Gå til innhold

Ekstra batteri

Ranger emnet


ollis89

Anbefalte innlegg

er nå i alle fall sånn jeg skal kople deT:) skal ikke bruke skillerele elr no, fins også en del tråder om det på BF. kanskje du finner noe nyttig:)

 

Skille rele skal ikke brukes om det er syre og syre batteri nei! men på kinetik batteri kjøpte jeg meg en hovedstrøm bryter (pga jeg hadde syrebattei som jeg skulle ha i tilegg pga at batterie ble for stort i batterikassa. i stede for isolator, eller enda et kinetik,hovedbryter kosta meg 40kr, dessuten tar ikke batteri skade, bortsett fra når bilen ikke er igang, så lenge den er igang går det fint. bare når den er avslått at batteriene motarbeider hverandre, og lader hverandre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skille rele skal ikke brukes om det er syre og syre batteri nei! men på kinetik batteri kjøpte jeg meg en hovedstrøm bryter (pga jeg hadde syrebattei som jeg skulle ha i tilegg pga at batterie ble for stort i batterikassa. i stede for isolator, eller enda et kinetik,hovedbryter kosta meg 40kr, dessuten tar ikke batteri skade, bortsett fra når bilen ikke er igang, så lenge den er igang går det fint. bare når den er avslått at batteriene motarbeider hverandre, og lader hverandre ut.

 

Bra innspill!

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ibruk denne tråden.. Jeg har et Exide TechTronic2 batteri i bilen min. Tenkte å sette et Kinetik baki neste år. Kinetik HC800 står på lista. Bilen har 2 forsterkere, en til subbene, og en til frontsettet. Subbene mates av en Lanzar OPTI 2000D(endel watt..), mens frontene får mat ifra en Rockford T4004 (4x25watt).

 

Problemet nå er at når jeg drar på litt(mye..) så faller spenninga ned til 10v, og det er jo ikke bra for forsterkern, så en går i protect.

 

Er dette en god løsning på dette problemet? Kabelen ifra motorromet og inn til forsterkeren er 0AWG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om ikke begge batteriene er lik, altså syre og syre, eller omvendt så vil de motarbeide hverandre så lenge bilen står AVSLÅTT! så lenge bilen er igang får det fint. kjøp deg en hovedstrøm bryter, som forøvrig har samme prinsipp som en helt vanlig bryter om du skulle misforstå. så etter du har starta opp bilen, er det bare å slå på batteriet. om du ser på prosjekter og på prosjekt tråden min, finner du bilde av den brytern, kjøpte min på biltema, betalte 40kr, en batteri islolator " som forøvrig blir anbefalt er ikke verd pengene" koster 1700,- for denne, prisen kan selfølgelig variere fra plass til plass. så om du ikke ønsker isolator eller den brytern kan du alltids kjøpe deg enda et batteri av samme sort, håper du forstår hva jeg mener. og når du kobler batteriet slik vil/skal det være samme spenninga på begge batteriene ( rett meg om jeg tar feil noen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår