J.A.L Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Hei! jeg å verkstedmakkeren min er snart ferdig med "lakkboksen" vår. vi har gipsa vegger å panel i tak alt er jo isolert. med e stor vifte for overtrøkk med samme filter som dem bruker i lakkbokser på lakkeringverksteder. avsug i rør på hver side av rommet.. i hele rommets lengde å med masse lys i rommet selfølgelig. når vi skal lakkere så vil vi fukte gulvet for gulvet er ikke helt glatt.. tror dere dette kommer til å fungere godt.. rommet er jo selvfølgelig helt tett å alt sånn også.. Å lakksprøytene er devilbiss gti-er.. er det noen som har noe godt å si om disse sprøytene? håper på å få innvendinger å svar og tips om hva som kan gjøres for å få det enda bedre!!??:) mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdathor Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 hva har dette kostet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 bilder??:) Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.A.L Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Kan komme med bilder snart... det har blitt nokså dyrt... filter å sånner dyrt.. koster jo 2500 pr stk... men sånn cirka har lakkboksen kommet på 50 store vel med sprøyter å alt sånn som hører med... noen med innvendinger om noe som kan forbedre det utrfra det jeg har fortalt??:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 har selv en Devilbiss GTI sprøyte og er kjempe fonøyd! Siter BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes! http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe! Gatebil Magazine Freelancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdathor Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Kan komme med bilder snart... det har blitt nokså dyrt... filter å sånner dyrt.. koster jo 2500 pr stk... men sånn cirka har lakkboksen kommet på 50 store vel med sprøyter å alt sånn som hører med... noen med innvendinger om noe som kan forbedre det utrfra det jeg har fortalt??:) det lakkerere bruker i lakkboksen er en type slime på veggene.. den er seig å trekker til seg støv.. den holder lenge.. å så er den bare å spyle av føre du sprøyter på ny... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.A.L Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 takk for tipset:)vet du hvor jeg får kjøpt sånn slime? Noenmuffler: da får jeg håpe at ejg liker dem å.. har en satajet også.. så får forske litt på hv ajeg liker best.. så har jeg bestilt med devilbiss finishline til fyleer å sånn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdathor Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 takk for tipset:)vet du hvor jeg får kjøpt sånn slime? Noenmuffler: da får jeg håpe at ejg liker dem å.. har en satajet også.. så får forske litt på hv ajeg liker best.. så har jeg bestilt med devilbiss finishline til fyleer å sånn... du får kjøpt den hos lakk leverandører og bedrifter som selger div rekvisita til lakkbedrifter (papir/tape osv) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Devilbiss GTI er bra på baselakk og MS klarlakk, men funker dårlig på vannfortynnbar base og HS klarlakk. VOC klarlakk klarer den fint. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.A.L Skrevet November 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Devilbiss GTI er bra på baselakk og MS klarlakk, men funker dårlig på vannfortynnbar base og HS klarlakk.VOC klarlakk klarer den fint. Hvem sprøyte skal jeg bruke til det da? noen forslag? har en satajet 2000 også c.. med vannfortynnbar så mener du vanlig vannbasert lakk da? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Hvem sprøyte skal jeg bruke til det da? noen forslag? har en satajet 2000 også c.. med vannfortynnbar så mener du vanlig vannbasert lakk da? mvh Han mener nok vannfortynnbar lakk, finnes ikke vann basert lakk til bil, du hadde jo kunna fått kjøpt deg en brukt lakkboks for den prisen du har brukt på å bygge den boksen der Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Jeg skrev jo vannfortynnbar, så det var det jeg mente. Du bør bruke feks Iwata WB400 til vannfortynnbar lakk. Finnes billige slike sprøyter på e-bay. Du får faktisk nye lakkbokser til 96.000,- nå. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 http://www.verksmesteren.no/lakkbokser.htm Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.A.L Skrevet November 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 alt av vifter å sånn er jo fra en brukt lakkboks... men har jo kjøpt nye filter å gjort om litt på kanaler å sånn for å få det best mulig... autotune: takk for tipset:) en ny lakk boks med moms kommer jo på 120 000 da så er det nok så mye.. men det er jo det som er planen i fremtiden.. takk til alle tips:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.A.L Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Nå har jeg bestilt slime så får ti liter te uka:P åsså angående sprøyter som er til vannbasert.. har snakket med lakkerere, å de sier at det er bare tull å at de bruker gti til vannbasert å akrylbasert uten problemer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg