Gå til innhold

lakkboks

Ranger emnet

J.A.L

Anbefalte innlegg

Hei! jeg å verkstedmakkeren min er snart ferdig med "lakkboksen" vår. vi har gipsa vegger å panel i tak alt er jo isolert. med e stor vifte for overtrøkk med samme filter som dem bruker i lakkbokser på lakkeringverksteder. avsug i rør på hver side av rommet.. i hele rommets lengde å med masse lys i rommet selfølgelig.

når vi skal lakkere så vil vi fukte gulvet for gulvet er ikke helt glatt.. tror dere dette kommer til å fungere godt.. rommet er jo selvfølgelig helt tett å alt sånn også..

Å lakksprøytene er devilbiss gti-er.. er det noen som har noe godt å si om disse sprøytene?

håper på å få innvendinger å svar og tips om hva som kan gjøres for å få det enda bedre!!??:)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme med bilder snart...

det har blitt nokså dyrt... filter å sånner dyrt.. koster jo 2500 pr stk... men sånn cirka har lakkboksen kommet på 50 store vel med sprøyter å alt sånn som hører med...

noen med innvendinger om noe som kan forbedre det utrfra det jeg har fortalt??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme med bilder snart...

det har blitt nokså dyrt... filter å sånner dyrt.. koster jo 2500 pr stk... men sånn cirka har lakkboksen kommet på 50 store vel med sprøyter å alt sånn som hører med...

noen med innvendinger om noe som kan forbedre det utrfra det jeg har fortalt??:)

det lakkerere bruker i lakkboksen er en type slime på veggene.. den er seig å trekker til seg støv.. den holder lenge.. å så er den bare å spyle av føre du sprøyter på ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset:)vet du hvor jeg får kjøpt sånn slime?

Noenmuffler: da får jeg håpe at ejg liker dem å.. har en satajet også.. så får forske litt på hv ajeg liker best.. så har jeg bestilt med devilbiss finishline til fyleer å sånn...

du får kjøpt den hos lakk leverandører og bedrifter som selger div rekvisita til lakkbedrifter (papir/tape osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Devilbiss GTI er bra på baselakk og MS klarlakk, men funker dårlig på vannfortynnbar base og HS klarlakk.

VOC klarlakk klarer den fint.

Hvem sprøyte skal jeg bruke til det da? noen forslag? har en satajet 2000 også c.. med vannfortynnbar så mener du vanlig vannbasert lakk da? mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sprøyte skal jeg bruke til det da? noen forslag? har en satajet 2000 også c.. med vannfortynnbar så mener du vanlig vannbasert lakk da? mvh

Han mener nok vannfortynnbar lakk, finnes ikke vann basert lakk til bil, du hadde jo kunna fått kjøpt deg en brukt lakkboks for den prisen du har brukt på å bygge den boksen der

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt av vifter å sånn er jo fra en brukt lakkboks... men har jo kjøpt nye filter å gjort om litt på kanaler å sånn for å få det best mulig...

autotune: takk for tipset:)

en ny lakk boks med moms kommer jo på 120 000 da så er det nok så mye.. men det er jo det som er planen i fremtiden..

takk til alle tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider