir etter varming... mange som gjør det! Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Hvis det er foran du mener, så kappa jeg 3.5-4 runder åsså punkta jeg et lite punkt øverst å nederst på fjæra i fjærbeinet. Satt til jeg kappa bort sveisen det.. Bak hadde jeg kappa vekk 125mm av org fjæra, å hadde ikke festet den på noen måte enn orginalt. Den datt heller aldri av. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 du kan bruke slangeklemmer, funker det, Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Som lars b sier så er det ett hull i fjørskåla på fjærbeina foran. Kan sette på ei slangeklemme der, oppe trenger du nok ikke å ha noe. Bak kan du enten forlenge fjørskåla, stroppe akselen eller flytte demperfeste lenger ned. Alt sveise fast fjøra i øvrefjørskål. Eller min måte å gjøre det på da: Ta av fjørene, da får du heller ingen problemer med at de spretter ut siden det ikke er noen fjærer som får spretti ut. Dog litt negativt for kjøreegenskaper men ser tøft ut på en cruise/fyllebil. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 En eller anna klemme har jeg og tenkt på! Varmer du fjära så er det fare for at den knekker! Skal ikke senke bilen bak i det hele tatt, vil ha den typen stuk på den! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Må kappe bak også... Denne hadde vintern som var. Kappa 3 runder framme, 3,5 runde bak, men tok av fjørene bak og da fikk jeg den høyden på bildet her... hehe.. Perfekt. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Ok, hmm.... men er det seriöst 3 runder? ser ut som den samma höyda som da jeg kappa 1 på min:P Tror jeg bare skal ta foran gitt! Er det noen som har noen billige senkefjörer foran og selge meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.