Gå til innhold

Noen som har peiling på erstatning av felg

Ranger emnet

kændy

Anbefalte innlegg

Jeg var hos en kompis her om dagen med bilen. Aldri vært hos han før, så jeg hadde lite peiling på veien.. Når jeg skulle hjem så fikk jeg en skikkelig uggen hendelse. Fra kompisen min og bort til bygda er det grusvei, men så plutselig slår det om til asfalt. Denne asfalt kanten var like etter et søkk i veien, så bilen hoppet nesten da jeg kjørte over. Dette var i 50 sonen. Etter dette smellet, så har felgen fått seg en real kakk + at begge front demperne er helt gåene. Derfor lurer jeg på om det er mulig å kreve erstatning fra vegvesenet eller kommunen for umerket, dårlig vei? Bilen er foreløbig parkert i garasjen pga at det ikke går an å kjøre med den.. Slenger med et par bilder så dere får se.. Vanskelig å se *kanten* på bilde.

DSC_0277.jpg

DSC_0288.jpg

DSC_0289.jpg

Bring

Me

Women

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du får nok ikke no støtte der, er noen med at hullet skal være så gammelt ikke merket etter et antal dager å masse lover å regler så jeg gav opp. men du kan jo prøve deg, vet at noen har klart det men de har hatt gode beveis + at det var flere biler innblandet.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedde dette nær halden? Veien virker kjent...

Tror dette blir vanskelig, men jeg hadde prøvd visa jeg visste at det var mulig å få noe. Jeg total ødela felgen. Tenk deg din bulk minst dobbelt så kraftig og hvor bulken var "festet" til resten av felgen så hadde det sprukket opp slik at bare små deler av bulken var festet til felgen.

Traff dette hullet på veien fra sarp til rakkestad (veien som går gjennom hafslundsøy for de kjente). Forbanna møkka veier.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må veien til hytta til foreldra mine har flere ødelagt både felger og deler. Vet at flere av dem har send brev rett til kommunen da det er en kommunal vei, og de har fått medhold og fått erstatning.

Selvfølgelig kan de jo forsøke å si at det skyldes din høye fart og bla bla bla, men veien der er det slitasje og manglende vedlikehold som gjør det er dårlig dekke. Kan jo være annerledes når det er noe de har gjort med viljre og faenskap.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider