slitenvolvo Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 ja og overdrevet inntak av Hasj fører til psykisk avhengighet. Og inntak av kaffe fører til en mild fysisk avhengighet. Whats your point? For ikke å snakke om nikotin. Ett stoff alle hashmisbrukere (og derfor, i følge din logikk, også alle heroinister) begynner med. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 ta deg en tur på rehabiliterings sentre eller snakk med tidligere missbrukere og spør hvor de startet sin narkomane livstil så vil du få et unisont svar... HASJ. Nå synes jeg du prater mye piss her. Alle rusmisbrukere har startet med et stoff. De fleste har nok både drikki alkohol og røyka hasj i mengder før de satt første skuddet. Man blir ikke avhengig av hasj nei. Eller om man skal se på det med dine forvirrede øyne så kan jeg opplyse at kaffe blant annet er mer avhengighetskapende enn hasj. Psykisk avhengighet er nok bare et problem blant folk med så store psykiske problemer at de ikke klarer å leve uten å gå rundt i en tåke. Og da er det ikke hasj som er problemet. De må bare en ha rus. Uansett hva som lager den. Om det så er å sniffe lim eller å sette skudd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 problemet deres er at dere hungrer sånn etter å fyre bønna deres på lovlig vis at dere nekter å se de negative bivirkningene ved legalisering av hasj. Ja både nikotin og koffein er mere avhengighetskapende enn THC men rusen påvirker deg på ingen måte på lik linje med andre rusmidler. og for sikkert 10'ende gang man kan ikke bruke legaliseringen av et rusmiddel som argument for legalisering av et annet. nikotin er jo på tur til i kriminaliseres i Norge og koffein i store mengder er allerede forbudt. Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nifty Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 problemet deres er at dere hungrer sånn etter å fyre bønna deres på lovlig vis at dere nekter å se de negative bivirkningene ved legalisering av hasj. Ja både nikotin og koffein er mere avhengighetskapende enn THC men rusen påvirker deg på ingen måte på lik linje med andre rusmidler. og for sikkert 10'ende gang man kan ikke bruke legaliseringen av et rusmiddel som argument for legalisering av et annet. nikotin er jo på tur til i kriminaliseres i Norge og koffein i store mengder er allerede forbudt. Og du er vel så glad i pilsen at du ikke ser at det kan finnes bedre løsninger for oss alle? At nikotin kriminaliseres høres rettogslett sløkket ut. staten skal bare tjene penger på brukere. supply and demand, for any cost.enkelt og greit. Ser for meg den dagen det ikke er lov å røyke i det hele tatt i dette landet. Tror du staten tør det? det tror ikke jeg. Hadde folk sluttet å drikke om alkohol ble dobbelt så dyrt som det er i dag? tviler.. jeg har nevnt mange andre bruksområder for cannabis enn du har nevnt for verken alkohol eller amfetamin osv. for å spørre deg i klartekst; Hva er positivt for det norske samfunnet ved å ha lovlig salg av alkohol? om man ser bort fra den økonomiske delen av det. Mener som sagt ikke Hasj bør legaliseres ene og alene pga rusen, men mulighetene som ligger i planten er fantastiske. Enig? koffin i store mengder er da ikke forbudt(?). de selger bare doser opp til ett visst antall mg. du kan kjøpe så mye du vil. prøv. Negative bivirkninger av legalisering sier du. få høre noen som alkoholen ikke allerede har frembrakt. jeg har nevnt positive i fleng. Siter BMW e36 320i - 92 Mod [x]Corrado G-60 - 89 Mod [x]BMW E30 323i -85 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 for det første så drikker jeg svært skjeldent,men ei pils innimellom, en cognac eller et godt glass vin nyter jeg en gang i blandt. Jeg er meget klar over skadevirkningene av alkoholrus og jeg forsvarer ikke handlinger utført i rus(uavhengig av hvilken). Jeg har heller ingen problemer med at folk fyrer ei bønne innimellom men er du så naiv at du virkelig tror at økt tilgang og legalisering samtidig ikke vil medføre økt missbruk?? som sagt, det er ikke bruken men missbruken som er et problem. Diskusjonen er ikke om vi skal kriminalisere Alkohol(eller nikotin/koffein) men om vi skal legalisere Hasj som rusmiddel. Du virker veldig opptatt av bruken av hamp i Industrien..newsflash : det produseres fremdels klær og papir av hamp og nei du kan ikke røyke det å bli skev. Alkohol brukes også i industrien, både som desinfisering og løsemiddel og hadde vi ikke hatt alkohol til disse jobbene måte vi kjemisk ha fremsilt løsemiddler som igjen ville medføre miljøproblemer. Etanol kan brukes som drivstoff noe som igjen vil medføre mindre utslipp og renere miljø. denne diskusjonen handler ikke om hva vi kan bruke hamp til men derimot om vi skal legalisere diverse narkotikum(deriblandt hasj/mariuana) og så langt har jeg ikke funnet noen gode argumenter for hvorfor vi skal gjøre dette. Diskusjoner om kriminalisering av tobak/alkohol/kaffe eller hvilke produkter vi kan lage av hamp kan vi jo ta i en annen tråd ;):pimp Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-cardudde- Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Og du er vel så glad i pilsen at du ikke ser at det kan finnes bedre løsninger for oss alle? At nikotin kriminaliseres høres rettogslett sløkket ut. staten skal bare tjene penger på brukere. supply and demand, for any cost.enkelt og greit. Ser for meg den dagen det ikke er lov å røyke i det hele tatt i dette landet. Tror du staten tør det? det tror ikke jeg. Hadde folk sluttet å drikke om alkohol ble dobbelt så dyrt som det er i dag? tviler.. jeg har nevnt mange andre bruksområder for cannabis enn du har nevnt for verken alkohol eller amfetamin osv. for å spørre deg i klartekst; Hva er positivt for det norske samfunnet ved å ha lovlig salg av alkohol? om man ser bort fra den økonomiske delen av det. Mener som sagt ikke Hasj bør legaliseres ene og alene pga rusen, men mulighetene som ligger i planten er fantastiske. Enig? koffin i store mengder er da ikke forbudt(?). de selger bare doser opp til ett visst antall mg. du kan kjøpe så mye du vil. prøv. Negative bivirkninger av legalisering sier du. få høre noen som alkoholen ikke allerede har frembrakt. jeg har nevnt positive i fleng. Pass the marijuanaaa legalize the greeeen! Absolutt enig med deg her! Siter Er newbee..så vær snill..hehe..:D er 12 år :) og jeg tuller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Nå synes jeg du prater mye piss her. Alle rusmisbrukere har startet med et stoff. De fleste har nok både drikki alkohol og røyka hasj i mengder før de satt første skuddet. Man blir ikke avhengig av hasj nei. Eller om man skal se på det med dine forvirrede øyne så kan jeg opplyse at kaffe blant annet er mer avhengighetskapende enn hasj. Psykisk avhengighet er nok bare et problem blant folk med så store psykiske problemer at de ikke klarer å leve uten å gå rundt i en tåke. Og da er det ikke hasj som er problemet. De må bare en ha rus. Uansett hva som lager den. Om det så er å sniffe lim eller å sette skudd Jævla tulling..jeg lurer på hvor lenge du har røkt?, hvor mye du har røkt? og hvor ofte du har røkt? og om du har prøvd å slutte? For å komme med piss som "man blir ikke avhengigi av hasj" eller "kaffe er mer avhengighetsskapende en hasj" er det største tullet jeg har hørt på lenge. Er du fjortis eller...? Har jobbet ganske lenge med folk som er skadet av rus,og uten hasj (som de fleste begynner med) hadde det nok vært færre folk innlagt på rusklinikker rundt om i norge. Det å påstå at de som blir psykisk avhengig av hasj er bare de som har store psykiske problemer fordi de bare må ha en rus....bullshit Hvorfor trur du at de bare må ha en rus? Trur du at de er født sånn eller er det fordi de kanskje begynte med å røyke bønne?? Uansett, slike tomme påstander kan du spare deg for i fremtiden. Det sitter mange unge å leser på bilforumet som påvirkes av det som skrives her og da er slike "meninger" veldig unødvendig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Jævla tulling..jeg lurer på hvor lenge du har røkt?, hvor mye du har røkt? og hvor ofte du har røkt? og om du har prøvd å slutte?For å komme med piss som "man blir ikke avhengigi av hasj" eller "kaffe er mer avhengighetsskapende en hasj" er det største tullet jeg har hørt på lenge. Er du fjortis eller...? Har jobbet ganske lenge med folk som er skadet av rus,og uten hasj (som de fleste begynner med) hadde det nok vært færre folk innlagt på rusklinikker rundt om i norge. Det å påstå at de som blir psykisk avhengig av hasj er bare de som har store psykiske problemer fordi de bare må ha en rus....bullshit Hvorfor trur du at de bare må ha en rus? Trur du at de er født sånn eller er det fordi de kanskje begynte med å røyke bønne?? Uansett, slike tomme påstander kan du spare deg for i fremtiden. Det sitter mange unge å leser på bilforumet som påvirkes av det som skrives her og da er slike "meninger" veldig unødvendig... Du har ikke det minste peiling på hva jeg har gjort, gjør og kommer til å gjøre. Jeg er dobbelt så gammel som en fjortiss og mine innlegg er laaaaaaaaaangt fra noe fantasi. Så gå å legg deg. Jeg kommer ikke til å skrive hva jeg har gjort eller ikke her på forumet. Men at jeg har vesentlig peiling på dette temaet er fakta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Og forsåvidt om unge folk vil bryte loven og røyke hasj så må de gjøre det. Det er dems valg slik som alle andre velger å følge/ikke følge loven. Jeg oppfordrer ingen til å røyke hasj i norge ettersom det er forbudt. Det jeg derimot kan si er at folk må gjerne ta seg en 3 ukers ferie i nederland, røyke hver dag og dra hjem uten å røyke noe mer uten den minte abstinens,hvis du ikke har blandet tobakk i mixen din... da vil du faktisk føle abstinenser... nikotin abstinens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Og forsåvidt om unge folk vil bryte loven og røyke hasj så må de gjøre det. Det er dems valg slik som alle andre velger å følge/ikke følge loven. Jeg oppfordrer ingen til å røyke hasj i norge ettersom det er forbudt. Det jeg derimot kan si er at folk må gjerne ta seg en 3 ukers ferie i nederland, røyke hver dag og dra hjem uten å røyke noe mer uten den minte abstinens,hvis du ikke har blandet tobakk i mixen din... da vil du faktisk føle abstinenser... nikotin abstinens Hvis ungdom vil bryte loven og røyke hasj kan du vel ikke mene at de burde gjøre det? Trur du ungdom som begynner å røyke(Hasj eller sigaretter) i ung alder hadde tatt samme valget som voksen? Hvis du har eller får barn en gang vil du synes at det er greit at de begynner å røyke hasj? Det er faktisk forskjell på en voksen og en ungdom, du som er dobbelt så gammel som en fjortis burde egentlig vite det. Du har dine meninger, jeg har mine og det er vel egentlig ingen vits i å bruke denne tråden til å krangle mer om det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nifty Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 for det første så drikker jeg svært skjeldent,men ei pils innimellom, en cognac eller et godt glass vin nyter jeg en gang i blandt. Helt enig, du har virker som du har ett moderat og godt fohold til bruk av alkohol. Det samme kan andre ha til cannabis :) Her er vi enig:) Jeg er meget klar over skadevirkningene av alkoholrus og jeg forsvarer ikke handlinger utført i rus(uavhengig av hvilken).Jeg har heller ingen problemer med at folk fyrer ei bønne innimellom men er du så naiv at du virkelig tror at økt tilgang og legalisering samtidig ikke vil medføre økt missbruk?? som sagt, det er ikke bruken men missbruken som er et problem. En legalisering vil føre til økt BRUK, men samtidig også missbruk som du skriver. Men vil man ikke være mindre skadelidende av å røyke seg ett trekk for mye enn å rave sørpe dritings rundt etter 2 glass lugubert himkok for mye? Jeg skjønner godt hva du mener her, det vil alltid være missbruk, uansett. det jeg vil frem til er at skadene av ett missbruk av cannabis sidestilt med missbruk av alkohol rett og slett ikke kan sammenlignes. Greit, noen blir kanskje tulling i skallen etter å ha missbrukt cannabis i årevis, men drikk i en like lang periode, så tar vi to en helsetest :) Diskusjonen er ikke om vi skal kriminalisere Alkohol(eller nikotin/koffein) men om vi skal legalisere Hasj som rusmiddel. dette er jeg klar over. men du tok det opp, og jeg følte for å svare deg :) Du virker veldig opptatt av bruken av hamp i Industrien..newsflash : det produseres fremdels klær og papir av hamp og nei du kan ikke røyke det å bli skev. Jeg ER veldig opptatt av Hampbruk i industrien.(det burde flere være, med tanke på hvor miljøsparende det er) og klinkende klar over virkemåten, bruksområder og sammensetningen av de forskjellige typer Hamp som finnes, være seg som rusmiddel eller til industrielt bruk. Alkohol brukes også i industrien, både som desinfisering og løsemiddel og hadde vi ikke hatt alkohol til disse jobbene måte vi kjemisk ha fremsilt løsemiddler som igjen ville medføre miljøproblemer.Etanol kan brukes som drivstoff noe som igjen vil medføre mindre utslipp og renere miljø. Igjen, dette er jeg enig i. men bruk av Hamp/cannabis er forbudt brukt både som rusmiddel og i industrien. Hvorfor? Gi meg EN god grunn. ikke si det kan brukes som rusmiddel, for du får kjøpt drikkbart løsemiddel på polet.;) denne diskusjonen handler ikke om hva vi kan bruke hamp til men derimot om vi skal legalisere diverse narkotikum(deriblandt hasj/mariuana) og så langt har jeg ikke funnet noen gode argumenter for hvorfor vi skal gjøre dette. Diskusjoner om kriminalisering av tobak/alkohol/kaffe eller hvilke produkter vi kan lage av hamp kan vi jo ta i en annen tråd ;):pimp Hvilke produkter man kan lage av hamp har jo alt å si for legalisering? Akkurat som du sier alkohol har flere bruksområder. De allsidige mulighetene som innføring av hamp i samfunnet kan komme med(være seg til rus eller industri), er større enn noe skadevirking jeg har sett i dag. Det vil alltid finnes folk som missbruker, og ikke tåler det de stapper i kropp og sjel. uansett rusmiddel. Her må vi tenke skadebegrensning. Forbud hjelper ikke. er ett like godt argument for å å kriminalisere både alkohol og nikotin. det blir missbrukt. Her må vi tenke skadebegrensning. Forbud hjelper ikke. Kan vi være enig om å være uenig? :) Liker å diskutere med deg:kiss Siter BMW e36 320i - 92 Mod [x]Corrado G-60 - 89 Mod [x]BMW E30 323i -85 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Hvilke produkter man kan lage av hamp har jo alt å si for legalisering? ja og nei, ser ikke problemet med at hamp kan brukes i industrien uten at man av den grunn må legalisere THC holdige narkotikum som rusmiddel. Som et eksempel: 96% alkohol er ulovlig for salg som rusmiddel i Norge, likevell fremsilles det tusenvis av liter med 96% til medisinsk og industriel bruk vært år. Blir du tatt for å inføre sprit over 60% så blir du dømt etter narkotikaloven på lik linje med de som infører f.eks hasj. Helt enig, du har virker som du har ett moderat og godt fohold til bruk av alkohol. Det samme kan andre ha til cannabis Her er vi enig Joda har det jeg selv vil kalle for et sundt forhold til rusmiddler selv om det alltid ikke har vært sånn,kanskje det er de tingene jeg opplevede i mine ungdomsår som er basis for min holdning til rusmiddler i dag, desverre var det ikke alle av mine ungdomsvenner som gjorde de samme erfaringene som meg og desverre havnet på en litt annen hylle her i livet. Det vil alltid finnes folk som missbruker, og ikke tåler det de stapper i kropp og sjel. uansett rusmiddel.Her må vi tenke skadebegrensning. Forbud hjelper ikke. ja helt sant men jeg har problemer med å se hvordan legalisering av enda et rusmiddel skal hejlpe til med å begrense skadene. som du selv sa : økt tilgang = økt bruk og økt bruk = økt missbruk. om vi hadde levd i en verden der alle kunne kotrollere sitt inntak av rusmiddler så hadde jeg vært den første til å stemme for å legalisere alle rusmiddler som ikke var avhengighets skapende, sånn er det desverre ikke:( Kan vi være enig om å være uenig? egentlig er vi ikke så uenige som du tror ;) Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 HVIS det noen gang ville legaliseres, kan jeg garantere følgende: Staten får monopol. "Polprisen" ville garantert blitt minst 4 ganger høyere enn dagens ulovlige versjon når statan blir ferdig med avgifts-melking. Og privat omsetning ville blitt straffeforfulgt mye hardere. Så brukerne har nok lite å tjene på legalisering uansett for eller imot? aner ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 http://www.drugwarfacts.org/thenethe.htm Tar forbehold om at statistikkene her kan være helt på jordet, da jeg ikke har sjekket opp kildeanvisningen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 HVIS det noen gang ville legaliseres, kan jeg garantere følgende:Staten får monopol. "Polprisen" ville garantert blitt minst 4 ganger høyere enn dagens ulovlige versjon når statan blir ferdig med avgifts-melking. Og privat omsetning ville blitt straffeforfulgt mye hardere. Så brukerne har nok lite å tjene på legalisering uansett for eller imot? aner ikke Forskjellen er vel at de som røyker ikke lenger trenger å reise til amsterdam for å få seg en fjone. 1200kr i fly plus 500kr dagen i hotell. Blir jo noen kroner det og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg