Gå til innhold

hjelp til handleliste ms sprut

Ranger emnet


SenatorTurbo

Anbefalte innlegg

har sitti flere timer og prøvs og lest meg frem til hva jeg trenger men er ikke helt stø på engelsk..

blir ikke helt sikker på hva jeg egentlig trenger

 

skal på med turbo og slikt og hente ut rundt 300+ hk

har 315cc dyser 16 ohm

 

motoren jeg skal ha sprutet på er en c30ne

en 6 sylindra 3 liter

 

 

 

og noen andre praktiske spørsmål...

- går det greit og hente en bankesensor fra calibra og ettermontere?

-må/bør jeg ha coilpakke? er justering på for og ettertenning orginalt og er halvgiver inne i fordeleren

 

 

er det de riktige komponentene jeg har valgt under her

og trenger jeg mer enn dette for og få det til og fungere?

 

 

tengte jeg skulle lodde sammen greia selv..

 

http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-engine-management-system-wpcb3-unassembled-p-59.html

 

hjerne

 

http://www.diyautotune.com/catalog/innovate-digital-wideband-controller-with-sensor-p-41.html

 

bredbåndslamda

 

 

http://www.diyautotune.com/catalog/1239-megasquirt-wiring-harness-ready-p-43.html

 

 

ledningsnett

 

 

http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirt-tuning-cable-straight-thru-p-35.html

 

kabel mellom pc og hjerne

 

 

 

ser noen har skrevet at det finns billigere i usa men finner ikke noen sider...sleng de ut om du vet av noen

 

 

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Kjøp ferdig boks fra extraefi.co.uk

 

Der kan du legge til f.eks lambdastøtte som du tydeligvis vil ha.

 

Med mindre du er veldig stø på elektronikklodding samt har full kontroll på hva du faktisk lodder tør jeg påstå det er veldig mye lurere å kjøpe ferdig boks - da vet du at det ikke er boksen det er noe galt med når motoren ikke starter .. :)

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Kjøp ferdig boks fra extraefi.co.uk

 

Der kan du legge til f.eks lambdastøtte som du tydeligvis vil ha.

 

Med mindre du er veldig stø på elektronikklodding samt har full kontroll på hva du faktisk lodder tør jeg påstå det er veldig mye lurere å kjøpe ferdig boks - da vet du at det ikke er boksen det er noe galt med når motoren ikke starter .. :)

 

 

 

trenger jo ikke kontinuelig sjekk av lamda..

det er jo bare under selve mappingen og så det er med program for og sjekke lamdaverdier under kjøring med føleren.

 

uansett tengte jeg ms 2 støttet lamda?

 

er utdanna elektrikker så har noen timer med lodding o.l så tror ikke det blir no stress og lodde selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger jo ikke kontinuelig sjekk av lamda..

det er jo bare under selve mappingen og så det er med program for og sjekke lamdaverdier under kjøring med føleren.

 

uansett tengte jeg ms 2 støttet lamda?

 

er utdanna elektrikker så har noen timer med lodding o.l så tror ikke det blir no stress og lodde selv.

 

Jeg tenkte på støtte for bankesensor egentlig, lambda må man også selvsagt ha.

 

Alle ms bokser støtter lambda (både 0-1v og 0-5v), dette er jo primærverdien å følge med på ved mapping.

 

Dersom du er på et absolutt strengt budsjett så lodd selv, men hvis du kan avse noen hundrelapper for en ferdig lodda boks er det ikke tvil om hva du burde gjøre ...

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thx stian..

 

er bare av og på på motoren orginalt ja

vet du om noen motorer som har dette orginalt?

 

Veldig mange nyere biler har det egentlig. Ellers så får du kjøpt nye tps'r også, men det er kanskje lettere å gå på skroten og se etter en som passer best til spjeldhuset ditt.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på støtte for bankesensor egentlig, lambda må man også selvsagt ha.

 

Alle ms bokser støtter lambda (både 0-1v og 0-5v), dette er jo primærverdien å følge med på ved mapping.

 

Dersom du er på et absolutt strengt budsjett så lodd selv, men hvis du kan avse noen hundrelapper for en ferdig lodda boks er det ikke tvil om hva du burde gjøre ...

 

Kom til å tvile på mitt eget oppsett da jeg så utsagnet ditt med Bankesensor..

 

Er det slik at boksen må være lodda slik at den kan ta imot bankesensor/vr?

 

Har forstått det sånn at en må ha bankesensor og signal fra hall giveren for at ms`en skal forstå hvor veiva står, og da igjen når den skal fyre på injectorane..

 

Mulig jeg har skjønt dette feil=s

Audi Coupe GT 84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lureste du kan gjøre er å sende mail til diyautotune, fortell ka motor du har tenkt å bruke å hvordan du vil ha den styrt.. so setter han opp alt du trenger.. han finner også ut hva du kan bruke av det som er på motoren orginalt.. so bygger dem den akkurat slik du vil ha den. VELDI bra sørvice. jeg jor dette når ej hadlet min.. ingen problem 1-2 veke hadde ej ms`n klar til montering. då kjøpte ej alt ej trengde med bredbånds lamde å slikt , ferdi på døra kom d på 6500. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tvile på mitt eget oppsett da jeg så utsagnet ditt med Bankesensor..

 

Er det slik at boksen må være lodda slik at den kan ta imot bankesensor/vr?

 

Har forstått det sånn at en må ha bankesensor og signal fra hall giveren for at ms`en skal forstå hvor veiva står, og da igjen når den skal fyre på injectorane..

 

Mulig jeg har skjønt dette feil=s

 

Bankesensor har ingenting med veivposisjon å gjøre.

 

Boksen må være lagd på en slik måte at den har hardware som kan ta imot signal fra en bankesensor ja, det er ikke en default feature.

 

Tips: Les litt mer om hvordan ms funker :)

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lureste du kan gjøre er å sende mail til diyautotune, fortell ka motor du har tenkt å bruke å hvordan du vil ha den styrt.. so setter han opp alt du trenger.. han finner også ut hva du kan bruke av det som er på motoren orginalt.. so bygger dem den akkurat slik du vil ha den. VELDI bra sørvice. jeg jor dette når ej hadlet min.. ingen problem 1-2 veke hadde ej ms`n klar til montering. då kjøpte ej alt ej trengde med bredbånds lamde å slikt , ferdi på døra kom d på 6500. ;)

 

Enig!

Bortsett fra at jeg vil anbefale http://www.extraefi.co.uk, han bruker litt bedre hw enn de gjør på diy.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må prøve å ha et par ting her klare..

 

For at motoren skal kunne svirre å gå må den ha

1. en bankesensor med et ev. 60-2 hjul

2. signal fra hallgiver

3. temp innsug

4. luftmassemåler

 

Stemmer dette? Dette er med tanke på at tenninga blir styrt av org. hjerne til bilen..

Audi Coupe GT 84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår