Gå til innhold

Dysehull til svanehals innsug

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har laga hull til dyser i svanehals innsug eller har vært med på å modde et sånn et? Evt om noen kan forklare/lage en guide på åssen det skal bli gjort?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok få ordna så jeg får dreid til noen beter om så skal være, å få tigga det fast.. Men tenker på plassering å vinkel hovedsaklig.. Skal jo helst få så bra sprøyte bilde som mulig i forhold til luft rettning å turbulens osv osv.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jo mye grovere ut til mindre som viser da!?

 

Hver sin smak sef.

Og det var en spøk! ;)

 

Men liker eloksert alu. jeg :)

 

Men jeg liker clean også hmmmmm!

 

tror ikke vinkel har så mye å si så lenge du ikke setter dem så de peker mot gasspjeldet.. :)

 

En vinkel i nærheten av den org. fingerer sikkert fin fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, får se om jeg får laga til en cad tegning på noen feste "klosser". Så kan evt andre som skal gjøre det samme sleppe å tenke på det:P Vist det ikke er en kjeft her på hele forumet som har gjort det selv å kan gi noen råd. *kremt*

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat prøve montert innsuget å skrudd over spjelhuset fra FK innsuget.. Å det er et par ting jeg lurer litt på..

 

Siden enn skal ha over gassjpjeld føler'n så regna jeg med at det var like greit å skru over hele spjeldhuset å bare ta armen fra spjeldhuset på svanehals innsuget.. Men da måtte jeg jo dra ut "tappen" til tomgangsregulator'n på innsuget eller hva den nå skal ha vært til. Lurer på om det var sånn det skal bli gjort, også om enn bare skal sveise igjen hullet som ble der.

 

Også er det jo over på det nye tomgangsrøret, da tenkte jeg bare jeg skulle få laga til en "tapp" som jeg fikk sveisa på en flens som er lik den som er til kaldstarts dysa å skru den inn der dysa skulle ha sottet..

 

Også når det gjelder vakum til oljetråget eller hva faen det er som sitter under innsuget så har jeg satt den på uttaket oppe på innsuget nærmest torpedo'n..

 

Til bensintrykks regulator vakum har jeg tenkt på å bruke det uttaket som sitter nærmest frontplata.

 

Å til dumpen hadde jeg hatt planer om å bruke den som sitter mellom dem to..

 

Dem på gasspjeldet har jeg bare pent blokkert med noen blinde plugger som stod på svanehals innsuget å FK innsuget.

 

Sist men ikke minst så er jeg ikke på det med bensin railen å dysene.. Må jo få laga til en eller annen form for brakett eller noe for å få skrudd fast railen på?

 

Bilder av det jeg har gjort så langt:

Foto0214.jpg

 

Foto0215.jpg

 

 

Fant et bilde inne på 700 forumet av et innsug som var bygd om, men det er jo ikke så lett å se åssen han har gjort det.

Bilde153.jpg

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser nesten originalt ut siden det er magic man som har lagd det.... Da holder det grisegrom finish og kvalitet tvers gjennom.

Jeg brukte Dysehullene fra F innsuget og sveisa inn i GLT innsuget. Det ble kalas. Hvis du skal dreie hylser så mener jeg at de var 11mm på det minste, 13,6mm og 14mm dypt der dysa stikkes nedi.

Har tro på å sveise dysene på undersia jeg, da kan en jo få en helgrom vinkel på dem så det blir helt ideelt.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår