MRGOOK Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 For over en måned siden, fikk jeg en parkeringsbot på 500,- for å ha parkert feil, pointet var at vakten hadde skrevet en bokstav feil, altså CH istede for DH. Jeg tenkte da at jeg hadde sluppet unna men den gang ei. Idag kom et brev om at boten var økt til 750,- pga. manglende betaling, har jeg noen klagerett siden vakten skrev feil? Boten kan forøvrig ses her: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Boten må tydligvis tilhøre en annen bil da det ikke er mitt registreringsnummer som er skrevet på boten kan du jo skrive tilbake å se hva som skjer. Er ikke uvanlig at folk får en parkeringsbot og bare legger den på en annen bil i nærheten. Vi vet jo at dette ikke har skjedd her. Men kan jo late som. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Men hvor har selskapet fått din adresse fra ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strato Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Selskapet har sett på bildet og rettet opp regnr. før purring antagelig. Prøv å klage :p Siter 03 V70 D5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MRGOOK Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Altså det skal ikke mye iq til for å forstå at CH egentlig skal være DH, med tanke på det ikke finnes CH i Norge, men om dette holder som bevis er jo diskuterbart. Selv om det er ganske klart at det skal være DH, og det er ganske klart at jeg var på skolen på den tida :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Jeg ville betalt den med en gang. De har jo bilder av feilparkingen din, der din bil står med rett regnr. Som du merket, er det offentlige purregebyret 50% (hvordan i all verden kan vi finne oss i det btw??). Betal, så slipper du at 500,- er blitt til 5000,- på en mnd eller to. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Morsom tabbe av vedkommende i Trafikketaten, men det hjelper deg nok dessverre fint lite. De har bilde av bilen din som står feilparkert og de har tydeligvis skjønt at du er rette vedkommende, til tross for en liten skrivefeil på stedet "i kampens hete", så du bør nok like godt betale først som sist. Så slipper du blant annet det hyggelige purregebyret og andre ubehageligheter. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strato Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Ja betale må man uansett innen 3 uker fra ileggelsesdato. Skal man klage må man også gjøre det innen 3 uker. Siter 03 V70 D5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MRGOOK Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Så dem tar bilde uansett altså? Husker jeg henvendte meg til en kompis like etterpå, fordi faren jobber som parkeringsvakt, og da var det litt usikkert om dem tok bilde. Jaja samme faen, får vel bare betale den. Fikk ny jobb idag, så klarer nok å skrape sammen noe :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Det finnnes CH i norge ja. Lillestrøm ellerno.. Uansett, betal boten å bli ferdi med den.. Det er det letteste iom at dem har bilde av bilen din som står feil parkert. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 pga. av slike og lignende situasjoner, eller dersom det skulle oppstå tvil i etterkant så tar dem alltid bilder dersom dem er litt profesjonelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aadne Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Det finnnes CH i norge ja. Lillestrøm ellerno.. Kunne du tenke deg å vise meg et eksempel på dette...? ;) Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177 2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG 2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier) 1998 Yamaha R1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Det står ihvertfall i den boka jeg har.. Du skal få se et bilde.. :P Sorry OT. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aadne Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Det står ihvertfall i den boka jeg har.. Du skal få se et bilde.. :P Der har du en liste som omfatter også kommende nummerserier. Lillestrøm har CF og går over på CH først når CF-serien er brukt opp. ;) Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177 2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG 2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier) 1998 Yamaha R1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titti Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Hehe tatt ved uis ja... Prata med parkeringsvakten en fredag for noen uker siden, han hadde nok å gjøre ja. Folk parkerer jo helt idiotisk, oppå plenen, ved siden av veien og på lærerparkeringene. Jobber ikke parkeringsvaktene med provisjonsbasert lønn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg