Gå til innhold

Samme starter på 4,3L V6 og 5,7L V8?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Høres ut som om starteren er i ferd med å ta kvelden på Astroen.

Startmotoren går rundt, men den drar ikke med seg bilmotoren. Er vel innslaget som holder på å gå?

 

Er det samme type starter på Chevys 4,3L V6 som på small block V8familien?

I så fall er det vel bare å kjøpe en universal high torque ministarter fra Summit til 1500kr?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om starteren er i ferd med å ta kvelden på Astroen.

Startmotoren går rundt, men den drar ikke med seg bilmotoren. Er vel innslaget som holder på å gå?

 

Er det samme type starter på Chevys 4,3L V6 som på small block V8familien?

I så fall er det vel bare å kjøpe en universal high torque ministarter fra Summit til 1500kr?

 

Eller fra ciservice for nesten samme pengene http://www.megahjul.com/index.php?option=com_wrapper&Itemid=49

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om starteren er i ferd med å ta kvelden på Astroen.

Startmotoren går rundt, men den drar ikke med seg bilmotoren. Er vel innslaget som holder på å gå?

 

Er det samme type starter på Chevys 4,3L V6 som på small block V8familien?

I så fall er det vel bare å kjøpe en universal high torque ministarter fra Summit til 1500kr?

 

Satt å kikka på summit for en liten stund siden og fikk forståelsen av at de er like ja :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En liten follow-up på dette problemet.

 

Starteren var ikke gåen likevel. Fikk etpar tips om at det kanskje var bare å blåse den rein, rense kontaktene og smøre den opp litt. Gjorde dette, og nå funker den perfekt igjen.

Selv på Astroen som er svært trang å jobbe på i motoren var det temmelig enkelt å skru av starteren. Tok den fra undersiden:

 

1. Tok av batteripolene. Viktig, siden plusspol og joringspol på starteen sitter svært tett sammen!

2. Løsnet ledningene på starteren.

3. Skrudde løs starteren. (2 skruer).

 

Og ja, det er samme starter på 4,3 L V6 og small block V8.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår