Torgeirs Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Vurderer å kjøpe meg spiller og 6x9 med forsterker nå. Har sett på pioneer p6009ib som spiller og JBL 6x9. Er det noken som har noen erfaringer med disse? Er det noen bedre til samme prisklasse? Eventuelt ein 4 kanalsforsterker som passer til desse, vurderer å skaffe meg frontsett etter hvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Det lureste er å starte foran, og hvis du skal ha sub senere, så driter du i 6x9... Ta en titt på http://www.morel.no, de har kompsett av høy kvalitet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeirs Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 ok, men nå er det sånn at eg nesten har betemte meg for dessa 6x9. Er så mange av de som her som har det og som skryter av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bassdal Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 som mange har sagt før so peiker ikke øra dine bakover :P so lurest å begynne med et frontsett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sqwannabe Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 jeg kan ikke fatte hva folk skal med høyttalere bak. hver gang jeg setter meg i en bil med 6x9 eller annet bak, så får jeg helt vondt i sjela. det låter jo som en katastrofe! nei, fysjavmeg.. hold deg til et skikkelig frontsett du. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectrex Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Er ikke helt enig jeg da.. Frontsett er viktigs ja... men jeg personlig synes lydbildet blir MYE mer fyldig med et sett 6x9 bak og. Har du stilt det riktig får du en illusjon on at du sitter "inni" lyden. Ikke at den kommer foran eller bak. Men enig.. frontsett først, så spe på med 6x9 for dem som liker det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sqwannabe Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 smak og behag.. du kaller det fyldig, jeg kaller det rot. jeg ser helst at "bandet" spiller fra senter på dæsjen, evt. panseret om man får til. ikke at det står både foran og bak og bare lager virrvarr. Men nok OT:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Hvilke JBL 6x9 er det snakk om da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeirs Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 det er JBL T696 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biffen071278 Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 men skal man ha basskasse er vel et komponent sett bedre enn 6x9 mener nå jeg også bak.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 det er JBL T696 Og hvilken bil skal det inn i?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeirs Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Honda Accord 96 mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poolish Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Jeg har mye erfaring med jbl 6x9 høyttalere i den prisklassen. Har ikke hørt akuratt denne høyttaleren, men hadde selv JBL Power P-953 og har jbl sine 6x9 og 6,5" marine høyttalere i en båt. Det er ganske greie høyttalere, men til prisen kan du få mye bedre. selv greide jeg å sprenge mine JBL Power. har også en kjenning som har gjordt det samme med sine. De leverer greit med trøkk og spiller ganske høyt, men de tåler ikke mye misbruk før dem tar skade av det. var aldri helt fornøyd med dem før jeg hadde dempa bagasjerommet med brownbread. Da fikk du en mye strammere og mer kontannt bass, du kunne spille høyere uten at det bare ble støy og de funka ganske greit, men var ikke lenge etterpå da jeg greide sprenge dem. Nå har jeg den billigste morel coax høyttaleren montert framme i døra. skal du samenligne disse høyttalerene med de jblene jeg har prøvd. så er det som natt og dag. Morel er minst en klasse over JBL. denne coax høyttaleren får du for 1 198 som også er mye billiger en JBL'ene. Morel høyttalerene jeg har nå. tåler også veldigt mye misbruk. siden disse har vært midlertidige høyttaere for meg. til Morel elate skal inn. så har jeg ikke passet spesiellt godt på dem. har spillt veldigt høytt på dem og misbrukt dem veldigt, Hatt problem med veldigt mye vann som kom inn i dørene osv. De har aldri tatt skade av noe. spiller like klart og fint nå, som dem gjorde den dagen jeg kjøpte dem :) Utroligt bra kvalitet. Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller satset på et greit komponentsett eller coax av f.eks. Morel, focal eller Hertz osv. som regnes som noen av de beste høyttalerene på markede i norge. Du vil få mye mer ut av billigseriene til disse produsentene. en du vil få fra mange andre mer "vanlige" produsenter. Siter Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Morel er bra saker ja... men du kan ikke sammenligne jbl power og decade. Hvis det er noe høyttalere som tåler missbruk, så er det jbl decade... Trådstarter: hvis du har mulighet til å montere høyttalerene i kasser, så spiller de meget bra.... men du skal nok ha ganske store kasser, T595 skal ha 55 liter pr.stk i portet kasse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeirs Skrevet November 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 det er decade det er snakk om. Tenker å montere de i hattehylla. Trur du Boss BL1600 er ein god nok forsterker til å drive de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg