VegzR Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Hey holder på å kobler opp anlegg i bila mi, forsterkeren er innebygd i basskassa.. jeg har kobla strøm og jording, men får faen ikke futt på anlegge! har målt om det går strøm, å det gjør det! er bare en kabel jeg ikke har kobla opp, "Kabel for fjernstyring" (gul) Hva gjør den`? er det grunnen for at jeg ikke får futt på anlegge? hmm :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huskydogg Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Fjernstyringskabelen er den som slår forsterkeren din av og på. Betrakt den som on/off knappen. Setter du konstant 12V/ladespenning på fjernstyringskabelen så er forsterkeren påslått. Fjerner du spenningen, slår du forsterkeren av. Om det ikke hadde vært koblet slik, så hadde forsterkeren din dratt strøm døgnet rundt, og batteriet hadde fort blitt tomt ;) EDIT: Bak på CD-spilleren din har du en egen kabel som heter "remote." Den er ofte blå, men kan også være andre farger. Den skal kobles sammen med fjernstyringskabelen din. Da slåes forsterkeren på og av i samspill med CD-spilleren. For å slippe å dra opp en ledning helt bak, er noen phonoledniger idag, utstyrt med en liten, tynn sxtra ledning. Denne er tenkt til denne bruken :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegzR Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 hærlig, takk skal du ha! sjekker det opp i morgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectrex Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Og skulle din spiller mot formodning ikke ha remote (ja, det finnes) så kobler du remote på tenningsstrøm. Om du bruker anlegget lite kan du jo koble en liten bryter på remotekabelen i tillegg slik at den ka slåes av når den ikke er i bruk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg