Gå til innhold

Bilde: KAMIKAZE DRIFTERS' Corolla GT (AE86)

Ranger emnet

Shakotan

Anbefalte innlegg

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Freeman

jeg har sett at superdrifterne har zalo rundt felgkanten.. det må være noe for folk med litt for "liten" motor

hæh? hvor har du sett dette? Er ikke Zalo et norsk produkt? :D

Alle dekk/felger smøres inn med noe greier på innerkanten av dekk og felg når de settes på, dette havner gjerne litt på utsiden. Kanskje bare dette du har sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Originally posted by FSR

Det har vel en sammenheng med at sporten er Japansk ;)

Tror heller ikke de japanske bilene er så mye bedre å drifte med, men de har vel et større utvalg av bakhjulsdrevne biler til en hyggelig pris. Det sier seg jo selv at når du får en '91 s13 til halve prisen av en '86 Cossie vingebil så er det jo ikke noe å lure på...

Men det er mange ting på cossiemotoren som tilsier at det tåler mye mer belastning i org. stand en motoren i en S13. Og jeg mener personlig at skal du ha en god s13 som tilsvarer den standen som er på en god vingebil er det ikke snakk om halv pris. Og skal du ha en bil å sladde skikkelig med, vil jeg (igjen personlig) si 86' Sierra Cosworth er et bedre alternativ enn en S13. Sierra Cosworth (87-89, sedan modellen) er heller ikke et alternativt som skal undervurderes. Denne modellen er forøvrig ikke langt unna billigere en S13 i god stand.

Men men, kan være fordi jeg er Cosworth frelst, selv om det er en dyr bil og ei. Det skal jeg ikke si noe på....

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert vel og bra, og det er ingen tvil om at drifting i europa vil preges av at vi har egne biler som er godt egnet.

Akkurat cossie vs. 200sx har vel ikke noe i denne tråden å gjøre ettersom ingen har sagt hverken det ene eller andre. Grunnen til at Cossie ikke brukes i Japan er vel som nevnt grunnet tilgang og pris, ikke kjøreegenskaper.

Jeg skjønner at du liker Cosworth, og det er hyggelig det. Diskutér gjerne mer om hva som er best i Cosworthforumet ;)

Fredrik - som er litt lei off-topic innlegg i samtlige tråder og 100% nøytral i spørsmålet om hvilken bil som er best av Cossie og 200sx...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del... skal ikke klage på noe og noen liksom... Så bare det du skrev om s13 og cossie... Måtte bare slenge inn en kommentar... Kan som regel ikke holde meg når det er snakk om en cossie.. Øyensteinen min blei liksom stjålet... Kanskje derfor ingen velger kjøper slik bil, de blir bare stjålet.. Vel vel... Lykke til med driftinga da FSR, og tbw bilen hadde kommet seg nå...

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Du FSR... er dette en veldig spesiell Corolla?

Siden jeg syns du nevnte noe om at den var importert?

Så forresten siden din på Storedyret for en tid tilbake, fin side... og fin bil! ;)

Nja, så spesiell er den vel ikke, men litt uvanlig i Norge. Vet ikke om min er importert, men tror ikke det er så mange i landet. Jeg vet vel om en 4-5 stykker, men det er kanskje noen fler...

Takk for hyggelig tilbakemelding på siden min :)

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider