Gå til innhold

Lettdrevet 8" som spiller høyt og bra

Ranger emnet

dynaBel

Anbefalte innlegg

er på utkikk etter et lettdrevet 8" sub element som spiller høyt og bra, samtidig som at det ikke trenger en kasse som må ha for mye volum da dette skal bygges i en stv som skal ha barnevogn som ekstrautstyr:P et annet kriterie er at det må kunne drives av forsterkeren jeg har nå, som er på 180watt og som driver en 12" sub på 150 watt mener det var rms ja.

eventuelt en ny forsterker, totalt bør ikke dette ha en dyrere prislapp enn 1500-2000 kr

noen selgere som kan gi meg et tilbud?

blir også glad om noen har et eller to stk dynaBel dy928 8" element og selge meg

enten blir suben byggd i kasse inntil baksetene, kasse inne i bilen bak midtkonsoll, eller i reservehulsbrønn, alt etter hvilken bil det blir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at hvis vi som driver import eller butikk anbefaler noen av våre egne produkter så blir vi bannet "opp og ned og i mente" av moderatorene her på forumet.

Derfor er det vanskelig å få noen anbefalinger med gode begrunnelser fra oss.

Ta heller en titt på våre hjemmesider så finner du sikkert noe som faller i smak.

En liten pekepinne kan være at dess dyrere høyttalere dess mer detaljer og bedre dynamikk er det!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja desverre.

regner med at det ikke er lov til og si noe om RE 8 tommern som jeg oxo har kikket endel på, men det jeg har lurt på er gi den 300 watt og den gir mye spille glede, vil det si 300 rms på forsterker?

da skulle vel en stykk element holde?

vil tro at en stykk US Amps XT800.2 2x100 watt RMS holder

edit ser nå at det anbefales av morel.

men da er det nye spm, lukket eller portet?

vil tro at jeg sitter igjen med mye dunk dunk og finere lyd i lukket enn portet kasse.

RE 8" VS http://installbay.no/product_info.php?cPath=109_113_181&products_id=720eller

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=17053&PHPSESSID=2bee924281fc4af1377e94b25edbc15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en diskusjon med meg selv over kaffekoppen så har jeg kommet frem til

1 stk RE8

1 stk US Amps XT800.2 2x100 watt RMS

1 pakke Resonant Engineering RE6,5 Komponentsett, 4 Ohm

eller Morel Pulse 5

og kjøre den lille forsterkeren jeg har nå på komp settet.

synes ikke det er så galt før 3500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en diskusjon med meg selv over kaffekoppen så har jeg kommet frem til

1 stk RE8

1 stk US Amps XT800.2 2x100 watt RMS

1 pakke Resonant Engineering RE6,5 Komponentsett, 4 Ohm

eller Morel Pulse 5

og kjøre den lille forsterkeren jeg har nå på komp settet.

synes ikke det er så galt før 3500

da ville jeg tatt pulse :) har ikke testa xxx kompo settet, men har hørt at det ikke låter så bra.. pulse veit jeg låter bra :)

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider