Gå til innhold

Hva skjer i garasjene i vinter?

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

i første rekke kommer bilen til kona, rustfiksing og litt plukk på 245'n hennes.

så skal 945'n min få nye dempere og lesjøfors, chip, wg og filter(bpu), få inn alle el greier jeg har liggende(vindu/speil/lysjust osv) og montere ny motorvarmer og kupevarmer og tilslutt nye dekk bak.

så, begynner det morsomme:

motorrenovering av en jeg har liggende, med litt justering til konebilen, så skal hennes motor få litt mer futt (bedre utgangspunkt, 531 osv)

den skal ned i 245'n jeg har borte på rustsveising om dagen, så skal den få en egen prosjekttråd, da planene er for omfattende til at det er noe vits å skrive det her...

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

topp-pakning, overhaling av gassere, blir vel nye orginal ventiler, få satt filter på traktene.

og 244. nr2: bytte alt av kaross deler bortsett fra baken på bilen. bytte rute, ny motor og lage nye motorfester, legge opp elektiske på nytt, sveise sammen indre hjulbue og selve hjulbuen(lei av dekk bli slitt pga løene hjulbuer). sveise en ny front med firkantjern så kan jeg dytte på alle andre små drittbiler:D:D:D Så da blir det bilcross neste år også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper endelig jeg kan få lempet nedi en turbomotor.... Så blir det montering av noe stag. Min bil blir brukt året rundt, så noe heavy ombygging blir det ikke. Den må være på veien ASAP.

Hva med deg da volvo-r-sport?

Jeg skal bygge sammen motoren min. Så skal den nedi bilen sammen med getrag kasse. Bremsing til våren eller når jeg er ferdig.

Når motor er klar skal coilovers bygges framme med nedflytta bærekuler og uniball styrekuler. Når det er klart og hvis økonomien tilsier det så skal bakstillinga bygges om med korte stående coilovers...

Dummy motor med turboen og innsuget jeg skal bruke:

Mygel543.jpg

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider