Gå til innhold

Skifting av hovedlysbryter til hovedlysbryter med tåkelys fuksjon?

Ranger emnet

Nax

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling om det er noe man må koble om hvis man skal skifte hovedlysknappen mot en som har tåkelys i tillegg, eller er det bare plug and play, og deretter gå ut i fra releboksen vidre til ettermonterte tåkelys? Eller må man ta med seg noe kabler ut til en releboks fra lysbryteren? Eller er det i det hele tatt noe releboks?

Takk på forhånd for svar!

VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde søkt litt rundt her hadde du funnet info om dette.

I hvert fall, her er en tråd jeg har posta i før angående dette:

http://www.bilforumet.no/golf-iv/161735-ettermontering-av-hovedlys-m-groftelys-pa-comfortline.html

Dette er for montering av hovedlys med grøftelys integrert for de som ikke har det fra før av.

Men der finner du også info om alt rundt brytern.

Relè finnes ikke fra før til grøftelys, om det ikke er dette på bilen.

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre slik som meg, om du har hella tåkelykter da. Bytt ut brytern, veldig enkelt, les i den andre tråden. Så stikker du på Møller og får en slik kabel-stump som passer inn i den "klossen" som står bak lysbrytern. Hvilket nr. det var du skulle koble deg inn på husker jeg ikke, men kan sjekke det for deg om du vil. Send meg en pm i såfall

Kobler denne kabel-stumpen og den gule kabelen sammen, stikker den inn i klossen i nr (?) og vipps, du har tåkelys på org. brytern

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre slik som meg, om du har hella tåkelykter da. Bytt ut brytern, veldig enkelt, les i den andre tråden. Så stikker du på Møller og får en slik kabel-stump som passer inn i den "klossen" som står bak lysbrytern. Hvilket nr. det var du skulle koble deg inn på husker jeg ikke, men kan sjekke det for deg om du vil. Send meg en pm i såfall

Kobler denne kabel-stumpen og den gule kabelen sammen, stikker den inn i klossen i nr (?) og vipps, du har tåkelys på org. brytern

Det er forøvrig punkt nummer 8 på brytern :)

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider