Gå til innhold

Spörsmål ang. festing av kappa fjörer

Ranger emnet

raggar-racing

Anbefalte innlegg

jeg har kappa mine org. fjører 3,5 ring foran, og 3 ringer bak, så dem her helt løse med oppjekket bil, men var å hoppa på en fartsdump i helga der jeg fløy LENGE, å dem datt ikke ut da, så jeg gir fan i å feste dem! for datt dem ikke ut da, kommer dem ikke til å ramle ut....

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er foran du mener, så kappa jeg 3.5-4 runder åsså punkta jeg et lite punkt øverst å nederst på fjæra i fjærbeinet. Satt til jeg kappa bort sveisen det.. Bak hadde jeg kappa vekk 125mm av org fjæra, å hadde ikke festet den på noen måte enn orginalt. Den datt heller aldri av.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som lars b sier så er det ett hull i fjørskåla på fjærbeina foran. Kan sette på ei slangeklemme der, oppe trenger du nok ikke å ha noe.

Bak kan du enten forlenge fjørskåla, stroppe akselen eller flytte demperfeste lenger ned. Alt sveise fast fjøra i øvrefjørskål.

Eller min måte å gjøre det på da: Ta av fjørene, da får du heller ingen problemer med at de spretter ut siden det ikke er noen fjærer som får spretti ut.

Dog litt negativt for kjøreegenskaper men ser tøft ut på en cruise/fyllebil.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider