Håkon A Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Regnermed at de fleste her inne spiser mat, noen lager kanskje maten selv også. og noen har kanskje peil på hvordan man får laga skikkelig oppblåste pitabrød ala LS bab i lillestrøm? kom med oppskrift! takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 lag en vanlig gjærdeig. bruk et kjevle og få den så flat og tynn som mulig. skjær ut runde "lefsefigurer" så store som du vil ha pitabrødene dine. påfør en liten film av vann på midten av en "lefsefigur" og legg en annen på toppen. klem dem godt sammen rundt kanten, og la dem stå en liten stund i romtemperatur før du hiver dem i en ovn forvarmet til ca 200-220 grader. la dem steike i 10-12 minutter, til de er blitt gyldne. vannet fordamper og lager en liten "lomme" inne i "lefsefiguren" din. viktig at ovnen er god og varm først da. Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Bilforumet burde hete kokkeforumet fra nå av, etter bare 12 minutter så kommer en tydelig, og lett måte å lage oppblåste pitabrød på.Ikke ille det! Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Er det nå vi lager en heftig diskusjon om Kebab vs Burger eller? :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 en god burger. for dere som bor i vest-agder så er den beste burgeren den på 8th avenue i vanse:) ORDENTLIG hjemmelaga med ost og bacon:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 De beste burgerne lager jeg hjemme. Grovkvernet kjøttdeig, riktig krydder, litt mel og 1 egg, og hjemmelagde brød. Snadder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noldeeus Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Skulle gjerne beskrevet den perfekte hamburger for deg! Hvordan den smakte, og hvordan den så ut! Poetisk og vakkert, med nydelig mellodi skulle jeg ha beskrevet, for deg, hva den perfekte hamburger vil si! Slik at du kunne se den for deg liggende på tallerkenen din, dryppende av dressing, flytende i fett! Men jeg får ikke til det, for en annen matrett okuperer mitt sinn, og hindrer meg i å beskrive ideal hambugeren min! For jeg er sykelig opptatt av grøt! Syklelig opptatt av grøt! Grøøøt! Siter Noen barn er brune som et nystekt brø' Noen barn er gule og noen barn er rø' Noen barn er hvite, noen nesten blå. Meget er forskjellig - men det er utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 burgern på jafs, i elverum, er den beste jeg har smakt på noe utested^^ men få med seg bestillinga klarer de ikke helt der hele tia:P Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 nå fikk dere meg sulten og :( *gå på razzia i kjøleskapet* Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Cred til onklsaabfar :win Tenk om vi fikk like konkrete, gode svar på alle bilrelaterte spørsmål! :D Jammen mange fine topics her på bilforumet:partyon: Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 lag en vanlig gjærdeig. bruk et kjevle og få den så flat og tynn som mulig. skjær ut runde "lefsefigurer" så store som du vil ha pitabrødene dine. påfør en liten film av vann på midten av en "lefsefigur" og legg en annen på toppen. klem dem godt sammen rundt kanten, og la dem stå en liten stund i romtemperatur før du hiver dem i en ovn forvarmet til ca 200-220 grader. la dem steike i 10-12 minutter, til de er blitt gyldne. vannet fordamper og lager en liten "lomme" inne i "lefsefiguren" din. viktig at ovnen er god og varm først da. tusen takk... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 må si jeg aldri har smakt noen bedre kebab enn på Kebab Grill i Porsgrunn!^^ Ellers er skikkelig hjemmelaga burger digg, noe sånn evil-twin lager;D Men får mye godt ute å... MEN MEGA PIZZA i Haugesund er det værste jeg har smakt! sikker på alt det der ikke har gått ut på dato... FYSJ! Noen fra haugesund som har eti der? Tror det het mega pizza:P Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 skal si dere er flinke til å spore av tråder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 må si jeg aldri har smakt noen bedre kebab enn på Kebab Grill i Porsgrunn!^^ VERONA pizza på skedsmokorset !!!!!!! si at du skal ha kebab med ekstra mais og dressing, mild ;) fyy faen sier jeg ;) dra ditt uten tvil koster 50 lapp og er så verdt det. er det iallefal 2 ganger i uka hehe :) Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marijak Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 hehe.. eg har spist på MEGA Pizza ja.. dritgodt synst nå eg men.. huska å be om plenty me dressing, gjerne hot! ;) Visst du ska ha kebab i haugesund, går du på Mega pizza takeaway for å få pakkis-kebab, ellers finnest det en norsk variant som er like god, men helt noe annet.. Classic kebab det.. fås som norsk't kjøtt i pitabrød.. snadder' ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg