Gå til innhold

Tråden om knark (!)

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

vanskelig spørsmål,begge stoffene fører til avhengighet og skadevirkningene er store ved missbruk.

Personlig(og nå snakker jeg ut fra meg) så kunne de hatt begge deler i hylla da jeg ikke har noen problemer med å styre inntaket mitt av rusmiddler, desverre er ikke dette noe som gjelder alle.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Man blir ikke avhengig av cannabis. Ihvertfall ikke på langt nær samme plan som man blir avhengig av alkohol.

Jeg har alkis venner som er så avhengig av alkohol at de selger kroppen sin for sprit.

Ingen jeg kjenner som røyker hadde gjort det samme, selvom de også kan virke litt smådespe innimellom. Derimot så er de jeg veit om som har gått over til sterkere ting enn hasj villig til å selge morra si om det så skulle være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo for den dagen du ender opp som et dopvrak så er det mine skattepenger som betaler for rehabiliteringen din.

Derfor mener jeg at Hasj burde forbli forbudt.

ikke helt enig her. den dagen "jeg" KANSKJE ender opp som dopvrak betaler du for min rehabillitering. Er ikke en selvfølge at alle som nyter cannabis blir sprøytenarkoman. Er som å si at alle som drikker blir alkoholikere. Jeg vil ikke draes over din kam :)

Akkurat som om hvis du kjører ned noen med bil, påvirket eller ei, betaler jeg for din rettsak, offerets rehabilitering, din fengselstraff og opprydningen etter en eventuell ulykke.

jeg mener ikke at biler burde vært forbudt av den grunn.

Eller at alle burde fått utlevert sykkel og hjelm ved fylte 18.

Det vil altid være noen som blir skadelidende uansett rusmiddel.

Personlig, så ser jeg skadene ved hasjbruk som mindre enn alkohol. Tilogmed for samfunnet sin del. Har til dags dato aldri hørt om noen som har røykt seg så stein, at de sovner i grøftekanten i full snøstorm og sluttet å puste.

Har du?

Om du bytter ut cannabis med alkohol da?

hørt det før?

det hadde vært flott om du kunne finne ett eksempel på bruk av cannabis, som har like, eller værre skader enn alkohol.

det fine med å være full, er at man kan bruke det som unnskylding. "husker ikke,var helt drita" "fylla har skylda".

Og siden vi er på ett bilforum.

verdens første bil gikk på cannabisolje, som var dyrket frem i egen hage. cannabisfrø er så næringsrik, og planten vokser så fort,og under så dårlige forhold at masse av verdens matproblemer kunne vært ikkeeksisterende ved dyrking av planten. fibrene i planten egner seg til klesproduksjon, samt 1000 andre bruksområder som vi i dag bruker forurensende plast og polyester til. frem til begynnelsen på 1900 tallet var det faktisk påbudt med lov i USA for bønder å dyrke en viss mengde av akkurat hamp.

Jeg er ikke bare for cannabis pga rus, men pga plantens mange miljøsparende egenskaper.

Ref; The fibres can be used to produce paper, sails, rope, clothes, shoes, nets, building materials like bricks and chipboard, packing material, animal and human bedding, furniture and even lace. It can also be used to produce blocks or charcoal for burning. (tror det er her argumentet " røyk sokkene dine" kommer fra;))

The seeds can be used as a human and animal food (it is more nutritious than Soya) and for oil. The oil can be used as a salad dressing, as fuel for lamps and engines (the original Model T Ford was designed to run on hemp fuel). It can also be used to make lubricants, paint, sealant, varnish, lotions, ointments, lacquer and soap.

The tops and heads, along with some leafy material, can be used as a sacrament, a medicine and as a recreational substance.

Ref2; The medicinal uses of hemp include the treatment of multiple sclerosis, glaucoma, asthma, epilepsy, pain relief, painful labour and menstruation, migraine, herpes, arthritis, rheumatism, Spasticity, depression and anti-nausea especially for cancer patients and AIDS sufferers, neuralgia, loss of appetite in wasting diseases and anorexia, insomnia and anxiety.

Hva annet enn fyllesyke gir alkohol deg som menneske? bortsett fra vissheten om at du er "lovlig" drita?

legger ved en fin link om Hamp: http://www.ccguide.org.uk/hemp.php

Er vel ikke en tilfeldighet at forbudet mot cannabis i USA kom på rundt samme tid plast ble oppfunnet? Penga bestemmer.

Ikke vi.

Desverre

Håper dere alle nyter torsdagspilsen, eg ruller meg en joint!

får satse på å unngå "reefer madness" denne gangen og ;)

peace

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil altid være noen som blir skadelidende uansett rusmiddel.

helt korrekt så hvorfor legalisere flere?

Som er noe helt forskjellig fra å drikke seg fra sans å samling, og bruke dine skattepenger på rehabilitering

nei på ingen måte, men det er en helt annen diskusjon eller hur?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei på ingen måte, men det er en helt annen diskusjon eller hur?.

Jeg ser på det som ett paradoks, at staten på den ene siden skal pushe alkohol, og på den andre siden skal straffe folk for å bruke alternative rusmidler. Enten så forbyr vi alt av rusmidler, og takler den økte kriminaliteten som følger av det. Eller så legaliserer vi alt av rusmidler, og nyter en hverdag med mindre kriminalitet.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt korrekt så hvorfor legalisere flere?

nå drev jeg å redigerte min siste post, men leser du den igjen, så har jeg tatt høyde for sammfunnsnyttig bruk av cannabis. Venter på ditt argument for samfunnsnyttig bruk av pils:)

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verdens første bil gikk på cannabisolje

biler kan jo gå på Alkohol også da;)

så ok et kontrolert inntak av THC kan gi positive bivirkninger, la oss se.

skal vi legalisere Amfetamin også da?? det brukes jo for å behandle ADHD, helt tilbake til 1920tallet så ble anfetamin brukt for å helbrede/behandle astma, kontrolert inntak av amfetamin kan gi mange positive bivirkninger.

tja kan vi legalisere Hasj så kan vi vel like godt legalisere pepper også da???

som jeg har sagt nå flere ganger man kan ikke bruke legaliseringen av et rusmiddel eller positive bivirkningene ved KONTROLERT inntak som argument for legalisering av enda et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja og overdrevet inntak av Hasj fører til psykisk avhengighet.

ta deg en tur på rehabiliterings sentre eller snakk med tidligere missbrukere og spør hvor de startet sin narkomane livstil så vil du få et unisont svar... HASJ.

økt tilgang og legalisering vil øke misbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider