Gå til innhold

Bilde: KAMIKAZE DRIFTERS' Corolla GT (AE86)

Ranger emnet

Shakotan

Anbefalte innlegg

ikke at jeg vet helt hvordan bil dette er (ja, jeg har forstått at dette er verdens råeste corolla med bakhjuls trekk, og kan ligge sidelengs mange hundre meter,), er den så utrolig dyr, produsert i et lite antall, mye hester, kultbil i japan, eller er den lagd kun for å sladde med?

den var jævli tøff hvertfall!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by etg101

ikke at jeg vet helt hvordan bil dette er (ja, jeg har forstått at dette er verdens råeste corolla med bakhjuls trekk, og kan ligge sidelengs mange hundre meter,), er den så utrolig dyr, produsert i et lite antall, mye hester, kultbil i japan, eller er den lagd kun for å sladde med?

den var jævli tøff hvertfall!!!!

....den har nok blitt en kultbil, ja...jeg ser på den på lik linje som på detom charadene , dvs, "fattigmanns" sportsbil, (misforstå meg rett), med utrolig potensiale...og de er ganske billige i forhold til de norske "eventyr" prisnivåene....nå har det seg slik at akkurat den typen( hatchback) er blitt poppis pga initial d tegne filmene, og( nå holder dem på visst med innspilling av filmen)

pålik linje man finner andre biler og merker der det er forkjærlighet for en viss type bil, spesielt er tilhengerskaraen større når det er "oppnåelige" biler for de aller fleste...slik mini morris er i uk, slik bobla er i tyskland, slik corollan er i i south asia, slik skyline er i australia, og slik cyclone er over "dammen"...kort og godt en kultbil i japan...(det vil nok øke med filmen til andre steder rundt om i verden, finnes jo endel i danmark alt ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hatsu

....den har nok blitt en kultbil, ja...jeg ser på den på lik linje som på detom charadene , dvs, "fattigmanns" sportsbil, (misforstå meg rett), med utrolig potensiale...og de er ganske billige i forhold til de norske "eventyr" prisnivåene....nå har det seg slik at akkurat den typen( hatchback) er blitt poppis pga initial d tegne filmene, og( nå holder dem på visst med innspilling av filmen)

pålik linje man finner andre biler og merker der det er forkjærlighet for en viss type bil, spesielt er tilhengerskaraen større når det er "oppnåelige" biler for de aller fleste...slik mini morris er i uk, slik bobla er i tyskland, slik corollan er i i south asia, slik skyline er i australia, og slik cyclone er over "dammen"...kort og godt en kultbil i japan...(det vil nok øke med filmen til andre steder rundt om i verden, finnes jo endel i danmark alt ;))

Har du noen link til denne "filmen"?

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TBI

Driftfet!

Er bra at noen endelig starter denne sporten på et mer seriøst plan enn tidligere. Rock on!

-Men hvorfor bruker kamikaze flygere egentlig hjelm?

Det er fordi det er trangt i cockpiten, så de kan slå seg i svime før de når målet under heftig manøvrering, + at det er litt trekkfult i cockpiten og, så de ikke skal få ørebetennelse på vei bort til målet.

Så føler man seg tryggere med hjelm :-)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hatsu

Som Volvo 240 i Sverige... Det var værtfall det som stod i bladet Bilsport for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2002ti

Pokker, så vanvittig rå!

Du får lære deg japansk også nå da:D

Kanskje litt "off topic", men noen som kan svare på hva som egentlig er så bra med å bruke japanske biler i drifting? Jeg har sett endel rundt på drifting forum, og alle sier bare at japanske biler er det beste. men hvorfor?

Det har vel en sammenheng med at sporten er Japansk ;)

Tror heller ikke de japanske bilene er så mye bedre å drifte med, men de har vel et større utvalg av bakhjulsdrevne biler til en hyggelig pris. Det sier seg jo selv at når du får en '91 s13 til halve prisen av en '86 Cossie vingebil så er det jo ikke noe å lure på...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk!

Og hva er vel kulere enn å drifte med en japse bil med "drift stuk"?

Kanskje litt "off topic" igjen, men hvet ikke helt hvor jeg skal spørre (skulle kanskje hatt et drift forum her?).

Jeg vurderer å bygge drift bil, men hvilken bil? Noen som har noe å annbefale? Pris skal være ca 70 000 ferdig bygd.

Hva er egentlig "kamikaze drifters"? Planer om å starte et drift team? heyyou

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider