Gå til innhold

Mongo turtall, og sluuuker bensin?

Ranger emnet


ole12

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

 

Når bilen er kald (trenger ikke være kalt, men når jeg starter bilen) så ligger turtallet på ca. 1200.

 

Holder første gir, kjører opp til feks 2500 omdr og girer.

Når jeg trør inn clutsjen så holder turtallet seg på 2500 omdr helt til jeg girer. (jeg kan holde inne clutsjen lenge jeg, og den holder seg hele tiden rundt 2-2,500omdr)

 

Og når jeg holder 2.gir så begynner bilen å drar på. Og da trør jeg så klart inn clutsjen for at bilen ikke skal suse av gårde, så når eg tråkker inn clutsjen, så ruser den seg opp til ca. 4000omdr.

 

Virker som at jeg har en super-duper mongo automatchock (JA jeg vet at det ikke er det men virker som det:P)

 

Og slik er det de første 10-20min.

 

Det andre er at bilen sluker masse bensin, det går lett en full tank på 1uke. Og da økonomisk og minimal kjøring, altså kanskje jobb, butikk og litt rundt. Men jeg kjører ikke mye.

 

Hadde bilen på verksted for et par måneder siden og da skiftet de noen bensin slanger i motor-rom som var sprukne. Hva kan det være?

 

Noen siste ting, hvilke tennplugger skal en orginal G60 ha?

Og hvor kan jeg kjøpe det?

 

Den vakumslangen som er koblet til ECU, som SKAL være 1m. Hvor kan jeg kjøpe den?

Og hvordan får jeg av dekselet forran ECU?

 

Hvor kan jeg kjøpe ABS sensor bak, ikke krans men sensor? Er det vannskelig å montere?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet selv, men min holder tomgangen oppe hele tiden, samme om det er varmt eller kaldt... Har gått over alle slanger med startgass, og byttet slangen til ECU. Det nærmeste jeg har kommet feilen er det stikket som står bak på innsuget. Der er det no ledningsbrudd. Bensin går det nok av, så jeg håper det hjelper når jeg får fikset de ledningene.

- VW Corrado G60 -89

x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte startgass å spraya overalt, merka ingenting på turtall jeg. Er ikke sikker på hvor jeg skal spraye og hvilke slanger som skal sprayes på så jeg kjørte sprayen over alt.

 

Dere har vel ikke et motor-rom bildet som dere kan vise eller forklare typiske plasser som kan lekke inn luft.

 

Hvor ligger tomgangs regulatoren forresten:S?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kjøpte startgass å spraya overalt, merka ingenting på turtall jeg. Er ikke sikker på hvor jeg skal spraye og hvilke slanger som skal sprayes på så jeg kjørte sprayen over alt.

 

Dere har vel ikke et motor-rom bildet som dere kan vise eller forklare typiske plasser som kan lekke inn luft.

 

Hvor ligger tomgangs regulatoren forresten:S?

 

Hvis bilen bruker mye bensin, så kan det vel være lambdaen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når eg tekk ut kabelen på min lambda, skjer det ingen ting forskjell. Merker ingen ting. Men min bil ligg stabil, og eg brukte 0.7L på 600km langkjøring fredag. Var også innhop av inspirert kjøring for å rekke ferge. KAn ved rolig kjøring vere godt nede på 0.6tallet

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det vere kappen med ledninger til ECU du såg?

Vacuumslangen går frå bak innsuget gjennom ei gjennomføring i vannkassa til ein tapp ved siden av kabeltilkoblinga på ECU..

Går ikkje noken andre slanger der, så skulle vere lett å sjå.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ligger den svarte? Vet hvor den blå ligger, men fant ikke den svarte? Eller er det kontaktene?

 

Er det mulig å ta ut ECU'n, jeg fikk ikke fingrene bak slik at jeg kunne ta av og på vakuumslangen.

 

En ting til la merke til at det ligger masse olje rundt nedi motoren, noen typiske plasser oljen kan renne ut?

Virket som den randt ut ifra toppen? Kan det stemme?

 

Og kjøleveske? har ikke sett noen tegn til hull på slanger eller noe så hvor kan væske forsvinne?

 

Takker for alle hjelpsomme svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svarte ligg 1-2cm framfor den blå sensoren.

ECU`en får du ut med litt sveting og banning.

Bunnpannepakninga kan lekke. toppdekselpakninga kan lekke. rundt oljefilteret kan lekke.

Kan lekk ei oljeslangen til komressoren også.

Kjølevæska kan forsvinne i forbrenningslkammeret om toppakninga er gåen, eller lekke i oljekjøleren som er oljefilterbraketten. Då skal olje vere brunkvit..=)

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår