Gå til innhold

maks ventil størrelse uten stor jobb

Ranger emnet


asona_er_best

Anbefalte innlegg

Er det ikke 46/38 på org. seter da mon tro..

 

Blir jo litt jobb i og med at nye større seter må skjæres til og du må jo sef. porte forbrenningsrom,innsug og eksoskanaler..

Planing for litt høyere komp er greit også

 

Hva med å porte den du har da med std. ventiler. Evt. få tak i noe større som er brukt

Er vel ikke vits i å legge såå mye penger i en bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 35 ventiler hvertfall, da veit jeg ikke hvor store jeg kan ha jeg men... den er planet og den er portet

 

trur forbrennings rommet ikke er gjort noe med egentlig.

 

std.ventiler=?. jo jeg kan koste på denne, har kosta meg ca 10tusen og den skal brukes i en landsfinale om jeg kvaler, så jeg har bruk for litt gamp, er et bra kaross og understell så den er noe å bygge videre på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44/35mm er std. ventil størrelse..

 

Du kan frese/skjære nye større ventilseter på de org. setene som står i toppen din,og sette dit 46/38mm ventiler.

 

Men du må porte sef. for å få noe utav det,holder ikke bare å sette dit større ventiler uten at toppen flower bedre hele veien..

 

Er en fordel å porte forbrenningsrom spes. rundt eksosventil

freser du ut mye så må du korrigere kompen med å plane av toppen igjen..

Hvert forbrenningsrom må måles ut så du er sikker på de er like store og så at du kan beregne komp. forholdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neii si det..

 

Er det ikke mere effekt han er ute etter da?

 

40mm må du vel begynne å bytte ut med f.eks 2X45mm..

 

Vet ikke verdiene på kammen din men det fins jo mange til Volvo fra moderat rally til ekstrem..

 

Poenget med å sette større ventiler i en standard topp tenkte jeg på altså (gadd ikke å sitere...). Men nå er jo ikke klovnetoppen helt standard. For å utnytte større ventiler må man ha mer løft og betraktelig større portdiameter.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte først og fremst på det han spurte om :hvor store ventiler man kan sette i en topp med org ventilseter.. det er 46/38mm

 

Forklarte så at det ikke er noe poeng med kun større ventiler.. men at det måtte portes.. både på innsugskanal og eksoskanal osv..

 

Siden jeg ikke vet hvilken kam han har så kunne jeg vel ikke gå ut fra noen ting som helst.. Men du mener altså at det er kun løftehøyden som skaper effekt på en kam.. javel

 

En portet topp med 44/35mm og vass kam fløder jo dårligere enn en topp som portet og tilpasset større ventiler.. også med den samme kammen..

 

Har du ikke lest innlegget mitt?

 

Forsøkte i grunn bare å gi inntrykk av at det ikke er en enkel og liten jobb men en stor omfattende og dyr sådan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte først og fremst på det han spurte om :hvor store ventiler man kan sette i en topp med org ventilseter.. det er 46/38mm

 

Forklarte så at det ikke er noe poeng med kun større ventiler.. men at det måtte portes.. både på innsugskanal og eksoskanal osv..

 

Siden jeg ikke vet hvilken kam han har så kunne jeg vel ikke gå ut fra noen ting som helst.. Men du mener altså at det er kun løftehøyden som skaper effekt på en kam.. javel

 

En portet topp med 44/35mm og vass kam fløder jo dårligere enn en topp som portet og tilpasset større ventiler.. også med den samme kammen..

 

Har du ikke lest innlegget mitt?

 

Forsøkte i grunn bare å gi inntrykk av at det ikke er en enkel og liten jobb men en stor omfattende og dyr sådan!

 

Jada, var bare redd for at du oppfattet innlegget mitt som rettet til deg (noe du forståelig nok gjorde) siden jeg ikke siterte klovnen.

 

Har aldri sagt at det kun er løftehøyden som påvirker effekten, jeg var kun kritisk til å sette inn større ventiler uten å gjøre noe mer med kanaler osv. Og tro nå ikke at jeg svarte helt på måfå. Før jeg svarte konsulterte jeg min venn Turboed1... :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså ikke lønnsomt for meg?. kamen er en omslipt en, jeg aner ikke åssen eller noen ting jeg, bilen ble kjøpt på bud og er nok så kvass..toppen er portet!.

 

om dette ikke lønner seg for meg så driter jeg nok i det, hadde en liten fantasi om at større ventiler kunne hjelpe meg til å få enda litt mere effekt. men når toppen er som fortalt, er det dumt å kjøre på orginale ventilfjører? det er nemlig det på den, toppen har vært av pga bøyde ventiler for en måned tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså ikke lønnsomt for meg?. kamen er en omslipt en, jeg aner ikke åssen eller noen ting jeg, bilen ble kjøpt på bud og er nok så kvass..toppen er portet!.

 

om dette ikke lønner seg for meg så driter jeg nok i det, hadde en liten fantasi om at større ventiler kunne hjelpe meg til å få enda litt mere effekt. men når toppen er som fortalt, er det dumt å kjøre på orginale ventilfjører? det er nemlig det på den, toppen har vært av pga bøyde ventiler for en måned tilbake

 

Ventilfjærer bør være så slappe som mulig uten å gå i selvsving. Turtallet du opererer på er en viktig faktor ved valg av fjærer.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår